ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در دانمارک

رشته همه گیرشناسی در دانمارک

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی در دانمارک بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها، کپنهاگ، آرهوس، ادنسه و آلبورگ هستند. دانمارک یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در اروپا است که به دلایلی مانند روش های آموزشی نوآورانه، آموزش باکیفیت و استاندارد بالای زندگی این محبوبیت را کسب کرده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در دانمارک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در دانمارک کدامند؟
  • هزینه تحصیل دانشجویان رشته همه گیرشناسی در دانمارک چه رقمی است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته همه گیرشناسی در دانمارک چه رقمی است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان همه گیرشناسی چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در دانمارک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در دانمارک در رشته همه گیرشناسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در دانمارکرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه کپنهاگکپنهاگ1726
دانشگاه آرهوسآرهوس22792
دانشگاه جنوب دانمارکادنسه342136
دانشگاه آلبورگآلبورگ4103287
دانشگاه فنی دانمارککونگنس لینگبی5195551

هزینه تحصیل دانشجویان رشته همه گیرشناسی در دانمارک

تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانمارک برای دانشجویانی که تبعه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستند و نیز برای دانشجویان شرکت کننده در برنامه تبادل رایگان می باشد. همچنین تحصیل در این کشور برای کسانی که اجازه اقامت دائم یا موقت دارند یا والدین آن ها اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا است و در دانمارک کار می کند نیز رایگان است. اما برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا، هزینه های تحصیل در این کشور بین 6000€ تا 16000€ (یورو) در هر سال تحصیلی می باشد. البته برخی از برنامه های تحصصی می توانند هزینه های بیش تری نیز داشته باشند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته همه گیرشناسی در دانمارک

هزینه زندگی دانشجویان رشته همه گیرشناسی در دانمارک

کیفیت بالای زندگی در دانمارک به این معنی است که هزینه های زندگی و میانگین قیمت ها در آن جا به طور کلی زیاد است. برآورد می شود که دانشجویان بین المللی برای زندگی در این کشور به 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه نیاز دارند. البته این ارقام می تواند بر اساس عادت های دانشجو افزایش یا کاهش پیدا کند. همچنین باید توجه داشت که در صورت تصمیم به تحصیل در کپنهاگ – پایتخت دانمارک – دانشجویان باید انتظار پرداخت ارقام بیش تری را داشته باشند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که هزینه محل اقامت تقریبا یک سوم هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان در دانمارک را تشکیل می دهد. در کپنهاگ دانشجویان باید در حدود 800€ تا 900€ (یورو) و در بیش تر شهرهای این کشور اروپایی بین 400€ تا 670€ (یورو) پرداخت کنند. گزینه های اصلی محل اقامت در دانمارک برای دانشجویان به صورت زیر می باشد:

  • دانشجویانی که تنها زندگی می کنند: ماهانه 450€ (یورو)
  • دانشجویانی که با شریک یا دوست خود زندگی می کنند: ماهانه 500€ (یورو)
  • خوابگاه های دانشجویی (kollegier): ماهانه بین 250€-300€ (یورو).

همچنین، بسته به عادات خرج کردن دانشجو، میانگین هزینه های غذا در دانمارک بین 200€-270€ (یورو) در ماه می باشد. در مورد حمل و نقل در دانمارک نیز باید گفت که در این کشور، تقریبا 50% از دانشجویان برای رسیدن به دانشگاه خود از دوچرخه استفاده می کنند، در حالی که 30% از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند. قیمت کارت حمل و نقل ماهانه برای اتوبوس، مترو و یا قطار در این کشور 40€-50€ (یورو) در ماه می باشد. دانمارک و به ویژه کپنهاگ بهشت دوچرخه ها هستند که احتمالا از تعداد مردم بیش تر می باشند. بنابراین همیشه می توان یک دوچرخه کرایه نمود و از دوچرخه سواری در شهر لذت برد.

حقوق متخصصان رشته همه گیرشناسی در دانمارک

شخصی که به عنوان متخصص همه گیرشناسی در دانمارک کار می کند معمولاً حدود 65400DKK (کرون دانمارک) در ماه حقوق می گیرد. حقوق اپیدمولوژیست ها در این کشور اروپایی بین 30700DKK (کم ترین) تا 103000DKK (بیش ترین) (کرون دانمارک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان همه گیرشناسی در دانمارک را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان همه گیر شناسی در دانمارک

مطابق نمودار فوق، حقوق اپیدمولوژیست ها در دانمارک از 369000DKK (کرون دانمارک) در سال (حداقل حقوق) تا 1240000DKK (کرون دانمارک) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر تغییر میانگین حقوق اپیدمولوژیست ها بر اساس تجربه در دانمارک را نشان می دهد:

تغییر میانگین حقوق اپیدمولوژیست ها بر اساس تجربه در دانمارک

نمودار فوق به وضوح تاثیر زیاد تجربه بر میزان حقوق متخصصان همه گیرشناسی در دانمارک را نشان می دهد. به عنوان مثال، مطابق نمودار بالا، یک اپیدمولوژیست با کم تر از دو سال تجربه در دانمارک تقریبا 425000DKK (کرون دانمارک) در سال درآمد دارد، در صورتی که اپیدمولوژیستی با دو تا پنج سال تجربه در حدود 587000DKK (کرون دانمارک) در سال درآمد کسب می کند، یعنی 38% بیش تر.

نمودار زیر نیز تغییر میانگین حقوق اپیدمولوژیست ها بر اساس جنسیت در دانمارک را نشان می دهد:

تغییر میانگین حقوق اپیدمولوژیست ها بر اساس جنسیت در دانمارک

مطابق این نمودار، اپیدمولوژیست های مرد در دانمارک به طور متوسط 4% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در دانمارک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در دانمارک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *