ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در قبرس

رشته همه گیرشناسی در قبرس

انتخاب های هر فرد می تواند شرایط زندگی او را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و انتخاب رشته همه گیرشناسی در قبرس نیز یک انتخاب اشتباه است. بسیاری از افراد بر این باور هستند که قبرس کشوری ارزان قیمت برای تحصیل در خارج از کشور است و در دید اول نظر آن ها کاملا منطقی و صحیح به نظر می رسد اما باید در نظر داشت که در مقایسه با کیفیت آموزش در این کشور و همچنین شرایطی که سایر کشورهای اروپایی دارند، انتخاب این کشور از نظر اقتصادی نیز چندان به صرفه به نظر نمی رسد و گزینه های به مراتب بهتری برای تحصیل در اروپا برای افراد وجود دارد.

رشته همه گیرشناسی یکی از رشته های مرتبط با علوم بهداشتی است که کیفیت مناسبی برای آموزش را می طلبد چراکه حساسیت های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و افرادی که نتوانند کیفیت عالی آموزش را در دوره تحصیلی خود پشت سر بگذارند، در آینده کاری خود دچار چالش هایی خواهند شد که آن ها را از سطح اول خارج کرده و مسیر موفقیت را برای آن ها دشوار می کند. در راستای اهمیت بسیار زیادی که این موضوع به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در قبرس خواهند پرداخت و پرده از ابهامات موجود در این مسیر بر می دارند.

  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در قبرس چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های قبرس در رشته همه گیرشناسی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا شرایط مناسبی برای کار در حوزه اپیدمیولوژی در این کشور برقرار است؟

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در قبرس

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته همه گیرشناسی را دارند، باید این نکته پیش از هر چیز اهمیت داشته باشد که تحصیل در این رشته در قبرس، در مقطع کارشناسی امکان پذیر نیست و دانشجویان برای رسیدن به خواسته های خود، باید در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل بدهند. رشته های علوم بهداشت، پرستاری، ویروس شناسی، ریاضیات و آمار بالاترین شانس را برای دریافت پذیرش تحصیلی ایجاد می کنند.

در قبرس دانشگاه های زیادی وجود دارد که رشته همه گیرشناسی را ارائه می کنند اما نگاهی اجمالی به دانشگاه های ارائه کننده رشته همه گیرشناسی در سطح جهان نشان می دهد که قبرس هیچ گونه جایگاهی در میان دانشگاه های ارائه کننده این رشته ندارد و به همین دلیل است که نمی توان این کشور را برای علاقمندان به این رشته مناسب دانست. حساسیت هایی که این رشته تحصیلی به همراه دارد به گونه ای است که افراد برای ورود به این رشته نیازمند آموزش با کیفیت بسیار بالا هستند و قبرس نمی تواند چنین امکانی را در اختیار افراد قرار دهد. باید به این نکته توجه داشت که انتخاب کشور محل تحصیل، مهم ترین نکته در رسیدن به موفقیت در آینده مهاجرتی است.

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در قبرس

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در قبرس

برای تحصیل در قبرس در رشته همه گیرشناسی، دانشجویان به هزینه های نسبتا زیادی نیاز خواهند داشت و این مسئله می تواند چالش های زیادی را برای دانشجویان خارجی ایجاد کند. رشته همه گیرشناسی در قبرس در دانشگاه های متعددی ارائه می شود و دانشجویان پیش از انتخاب این دانشگاه محل تحصیل خود باید در نظر بگیرند که آیا می توانند شهریه خود را به طور کامل در طول دوره 2.5 ساله تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور پرداخت کنند یا خیر.

اقتصاد کشور قبرس نیز به مانند اکثر کشورهای اروپایی دارای ثبات نیست و فراز و نشیب های زیادی در این مسیر وجود دارد. باید در نظر داشت که تحصیل در این کشور ضامن رسیدن به کار ضمن تحصیل نخواهد بود و این مسئله ای قابل توجه برای علاقمندان به تحصیل در این کشور است.

به طور کلی می توان هزینه های هر سال تحصیل رشته همه گیرشناسی در قبرس را به شرح زیر تخمین زد.

هزینه های هر سال تحصیل رشته همه گیرشناسی در قبرس

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در قبرس

افرادی که رشته اپیدمیولوژی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند در کشور قبرس نیز به کار مشغول شوند ولی باید در نظر داشت که این کشور از نظر بسترهای اولیه، کشور مناسبی برای کار در این حوزه به حساب نمی آید. با این وجود می توان دستمزد احتمالی یک اپیدمیولوژیست در این کشور را در حدود 3600€ (یورو) در ماه تخمین زد.

شرایط علمی دانشگاه های این کشور به گونه ای است که بسیاری از افراد بعد از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، نمی توانند به کشورهای پیشرفته جهان مهاجرت کنند و این خود یکی از مهم ترین چالش هایی است که هر فرد ممکن است پس از تحصیل در این کشور با آن روبرو شود. در صورتی که به دنبال یک انتخاب هوشمندانه برای تحصیل در خارج از کشور هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *