ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در کانادا

رشته همه گیرشناسی در کانادا

انتخاب رشته همه گیرشناسی در کانادا را می توان به عنوان یکی از بهترین انتخاب هایی در نظر گرفت که فرد برای آینده خود انجام می دهد. افرادی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، به هزینه های نسبتا زیادی نیاز خواهند داشت ولی باید در نظر داشت که تحصیل در این کشور در مقاطع مرتبط با تحصیلات تکمیلی، می تواند امتیازات زیادی را از نظر مالی به همراه داشته باشد و هزینه های تحصیل را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. یکی از مهم ترین امتیازاتی که مهاجرت تحصیلی به کانادا به همراه دارد، امکان استفاده از ویزای همراه برای همسر و فرزندان است که در کمتر کشوری از جهان می توان به آن دست پیدا کرد.

رشته همه گیرشناسی به عنوان یکی از رشته های تحصیلی که به تازگی درجه اهمیت آن چندین برابر افزایش پیدا کرده است، در کانادا با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می شود و به همین دلیل است که به افراد با رزومه های مختلف توصیه می شود تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در کانادا خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در این کشور چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی کدامند؟
  • فرایند پرداخت شهریه دانشگاه در رشته همه گیرشناسی برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • شرایط رسیدن به کار به عنوان یک اپیدمیولوژیست در کانادا چگونه است؟

شرایط رشته همه گیرشناسی در کانادا

متاسفانه علاقمندان به رشته همه گیرشناسی برای رسیدن به رشته مورد علاقه خود، باید دوره ای طولانی تر را در نظر بگیرند و حتما در رشته های مرتبط با این رشته مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند تا امکان تحصیل آن ها در رشته همه گیرشناسی فراهم شود. با در نظر گرفتن این مسئله می توان گفت که تحصیل در رشته هایی مانند علوم بهداشت، زیست شناسی، میکروب شناسی، ریاضیات، آمار و امثال آن یک برگ برنده و البته الزام برای رسیدن به این رشته تحصیلی است.

برای تحصیل در کانادا در رشته همه گیرشناسی، دانشجویان باید یک دوره 2.5 ساله تا حداکثر 4 ساله را در نظر داشته باشند. از طرف دیگر تحصیل در این رشته به دو زبان انگلیسی و فرانسوی برای دانشجویان ممکن است و دریافت مدرک سطح B2 در زبان فرانسوی و حداقل 6.5 برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور در دسته الزامات به حساب می آید.

معرفی رشته همه گیرشناسی در کانادا

رشته همه گیرشناسی یا Epidemilology در کانادا مطالعه نحوه و دلایل ایجاد بیماری در گروه های مختلف افراد است. معمولا نیز از اطلاعات همه گیرشناسی در برنامه ریزی و ارزیابی استراتژی های پیشگیری از بیماری ها و راهنمایی در خصوص مدیریت بیماران استفاده می شود. پس به طور خلاصه همه گیرشناسی را می توان مطالعه توزیع و تعیین بیماری و سلامت نامید. رشته ای که در کانادا امکان تحصیل آن در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان فراهم است.

مثلا دروس آموزشی دوره کارشناسی ارشد همه گیرشناسی MSc Epidemiology شامل:

  • دروس اصلی: که گذراندن آنها برای اتمام این دوره الزامی است. از جمله این دروس اصلی نیز می توان به مبانی تحقیق سلامت عمومی و روش های همه گیرشناسی 1 اشاره کرد.
  • دروس تخصصی: که شامل بیواستاتیک 1 و 2 و روش های همه گیرشناسی 2 است.
  • پایان نامه پژوهشی: که ارایه و دفاع از آن برای پایان دوره تحصیلی و اخذ مدرک آکادمیک الزامی است.

دانشگاه های برگزیده رشته همه گیرشناسی در کانادا

برای تحصیل دررشته همه گیرشناسی، دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که کانادا یکی از گزینه های عالی برای آن ها به حساب می آید و به همین دلیل است که نمی توان این کشور را به راحتی از لیست گزینه های در دسترس خارج کرد. در کانادا بیش از 20 گزینه معتبر برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی وجود دارد و هر فرد با توجه به شرایط خود باید یکی از این دانشگاه ها را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند.

دانشگاه های برگزیده تحصیل رشته همه گیرشناسی در کانادا

با تحصیل در هر یک از دانشگاه های فوق است که فرد می تواند مهاجرت به کانادا را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کرده و شانس بالایی برای رسیدن به کار نه تنها در این کشور بلکه در سایر کشورهای جهان داشته باشند.

هزینه رشته همه گیرشناسی در کانادا

افرادی که رشته همه گیرشناسی را برای تحصیل خود در کانادا انتخاب می کنند، به این دلیل که مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را پیش رو خواهند داشت، می توانند از کمک هزینه های مالی نیز بهره ببرند ولی باید در نظر داشت که به طور کلی تحصیل در این کشور هزینه های بالایی را به همراه خواهد داشت. شهریه یک سال تحصیل در رشته همه گیرشناسی در کانادا به طور تقریبی در حدود 14000 تا 21000CA$  (دلار کانادا) است و دانشجویان شانس خوبی برای دریافت کمک هزینه های مالی در این کشور برای کاهش آن خواهند داشت.

برای یک فرد مجرد، در اکثر شهرهای کانادا، در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 15000 تا CA$20000 (دلار کانادا) در سال برای تامین هزینه های زندگی در این کشور کفایت می کند و برای دسترسی به این بودجه، می توان از فرصت کار نیمه وقت در کانادا بهره برد.

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در کانادا

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در کانادا

کار در کانادا آرزویی است که بسیاری از ایرانیان در سر دارند و تحصیل در این کشور مقدمه ای بسیار ارزشمند برای رسیدن به این هدف است. افرادی که در کانادا تحصیل کرده باشند، می توانند از امتیازات اضافه برای رسیدن به خواسته خود در این راستا برخوردار شوند و این همان چیزی است که فرد را به اقامت دائم کانادا نیل می دهد. برای این که فردی بتواند در حوزه اپیدمیولوژی در کانادا کار کند، کافی است تا مدرک معتبری از دانشگاه های این کشور دریافت کرده باشد و در زمان تعیین شده برای کاریابی پس از تحصیل در این کشور که در حدود 2 سال است، نهایت استفاده را ببرد. مطابق آمار سایت معتبر Indeed.com، افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست در کانادا کار می کنند، به طور متوسط ماهانه 82570$ (دلار آمریکا) درآمد کسب می کنند که از درجه اهمیت بسیار مناسبی برخوردار است.

همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم ملاحظه می شود، از بهترین شهرهای کانادا برای کار متخصصان اپیدمولوژی می توان به ترتیب به شهرهای نیومارکت، ونکوور و وائوگان اشاره کرد:

بهترین شهرهای کانادا برای کار اپیدمولوژیست ها

چشم انداز شغلی در رشته همه گیرشناسی در کانادا

اغلب افرادی که تحصیل در کانادا به ویژه تحصیل در رشته همه گیرشناسی در این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، بیشتر به دلیل چشم انداز شغلی ایده آل در این کشور می باشد. به طور کلی، دولت کانادا با همکاری دانشگاه های این کشور، فرصت های شغلی مطلوبی را برای تمامی فارغ التحصیلان در این رشته تضمین می کند. اپیدمیولوژیست های موفق در کانادا، دانش بیولوژیکی و پزشکی پیشرفته ای دارند، و مهارت های ارتباطی، تفکر انتقادی، استدلال تحلیلی و مهارت های پژوهشی را از جمله مهارت های دیگر دارند. به این ترتیب، پس از فارغ التحصیلی با مدرک اپیدمیولوژی در کانادا می توانید برای سازمان های بهداشتی دولتی یا خصوصی، شرکت های دارویی و موسسات دانشگاهی کار کنید.

دلایل ورود به رشته همه گیرشناسی در کانادا

تحصیل رشته همه گیرشناسی در کانادا دارای مزیت های متعددی برای دانشجویان بین المللی می باشد، به همین دلیل هرساله افراد بسیاری به دلاایل گوناگونی کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل ورود به رشته اپیدمیولوژی در کانادا استانداردهای بالای زندگی و پایین بودن هزینه زندگی در کانادا می باشد. همچنین لازم به ذکر است که، زبان انگلیسی در این کشور به طور گسترده استفاده می شود، و دانشجویان می توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. به همین جهت هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی که به دنبال مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور هستند رو به افزایش بوده است

برای این که بتوانید تحصیل در کانادا را به عنوان یک فرصت ایده آل مهاجرتی درک کنید، بهتر است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های متداول در خصوص رشته همه گیرشناسی در کانادا

در بخش پایانی مقاله فوق پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در کانادا چه میزان است؟ افرادی که رشته همه گیرشناسی را برای تحصیل خود در کانادا انتخاب می کنند، به این دلیل که مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را پیش رو خواهند داشت، می توانند از کمک هزینه های مالی نیز بهره ببرند ولی باید در نظر داشت که به طور کلی تحصیل در این کشور هزینه های بالایی را به همراه خواهد داشت. شهریه یک سال تحصیل در رشته همه گیرشناسی در کانادا به طور تقریبی در حدود 14000 تا 21000CA$ (دلار کانادا) است و دانشجویان شانس خوبی برای دریافت کمک هزینه های مالی در این کشور برای کاهش آن خواهند داشت.
  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در کانادا به چه صورت است؟ متاسفانه علاقمندان به رشته همه گیرشناسی برای رسیدن به رشته مورد علاقه خود، باید دوره ای طولانی تر را در نظر بگیرند و حتما در رشته های مرتبط با این رشته مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند تا امکان تحصیل آن ها در رشته همه گیرشناسی فراهم شود. با در نظر گرفتن این مسئله می توان گفت که تحصیل در رشته هایی مانند علوم بهداشت، زیست شناسی، میکروب شناسی، ریاضیات، آمار و امثال آن یک برگ برنده و البته الزام برای رسیدن به این رشته تحصیلی است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *