ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در چک

رشته همه گیرشناسی در چک

خبر خوب برای علاقه مندان به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در چک این که فرآیند ارائه درخواست به دانشگاه های این کشور بسیار آسان و سرراست است و متقاضیان فقط باید مراحل زیر را دنبال کنند: تکمیل فرم درخواست آنلاین در وب سایت دانشگاه مورد نظر، پرداخت هزینه درخواست و شرکت در آزمون ورودی (در صورت لزوم). هزینه درخواست برای برنامه هایی که به زبان چکی ارائه می شوند 20€ (یورو) و برای برنامه هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند 50€ (یورو) می باشد. دانشجویان برای افزایش شانس پذیرش، باید برای بیش از یک دانشگاه درخواست ارائه دهند یا چندین برنامه مشابه را در دانشگاه مورد نظر خود انتخاب کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در چک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در چک کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته همه گیرشناسی در چک کدامند؟
  • هزینه تحصیل دانشجویان رشته همه گیرشناسی در چک چه رقمی است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته همه گیرشناسی در چک چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در چک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در جمهوری چک در رشته همه گیرشناسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در چکرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه چارلزپراگ1125324
دانشگاه ماساریکبرنو2247737
دانشگاه پالاکی، اولوموکاولوموک3302995

چرا تحصیل در رشته همه گیرشناسی در چک؟

جمهوری چک به نوعی بهشتی برای دانشجویان است. در این کشور، دانشگاه ها برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان خود را افزایش داده اند و بهترین بخش این است که اگر چک را با مقاصد تحصیل محبوب تر در اروپا مقایسه کنیم، در می یابیم که هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در این کشور پایین است. جمهوری چک دارای دانشگاه های رتبه دار در رنکینگ های بین المللی دانشگاهی است؛ این یعنی برخی از بهترین دانشگاه های جهان را می توان در این کشور یافت. به عنوان مثال، دانشگاه چارلز، دانشگاه ماساریک و دانشگاه پالاکی اولوموک در رتبه بندی های جهانی QS و رتبه بندی های آموزش عالی تایمز جای دارند.

برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در جمهوری چک عبارتند از:

  • فرآیند آسان ارائه درخواست به دانشگاه های چکی
  • سبک آموزش و ارزیابی عالی در دانشگاه های چکی
  • فعالیت های اجتماعی و فرهنگی زیاد
  • سیستم آموزشی با کیفیت بالا

چرا تحصیل در رشته همه گیرشناسی در چک

هزینه تحصیل در رشته همه گیرشناسی در چک

نکته جالب توجه در مورد هزینه تحصیل در چک این است که با وجود این که این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد اما شهریه ها برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا یکسان است. علاقه مندان به تحصیل در جمهوری چک، چنان چه در برنامه ای به زبان چکی در یک دانشگاه دولتی ثبت نام کرده باشند، می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

اما اگر علاقه مندان برنامه ای را انتخاب نمایند که زبان آموزش آن انگلیسی یا یک زبان خارجی دیگر است، لذا در هر سال تحصیلی باید شهریه ای بین 0 تا 18500€ (یورو) پرداخت کنند. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که دانشجویان باید هزینه های دیگری مانند هزینه های اداری یا پذیرش را نیز پرداخت نمایند که این هزینه ها از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر متفاوت است. در مقابل، دانشگاه های خصوصی هستند که آزادند شهریه های خود را تعیین کنند. اما باید بگوییم که به طور کلی این نوع موسسه های آموزش عالی گران تر می باشند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته همه گیرشناسی در چک

به طور کلی باید گفت که جمهوری چک کشور چندان گرانی نمی باشد. اکثر دانشجویان بین المللی برای داشتن یک زندگی راحت در این کشور به بودجه ای معادل 300€ تا 600€ (یورو) در ماه نیاز دارند. همچنین باید خاطر نشان ساخت که اگرچه این کشور عضو اتحادیه اروپا است اما واحد پول ملی آن کرونای چک (CZK) است.

گزینه های اصلی محل اقامت برای دانشجویان در جمهوری چک عبارتند از:

  • خوابگاه های دانشجویی: در حدود 125€ (یورو) در ماه
  • اتاق خصوصی در آپارتمان: از 250€ (یورو) در ماه شروع می شود.
  • آپارتمان خصوصی: از 370€ (یورو) در ماه شروع می شود.

باید خاطر نشان ساخت که در صورتیکه دانشجویان گزینه های خصوصی بالا را انتخاب نمایند باید در نظر داشته باشند که ماهانه 120€ تا 170€ (یورو) نیز برای خدمات رفاهی ماهانه به هزینه های آن ها اضافه می شود. در مورد غذا و مواد غذایی باید گفت که در چک دانشجویان احتمالا 150€ تا 250€ (یورو) در ماه برای غذا و مواد غذایی هزینه خواهند کرد. همچنین باید گفت که دانشجویان می توانند از غذاخوری دانشگاه که در آن یک وعده غذایی در حدود 1.90€ (یورو) هزینه دارد، استفاده نمایند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در چک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی چک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *