ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در گرجستان

رشته همه گیرشناسی در گرجستان

رشته همه گیرشناسی در گرجستان معمولا در دانشگاه ها ارائه نمی شود و شاید یکی از مهم ترین دلایل آن را بتوان نبود موقعیت کاری برای این رشته دانست. گرجستان در چهارراه آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد. گرجستان یک گزینه تحصیلی خوب برای دانشجویانی است که علاقه مند به یک تجربه فرهنگی غنی و ماجراجویی کاوش در یک کشور جالب هستند که همچنان روابط خود را بین روسیه و اتحادیه اروپا متعادل می کند. در گرجستان بیش از 60 موسسه آموزش عالی توسط دولت به رسمیت شناخته شده است و تعداد دانشگاه های خصوصی معتبر بالاتر از دانشگاه های دولتی است؛ موسسات به دو دسته تقسیم می شوند: دانشگاه ها و دانشگاه های آموزشی که شامل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شوند و کالج هایی که فقط لیسانس و برنامه های آموزش عالی حرفه ای را ادغام می کنند.

گرجستان یک مقصد تحصیلی منحصر به فرد در خارج از کشور است، مخصوصاً برای دانشجویانی که می خواهند از ازدحام انبوه مکان های تحصیلی بین المللی محبوب تر اجتناب کنند. سیستم آموزشی در گرجستان به طور مداوم در حال توسعه است و هر ساله دانشجویان خارجی بیشتری را برای ثبت نام در دانشگاه ها جذب می کند؛ داوطلبان می توانند از بین گزینه های تحصیلی متنوعی مانند: مدیریت بازرگانی، مسافرت و گردشگری، بازاریابی و روابط عمومی، علوم کامپیوتر یا علوم اجتماعی انتخاب کنند. دانشگاه های تخصصی پزشکی فرصت های منحصر به فردی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند؛ فارغ التحصیلان این موسسات به راحتی می توانند برای هر موقعیتی در مراکز سیستم مراقبت بهداشتی درخواست دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به گرجستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد همه گیر شناسان در گرجستان چقدر است؟
  • کار در گرجستان چگونه است؟

درآمد همه گیرشناسان در گرجستان

کار در گرجستان واقعا کم است و موقعیت های کاری برای رشته ای مثل همه گیرشناسی نیز تقریبا صفر است. اتباع خارجی که می خواهند در گرجستان کار کنند باید ویزای طولانی مدت دریافت کنند که به عنوان مجوز کار عمل می کند و همچنین به دارنده اجازه می دهد پس از ورود به گرجستان اجازه اقامت دریافت کنند. بر اساس آخرین چشم انداز اقتصادی کالج تجارت دانشگاه جورجیا، اقتصاد گرجستان در سال 2022 دوباره رشد قوی خواهد داشت و در نهایت در نیمه اول سال آینده از تعداد مشاغل قبل از شیوع بیماری فراتر خواهد رفت. یافتن شغل در گرجستان فرآیندی پیچیده است؛ بازار کار محلی بیش از حد شلوغ است. صفحات وب اصلی بازار کار وجود دارد که می توانید در آنها شغل خالی پیدا کنید، با این حال، داوطلبان معمولاً در مقایسه با سایر کشورها باید الزامات دانش زبان گرجی و همچنین حقوق پایین را بدانند.

برای کار در گرجستان و امکان تمدید ویزای تحصیلی یا تبدیل آن به ویزای کاری این کشور بهتر است افراد به دنبال رشته هایی باشند که بازار کار بهتری دارند یا کلا کشور دیگری را انتخاب نمایند. از جمله معدود رشته هایی که در گرجستان موقعیت های کاری خوبی دارند می توان به داروسازی، پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و غیره اشاره نمود. اگر کسی اصرار به تحصیل رشته همه گیرشناسی در گرجستان دارد توجه داشته باشد شانس خیلی کمی برای کار پیدا کردن دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد همه گیرشناسان در گرجستان سال 2022 بیان شده است:

درآمد همه گیرشناسان در گرجستان

کار ضمن تحصیل رشته همه گیرشناسی در گرجستان

دانشجویان خارجی می توانند به دنبال استخدام و کار پاره وقت در کنار تحصیل باشند. همچنین نیازی به مجوز کار نیست زیرا هیچ محدودیتی برای کار و تحصیل وجود ندارد، دانشجویانی که به دنبال شغل هستند باید پس از اولین سال اقامت خود در کشور مجوز اقامت دریافت کنند. این به این معنی است که اگر گرجی یا روسی عالی صحبت نکنید، برای یافتن کار ضمن تحصیل در گرجستان مشکل خواهید داشت. با این حال، هنگامی که اجازه اقامت موقت خود را در دست دارید، می توانید در گرجستان کار کنید؛ این مجوز باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

کار ضمن تحصیل رشته همه گیرشناسی در گرجستان

تحصیل رشته همه گیرشناسی در گرجستان

تحصیل در گرجستان رایگان نیست اما ارزان قیمت است به طوری که امکان تحصیل رشته همه گیرشناسی با پرداخت سالی 2000$ تا 5000$ (دلار آمریکا) امکان پذیر می باشد. البته معمولا دانشگاه های گرجستان رشته مزبور را ارائه نمی دهند و بهترین کشورها برای تحصیل رشته همه گیرشناسی عبارت هستند از آمریکا، انگلستان و غیره. گرجستان یک گزینه تحصیلی خوب برای دانشجویانی است که علاقه مند به یک تجربه فرهنگی غنی و ماجراجویی کاوش در یک کشور جالب هستند که همچنان روابط خود را بین روسیه و اتحادیه اروپا متعادل می کند.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در گرجستان نیز بهتر است مدنظر افراد قرار گیرد. هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان معمولا حدود 450$ (دلار آمریکا) در ماه است که شاید حدود 100$ (دلار آمریکا) از این هزینه را بتوان با کار دانشجویی تامین نمود. البته چون نرخ بیکاری گرجستان بالای 18% است، شانس کار پیدا کردن ضمن تحصیل بسیار پایین می باشد. در نمودار بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته همه گیرشناسی در گرجستان اطلاعاتی گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *