ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در یونان

رشته همه گیرشناسی در یونان

رشته همه گیرشناسی در یونان موقعیت های کاری نسبتا خوبی دارد، البته توجه شود به طور کلی بازار کار این کشور اصلا در حالت خوبی قرار ندارد. در واقع نرخ بیکاری در یونان بالای 18% است و طبیعتا کاریابی برای تمامی رشته ها دشوار می باشد، اما با تسلط به زبان یونانی می توان در این رشته در یونان کار پیدا کرد. در مدارس دولتی، تحصیل در یونان رایگان است بنابراین هیچ هزینه ای توسط دانش آموزان پرداخت نمی شود. در قانون اساسی این کشور گنجانده شده است که همه شهروندان یونانی (و برخی خارجیان که در این کشور زندگی و کار می کنند) حق تحصیل رایگان دارند. اما تحصیل در دانشگاه های یونان رایگان نیست با این حال وجود دانشگاه های ممتاز باعث شده تحصیل در این کشور علاقمندان خیلی زیادی داشته باشد خصوصا دانشجویان رشته هایی مثل فلسفه، تاریخ فلسفه یونان، ادبیات یونانی و غیره.

بدون شک آب و هوا در میان مزایا و معایب تحصیل در یونان، حرفه ای شماره یک است؛ پس از والتا، آتن گرم ترین پایتخت اروپا است. جولای معمولاً آفتابی ترین ماه و دسامبر ابری ترین ماه است و. این کشور تقریباً در تمام سال دارای روزهای آفتابی و آب و هوای خوب است. اگر قصد تحصیل در آنجا را دارید، از غذاهای لذیذی که این کشور ارائه می دهد لذت خواهید برد. Tsatsiki، فتا، زیتون، gyros تنها برخی از غذاهای یونانی هستند که نباید از دست داد. رژیم مدیترانه ای یکی از سالم ترین رژیم های غذایی محسوب می شود که در رستوران های یونان به آن توجه می شود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موارد ذیل پرداخته اند:

  • درآمد همه گیر شناسان در سال 2022 در یونان چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در یونان چه میزان می باشد؟

کار پس از تحصیل رشته همه گیرشناسی در یونان

کار در یونان کم است خصوصا برای رشته هایی مثل فیزیک، شیمی و غیره که تقریبا امکان کاریابی وجود ندارد. دانشجویان اتحادیه اروپا/EEA می توانند بدون مجوز کار در یونان بمانند و کار کنند، ولی غیر اروپایی ها تنها 2 ماه فرصت دارند وگرنه باید یونان را ترک کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که گواهی ثبت نام یا گواهی اقامت شما هنوز معتبر است؛ پس از 5 سال اقامت مداوم، شما واجد شرایط درخواست گواهی اقامت دائم هستید. پس اخذ ویزای کاری یونان برای فارغ التحصیلان رشته همه گیرشناسی بسیار مهم است. مجوزهای کار در یونان مختص کارفرما هستند (اگرچه ممکن است استثناء وجود داشته باشد)، شغل خاص و مکان خاص است و معمولاً برای یک سال اعتبار دارند؛ یک کارمند از یک کشور غیر اتحادیه اروپا باید ابتدا ویزای ورود به یونان را دریافت کند و سپس یک بار در یونان برای اجازه اقامت/ کار درخواست دهد.

در سال 2022 اتباع غیر اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا باید برای ویزای کار و مجوز کار برای کار قانونی در این کشور درخواست دهند. ویزای D یونان یا ویزای ملی یونان که از نوع ویزای تحصیلی یا کاری است، به شخص اجازه ورود به یونان و اقامت بیش از 3 ماه را می دهد؛ همچنین به فرد امکان می دهد در اکثر فعالیت های پولی شرکت کند. مجوزهای کار در یونان مختص کارفرما، شغل خاص و مکان خاص است و معمولاً یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است؛ اگر می خواهید شغل خود را در یونان ادامه دهید، باید به دنبال کارفرمای بالقوه باشید. هنگامی که کارفرما شما را به عنوان همه گیر شناس، استخدام کرد و آماده حمایت مالی از شما به عنوان کارمند خود شد، می توان مجوز کار صادر کرد.

کار پس از تحصیل رشته همه گیرشناسی در یونان

درآمد همه گیرشناسان در یونان

علاوه بر این که موقعیت های کاری نسبتا خوبی در یونان برای رشته همه گیرشناسی وجود دارد، که تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری یونان را نسبتا ساده می کند، درآمد همه گیر شناسان در یونان نیز خوب است. امکان خود اشتغالی به عنوان دانشمند همه گیرشناسی در یونان نیز وجود دارد. برای اینکه خوداشتغالی شوید، باید قبل از درخواست، یک سال مجوز اقامت در یونان داشته باشید، سپس باید یک برنامه رسمی (به زبان یونانی، تایید شده توسط وزارت امور داخله) ارائه دهید که ثابت کند کسب و کار شما به این امر کمک می کند. اقتصاد یونان به اضافه 60000€ (یورو) سپرده در یک حساب بانکی برای اثبات پرداخت هزینه های کسب و کار به عنوان دانشمند رشته همه گیرشناسی.

با این حال این رشته خیلی برای خود اشتغالی در یونان پیشنهاد نمی شود چرا که معمولا کمکی هم از سوی دولت یونان دریافت نمی شود. کسانی که علاقمند کار در یونان در رشته همه گیرشناسی هستند به شرح ذیل درآمد دارند:

درآمد ماهانه همه گیر شناسان در یونان

تحصیل رشته همه گیرشناسی در یونان

تحصیل در یونان رایگان نیست و شهریه رشته همه گیرشناسی با توجه به نوع دانشگاه سالی 4500€ تا 11000€ (یورو) می باشد. هزینه زندگی در یونان نیز ماهانه حدود 850€ (یورو) است که بخشی از آن را با کار دانشجویی می توان تامین نمود. البته اگرچه قانونا تا 20 ساعت در هفته دانشجویان رشته همه گیرشناسی و سایر رشته ها اجازه کار در یونان ضمن تحصیل را دارند، عملا به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری شانس کاریابی کم است. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد رشته همه گیرشناسی در یونان تهیه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *