ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در روسیه

رشته همه گیرشناسی در روسیه

تحصیل رشته همه گیرشناسی در روسیه می تواند فرد را از رسیدن به آینده ای درخشان در زمینه فعالیت در این رشته ارزشمند به شدت دور کند. علاوه بر این که روسیه از نظر کیفیت تحصیل در این رشته در شرایط مناسبی قرار ندارد، باید در نظر داشت که درگیری های اخیرا به وجود آمده در این کشور نیز می تواند آینده آن را به شدت تغییر دهد و این مسئله برای افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند نیز می تواند مهم باشد. دانشگاه های روسیه در بسیاری از رشته های مهندسی توانسته اند جایگاه های معتبر جهانی را به دست آورند ولی در رشته های مرتبط با پزشکی و علوم بهداشت، فاصله زیادی میان دانشگاه های این کشور و رتبه های برتر جهانی وجود دارد.

رشته همه گیرشناسی به عنوان یکی از رشته های کلیدی در بازار کار آینده ای نه چندان دور، باید در شرایطی انجام شود که فرد بتواند آخرین داده های علمی را به دست آورد و به همین دلیل است که روسیه نمی تواند مقصدی ایده آل برای تحصیل در این رشته باشد. در روسیه دانشگاه های پرشماری وجود دارد اما در این رشته، تنها 2 دانشگاه توانسته اند رتبه های جهانی به دست آورند و این مسئله جای بسی تامل دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته همه گیرشناسی را بعنوان یکی از رشته های کلیدی، در روسیه مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در روسیه چیست؟
  • آیا می توان در دانشگاه های معتبر سطح جهانی در روسیه این رشته را انتخاب کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در روسیه چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل رشته همه گیرشناسی، در روسیه کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در روسیه

برای اینکه فردی بتواند روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته همه گیرشناسی انتخاب کند، دانشگاه های محدودی را پیش روی خود خواهد داشت و به همین دلیل باید به این نکته توجه ویژه داشت. البته منظور از دانشگاه های محدود، صرفا دانشگاه هایی است که در رتبه بندی جهانی توانسته اند جایگاهی را برای خود به دست آورند. آکادمی پزشکی مسکو در روسیه، بهترین دانشگاهی است که برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی می توان به آن مراجعه کرد چراکه این دانشگاه رتبه اول روسیه و رتبه 849 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسی نیز جایگاه دوم در این رشته را به دست آورده و در رتبه بندی جهانی در جایگاه 1002 قرار دارد.

در حال حاضر امکان تحصیل در این رشته به زبان روسی برای دانشجویان وجود دارد و افراد برای ورود به این کشور به عنوان دانشجو نیاز به مدرک زبان روسی نخواهند داشت. کافی است تا فرد در دوره های پادفک برای تحصیل در روسیه شرکت کند تا علاوه بر افزایش شانس قبولی خود در آزمون های ورودی، زبان روسی را نیز بیاموزد. به دلیل الزام شرکت در این دوره ها است که تحصیل در روسیه برای اکثر دانشجویان در تمامی رشته های تحصیلی، یک سل بیشتر به طول خواهد انجامید.

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در روسیه

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در روسیه

برای افرادی که تحصیل در خارج از کشور را در برنامه تحصیلی خود قرار می دهند، تامین هزینه های زندگی و تحصیل یک دغدغه اساسی است اما دانشجویان در روسیه نیازی به پرداخت هزینه های بسیار زیاد برای رسیدن به خواسته های خود نخواهند داشت. در دانشگاه های دولتی روسیه، هزینه های تحصیل معمولا بسیار مقرون به صرفه است و در اکثر شهرهای این کشور نیز هزینه های متوسطی برای زندگی مورد نیاز خواهد بود.

دانشجویان برای تحصیل در روسیه نمی توانند انتظار دریافت بورسیه را داشته باشند اما باید در نظر داشت که هزینه های مربوط به زندگی در این کشور، از طریق کار ضمن تحصیل در روسیه طبق قوانین جدید قابل تامین است و این فرصتی مناسب برای کاهش هزینه های تحصیل در این کشور است.

در گراف زیر می توان هزینه های تقریبی یک سال تحصیل در رشته همه گیرشناسی در روسیه را مشاهده کرد.

هزینه های تقریبی یک سال تحصیل در رشته همه گیرشناسی در روسیه

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در روسیه

برای افرادی که روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند، این فرصت وجود دارد که در این حوزه به کار پس از تحصیل مشغول شده و از این طریق زندگی بلند مدت در روسیه را تجربه کنند ولی باید در نظر داشت که کیفیت زندگی در روسیه به دلیل جنگ با اوکراین به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است اما یک اپیدمیولوژیست در این کشور می تواند به راحتی به کار دست پیدا کرده و به طور متوسط ماهانه 159000RUB (روبل) درآمد کسب کند.

اگرچه دریافت ویزای تحصیلی روسیه کار چندان دشواری نیست اما باید در نظر داشت که پیگیری مراحل قانونی این مسیر با استفاده از مشورت های یک فرد آگاه می تواند شانس رسیدن به موفقیت را افزایش دهد. برای این کار کافی است تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *