ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در موناکو

رشته همه گیرشناسی در موناکو

رشته همه گیرشناسی در موناکو اصلا پیشنهاد نمی شود چرا که بزرگ ترین نقطه ضعف این کشور برای دانشجویان با تمکن مالی کم، هزینه زندگی است. در موناکو هزینه زندگی دانشجویان بالای 2500€ (یورو) در ماه است؛ چرا که موناکو کشوری برای تفریح و تحصیل ثروتمندان اروپایی و آمریکایی می باشد. موناکو کشوری ذره بینی کنار فرانسه است که زبان تحصیل رشته همه گیرشناسی و زندگی آن نیز فرانسوی می باشد. موناکو از نرخ سواد بزرگسالان بسیار بالایی برخوردار است که تا 99% تخمین زده می شود. این کشور ارزش زیادی برای آموزش قائل است و بیش از 5% از بودجه خود را به بودجه آموزش و همچنین ارائه کمک های آموزشی اختصاص می دهد و مشاور داخلی موناکو بر آموزش ملی آن نظارت دارد. در سال 2022 در مدارس، برای مردم این کشور آموزش دولتی رایگان است.

به عبارت دقیق تر، هفت مهدکودک و مدرسه ابتدایی دولتی، یک کالج (مدرسه متوسطه برای کودکان 11-15 ساله)، یک لیسه عمومی و فنی (برای دانش آموزان 15 تا 18 ساله) و یک لیسه حرفه ای وجود دارد. البته باید توجه شود که در سال 2022 موناکو در حال حاضر هیچ دانشگاهی در رتبه ‌بندی کلی دانشگاه‌ های جهانی تایمز وجود ندارد. حقایق کلیدی در مورد موناکو موناکو با نام رسمی شاهزاده موناکو کشوری مستقل و دارای حاکمیت است که در ساحل شمالی دریای مدیترانه واقع شده است؛ این کشور توسط همسایه خود فرانسه احاطه شده است و مرزهای ایتالیا فقط 10 مایل (حدود 16 کیلومتر) دورتر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد موناکو به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • اخذ ویزای تحصیلی موناکو برای علاقمندان تحصیل رشته همه گیرشناسی چگونه است؟
  • درآمد همه گیر شناسان در موناکو چقدر است؟
  • کار پس از تحصیل در موناکو به چه صورت است؟

کار پس از تحصیل رشته همه گیرشناسی در موناکو

کار در موناکو به نسبت جمعیت و مقیاس نسبتا خوب است اما در مقایسه با کشور همسایه یعنی فرانسه، موقعیت های کاری کمی در موناکو وجود دارد. دانشجویان به خوبی می توانند مشاغل پاره وقت را برای تامین هزینه های خود انتخاب کنند، دانشگاه بین المللی موناکو فرصت هایی را برای دانشجویان فراهم می کند تا با شرکت ها در پروژه های بلادرنگ کار کنند. همه دانشجویان بین المللی که مایل به کار قانونی در موناکو ضمن تحصیل هستند باید مجوز کار برای کار دریافت کنند. لازم به ذکر است کار ضمن تحصیل در موناکو دانشجویان را با بازار کار این کشور بیشتر آشنا می کند. به این ترتیب کسی که زمان تحصیل در موناکو کار کرده شانس بیشتری برای کاریابی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری موناکو بعد از فارغ التحصیلی هم دارد.

برای کار در موناکو به مجوز کار نیاز دارید؛ همچنین کارفرمای شما باید برای استخدام اتباع خارجی از Service de l’Emploi مجوز درخواست کند. این فرآیند کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که در 2022 اتباع Monegasque در فرآیند درخواست اولویت دارند. یعنی به عنوان خارجی، خصوصا کسی که حتی تابعیت اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا را ندارد، کاریابی در موناکو بعد از فارغ التحصیلی سخت است. خصوصا برای رشته همه گیرشناسی که جزو رشته هایی نیست که در لیست مشاغل مورد نیاز موناکو قرار داشته باشد. با این حال اگر کسی موفق به کار یابی در موناکو در رشته همه گیرشناسی شد، سطح درآمدی به شرح نمودار ذیل خواهد داشت:

درآمد ماهانه همه گیر شناسان در موناکو

تحصیل رشته همه گیرشناسی در موناکو

تحصیل رشته همه گیرشناسی در موناکو تنها در برخی از سال های تحصیلی امکان دارد. چون موناکو تنها یک دانشگاه دارد و این دانشگاه در برخی سال های تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری رشته همه گیرشناسی را ارائه نمی دهد. دانشگاه بین المللی موناکو که در سال 1986 تأسیس شد، در شاهزاده موناکو واقع شده است. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بازرگانی تخصصی در امور مالی، بازاریابی، مدیریت بازرگانی ورزشی و مدیریت بین المللی ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شود. شهریه رشته همه گیرشناسی در این دانشگاه در موناکو معمولا سالانه بین 9500€ تا 13000€ (یورو) است. از آنجایی که دانشگاه بین المللی موناکو دارای دانشکده پزشکی نیست، متخصصان بهداشت، به غیر از پرستاران، در خارج از کشور آموزش دیده و فارغ التحصیل می شوند (کارشناسی ارشد).

تحصیل رشته همه گیرشناسی در موناکو

ادامه تحصیل در موناکو

پرستاران مدارک خود را از طریق موسسه آموزش پرستاری موناکو به دست می آورند که برنامه ای مشابه با برنامه ارائه شده در فرانسه دارد. آن ها علاوه بر ادامه رشته پرستاری می توانند کارشناسی ارشد خود را در رشته هایی مثل همه گیرشناسی ادامه دهند. در ضمن بعضا دانشگاه فوق دکتری رشته همه گیرشناسی را نیز ارائه می دهد. یکی از معایب این کشور این است که یک دانشگاه در موناکو وجود دارد، یعنی دانشگاه بین‌المللی موناکو IUM یک مدرسه انگلیسی زبان که در آموزش کسب ‌و کار تخصص دارد و توسط گروه مدارس Institut des hautes études économiques et trades (INSEEC) اداره می‌شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته همه گیرشناسی در موناکو توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید باشد هرچند تحصیل در موناکو مجموعا پیشنهاد نمی شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *