ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در کرواسی

رشته همه گیرشناسی در کرواسی

رشته همه گیرشناسی در کرواسی شاید برای کسانی که تمکن مالی لازم برای تحصیل این رشته در کشورهایی مثل آمریکا و انگلستان را ندارند، جالب باشد. چرا که در غیر این صورت معمولا کسی تحصیل در رشته ای خاص در کشوری که برای آن رشته موقعیت های شغلی کمی دارد را انتخاب نمی نماید. منتخبی از دانشگاه‌ها در کرواسی وجود دارد که برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند، چه در مقطع کارشناسی، چه در مقطع کارشناسی ارشد یا تحصیلات تکمیلی؛ برخی موسسات کرواسی هستند، در حالی که برخی دیگر پردیس دانشگاه های بین المللی مستقر در کرواسی هستند. کرواسی در مقایسه با سایر کشورها کشوری امن است. در شهر یا روستا، روز یا شب، می توانید آزادانه راه بروید؛ در زمانی که جهان از حملات تروریستی هراس دارد، کرواسی یکی از واحه های صلح است.

شهروندان خارجی که برای زندگی به کرواسی می آیند اغلب به امنیت به عنوان یکی از چیزهایی که در آن کشور ارزش بیشتری دارند اشاره می کنند. همچنین، کرواسی ثبات اقتصادی و سیاسی را ارائه می دهد که آن را به مکانی ایده آل برای تحصیل تبدیل می کند؛ بسیاری از مبتکران و دانشمندان کرواسی در خارج از کرواسی شناخته شده اند، مانند نیکولا تسلا، اسلاولیوب پنکالا یا فرانجو هانامان. همچنین تعداد زیادی از مبتکران کمتر شناخته شده هر ساله در نمایشگاه های مختلف نوآوری جهانی جوایز و مدال دریافت می کنند؛ هر سال، وزارت اقتصاد، کارآفرینی و صنایع دستی پول بیشتری را برای ثبت اختراعات جدید در کرواسی سرمایه گذاری می کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد همه گیر شناسان در کرواسی چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در کرواسی چه میزان می باشد؟
  • کار در کرواسی پس از فارغ التحصیلی چگونه است؟

کار با رشته همه گیرشناسی در کرواسی

مشاغل در بازار کار در کرواسی فراوان است و همه گیرشناسی نیز در این کشور اگر چه به خوبی کشورهایی مثل آمریکا نیست، موقعیت های کاری قابل قبولی دارد. خصوصا برای دانشجویان که موفق شده اند از دانشگاه های برتر کرواسی فارغ التحصیل شوند. بهترین دانشگاه ها در کرواسی که در برخی از سال های تحصیلی امکان تحصیل رشته همه گیرشناسی را فراهم آورده اند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • University Of Split با شهریه حدود 12000€ (یورو) در سال
  • University Of Zagreb با شهریه حدود 12000€ (یورو) در سال
  • University Of Rijeka با شهریه حدود 9000€ (یورو) در سال

کار با رشته همه گیرشناسی در کرواسی

درآمد همه گیرشناسان در کرواسی

هزینه تحصیل در کرواسی در رشته همه گیرشناسی در دانشگاه های بالا به شرحی که گفته شد وجود دارد. در عوض امکان کار پس از تحصیل در کرواسی در صورتی که فرد مدرک خود را از یکی از دانشگاه های بالا گرفته باشد نسبتا زیاد می باشد. برای درخواست مجوز کار به یک پیشنهاد کاری یا قرارداد نیاز دارید. هنگامی که شغلی دارید و می توانید آن را ثابت کنید، می توانید درخواست خود را شروع کنید. کارفرمای شما باید درخواست شما را به نزدیکترین ایستگاه پلیس اداری به محل اقامت شما در کرواسی ارسال کند؛ پس از دریافت مجوز کار، می توانید برای اقامت اقدام کنید.

برخلاف کشورهایی مثل کویت و امارات، امکان اخذ اقامت دائم در کرواسی پس از فارغ التحصیلی وجود دارد. برای درخواست اقامت دائم، باید به نزدیکترین اداره پلیس به آدرس محل اقامت خود مراجعه کنید، همانطور که برای تمام درخواست های اقامت موقت خود انجام دادید و شما می توانید لیست کاملی از کل ایستگاه های پلیس در کرواسی را در سایت دولتی این کشور بیابید. از آن جایی که پیدا کردن کار در کرواسی برای فارغ التحصیلان رشته همه گیرشناسی خیلی دشوار نمی باشد، امکان تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم هم وجود دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد همه گیرشناسان در کرواسی سال 2022 بیان شده است:

درآمد همه گیرشناسان در کرواسی

کار ضمن تحصیل رشته همه گیرشناسی در کرواسی

تمام دانشجویانی که در یک برنامه آموزش عالی برای تمام وقت در کرواسی ثبت نام کرده اند، واجد شرایط هستند که در حین تحصیل به دنبال کار پاره وقت با سود مالی باشند. دانشجویان بین المللی نیز تا زمانی که در یک برنامه دانشگاهی ثبت نام کرده باشند، مجاز به کار پاره وقت در کشور هستند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار در کرواسی با استفاده از خدمات دانشجویی که توسط مرکز Studentski مرکز دانشجویی اداره می شود، هستند.

تحصیل رشته همه گیرشناسی در کرواسی

تحصیل در کرواسی رایگان نیست و شهریه رشته همه گیرشناسی نیز با توجه به نوع دانشگاه معمولا سالی 3500$ تا 9000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. البته بهترین کشورها برای تحصیل در این رشته چه به لحاظ سطح علمی دانشگاه ها و چه موقعیت های شغلی پس از فارغ التحصیلی عبارت هستند از استرالیا، آمریکا، انگلستان، کانادا، دانمارک، سوئد، اتریش، سوئیس، فنلاند، ایرلند، آلمان، فرانسه و مجارستان. برنامه بنیاد مطالعات همه گیرشناسی به زبان انگلیسی در سال 2016 آغاز شد، دانشجویان با تحصیل این رشته در کرواسی در دانشکده ای در Rijeka، سطح تحصیلات عالی را با جامعه دانشگاهی که بر استانداردهای بین المللی تمرکز دارد، دریافت می کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته همه گیرشناسی در کرواسی توضیحاتی ارائه می گردد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *