ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در عمان

رشته همه گیرشناسی در عمان

رشته همه گیرشناسی در عمان از جمله رشته هایی است که به کیفیت نه چندان مناسب از نظر علمی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. باید به این نکته اشاره داشت که عمان به عنوان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، پیش از آن که کشوری مناسب برای تحصیل باشد، کشوری مناسب برای رسیدن به درآمد بالا است و به همین دلیل می توان افراد بسیاری را یافت که تحصیل در این کشور را ملاکی برای رسیدن به کار در آینده و به دست آوردن سرمایه های هنگفت می دانند. این یک مسیر کاملا درست برای افراد خواهد بود اما باید به این نکته نیز اشاره که که از نظر هزینه ها و کیفیت، شرایط مناسبی برای رسیدن به خواسته های شخصی طراحی نشده است و این یک چالش جدی برای فرد ایجاد خواهد کرد.

شرایط تحصیل در رشته همه گیرشناسی با اکثر رشته های تحصیلی در جهان متفاوت است چراکه این رشته در مقطع کارشناسی به ندرت ارائه می شود و در عمان نیز نمی توان در مقطع کارشناسی در این رشته به ادامه تحصیل پرداخت. افرادی که رشته همه گیرشناسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که برای پرداخت هزینه های خود در این کشور به بودجه ای سنگین نیاز خواهند داشت و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، مسیر پر هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در عمان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط ورود به دانشگاه های عمان در رشته همه گیرشناسی چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های کم، در عمان به ادامه تحصیل در این رشته پرداخت؟
  • شرایط ورود به بازار کار رشته همه گیرشناسی در این کشور چیست؟
  • چگونه می توان بعنوان اپیدمیولوژیست درآمد بالا داشت؟

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در عمان

افرادی که عمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار نیست و به همین دلیل است که نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا چنین کشوری را برای ادامه تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب کنند. دانشگاه های محدودی در عمان رشته همه گیرشناسی را ارائه می کنند و شاید بتوان گفت که تنها برتری انتخاب این رشته برای تحصیل در عمان، امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی دوره های آموزشی در این کشور است.

افرادی که رشته همه گیرشناسی را برای ادامه تحصیل خود در کشور عمان انتخاب می کنند، باید یک مدرک کارشناسی در یکی از رشته های ایمنی شناسی، علوم بهداشت، پرستاری، ریاضیات، آمار و رشته هایی از این دست در اختیار داشته باشند، تا مجوز حضور در رشته همه گیرشناسی را به دست آورند. در حال حاضر می توان گفت که از نظر علمی هیچ گونه توجیهی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی وجود ندارد چراکه دانشگاه های عمان در رتبه بندی های جهانی هیچ جایگاهی را اختیار نکرده اند.

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در عمان

شرایط مال تحصیل رشته همه گیرشناسی در عمان

عمان یکی از کشورهای به شدت پر هزینه برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید چراکه اکثر مسیرهای رسیدن به بودجه های مورد نیاز برای تحصیل در این کشور مسدود است. بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، به دانشجویان خارجی اجازه داده نمی شود که در این کشور به کار ضمن تحصیل مشغول شوند و دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز برای شهروندان خارجی بسیار به ندرت امکان پذیر می شود. مجموعه این اتفاقات سبب شده است تا عمان به یکی از پرهزینه ترین کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل شود.

در گراف زیر می توان هزینه های احتمالی یک سال تحصیل در عمان در رشته همه گیرشناسی را مشاهده کرد.

هزینه های احتمالی یک سال تحصیل در عمان در رشته همه گیرشناسی

گراف فوق به خوبی نشان می دهد که هزینه های تحصیل در این کشور در مقایسه با کشوری همچون انگلستان، استرالیا، کانادا یا آمریکا نیز بیشتر است.

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در عمان

بسیاری از افراد تحصیل در عمان را به آن دلیل انتخاب می کنند که به دنبال راهی برای رسیدن به کار در این کشور هستند. یک اپیدمیولوژیست در این کشور می تواند حدودا 2720OMR (ريال عمان) در ماه درآمد داشته باشد و این مبلغی قابل توجه برای زندگی یک فرد است. با این حال باید در نظر داشت که فرد در صورتی که توانایی مالی پرداخت هزینه های تحصیل در عمان را داشته باشد، می تواند با مبلغی مشابه در بهترین کشورهای اروپایی و آمریکایی به ادامه تحصیل بپردازد و علاوه بر این که از دستمزد بالایی در این کشورها برخوردار شود، شرایط مناسبی را از نظر اقامتی برای خود اختیار کند.

در حال حاضر نمی توان تحصیل در کشوری مانند عمان را به افراد پیشنهاد کرد چراکه هزینه های ورود به دانشگاه های این کشور که از اعتبار بالایی برخوردار نیستند بسیار زیاد است. در صورتی که به دنبال مسیرهای امن و زود بازده برای مهاجرت خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *