ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در صربستان

رشته همه گیرشناسی در صربستان

برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی در صربستان گزینه های متعددی در اختیار دانشجویان خارجی قرار ندارد و این خود اولین چالش این مسیر است. افرادی که صربستان را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود در رشته های مختلفی تحصیلی انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این کشور در حال حاضر یکی از کشورهای درجه سوم اروپایی است و به همین دلیل است که در بسیاری از رشته های تحصیلی نتوانسته است جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد. افرادی که در صربستان تحصیل می کنند، معمولا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، این کشور را ترک می کنند و در نتیجه شرایطی جدید برای زندگی و کار خود ایجاد می کنند و شاید بتوان گفت که این بهترین انتخاب برای آن ها است.

رشته همه گیرشناسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم بهداشت بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد مورد توجه قرار می گیرد و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید یک مدرک معتبر و مرتبط با این رشته در مقطع کارشناسی را ارائه کنند تا از این طریق بتوانند شرایط مناسبی را برای خود به ارمغان آورند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند که چگونه تحصیل رشته همه گیرشناسی در صربستان می تواند بر روی آینده کاری و زندگی افراد تاثیرگذار باشد.

  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در صربستان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • متوسط هزینه های تحصیل رشته همه گیرشناسی در صربستان چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور صربستان، شرایط مناسبی برای کار در این کشور در اپیدمیولوژی داشت؟

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در صربستان

افرادی که رشته همه گیرشناسی را برای آینده خود در کشور صربستان انتخاب می کنند، تنها 2 گزینه با اعتبار جهانی را پیش روی خود خواهند داشت که یکی از آن ها شرایط بسیار بهتری دارد. در همین ابتدای امر، بهتر است تا علاقمندان اطلاعات دقیقی در این رابطه در اختیار داشته باشند.

برترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته همه گیرشناسی در صربستان

از تصویر فوق می توان به خوبی دریافت که دانشگاه بلگراد بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی است که از نظر علمی نیز شرایط مناسبی دارد. در این دانشگاه می توان به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل پرداخت اما باید در نظر گرفت که تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه میسر نمی شود و علاقمندان به تحصیل در رشته همه گیرشناسی باید در مقطع کارشناسی، یک مدرک معتبر و مرتبط با علوم بهداشت را در اختیار داشته باشند تا مجوز اولیه تحصیل در صربستان در این رشته را به دست آورند.

طول دوره تحصیل همه گیرشناسی در صربستان برای دانشجویانی که نتوانسته اند مدرک کارشناسی خود را در این رشته به دست آورند، که اکثرا نیز همین شرایط را دارند، 3 ساله است و دانشجویان پس از آن است که می توانند برای تحصیل در مقطع دکترا یا ورود به بازار کار در این رشته، اقدامات کلیدی را انجام دهند.

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در صربستان

افرادی که صربستان را به عنوان مقصد اصلی تحصیل خود در رشته همه گیرشناسی می دانند، نیازی به پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور نخواهند داشت و بسیاری از افراد حتی بدون پرداخت کمک هزینه های مالی نیز می توانند کلیه هزینه های خود در این کشور را تامین کنند.

به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان برای پرداخت شهریه سالیانه خود در کشور صربستان در رشته همه گیرشناسی، به حدود 1900€ تا 2500€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و به همین دلیل است که صربستان امروزه به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل شناخته می شود. حدود هزینه های ماهانه زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان در حدود 400€ (یورو) در ماه است و بسیارند افرادی که برای تامین این هزینه، نیازی به کار ضمن تحصیل نخواهند داشت و این در حالی است که از نظر قانونی مانعی برای این کار وجود ندارد و دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند.

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در صربستان

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در صربستان

افرادی که صربستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، از نظر قانونی این اجازه را خواهند داشت که به کار پس از تحصیل در این کشور نیز مشغول شوند ولی باید در نظر داشت که این کشور به عنوان یکی از کشورهای درجه سوم اروپایی، جذابیت های چندانی برای زندگی دانشجویان خارجی ندارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد خاک این کشور را برای همیشه ترک کرده و به سمت سایر کشورهای برتر جهان برای کار مهاجرت می کنند.

با همه این اوصاف، یک اپیدمیولوژیست در این کشور می تواند 222000RSD (دینار صربستان) در ماه درآمد کسب کند و کیفیت مناسب زندگی از نظر اقتصادی را برای خود در این کشور به ارمغان آورد. به طور کلی می توان گفت که همه افراد پیش از انتخاب کشور محل تحصیل خود باید مشورت های لازم در این زمینه را دریافت کنند و به همین دلیل توصیه می شود تا پیش از اقدام در این زمینه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *