ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی

رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی

به جرات می توان گفت که تحصیل رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی بهترین شرایط را در کل قاره آفریقا برای خود به همراه داشته است. نگاهی اجمالی به جایگاه دانشگاه های آفریقای جنوبی در این رشته به خوبی نشان می دهد که این کشور بسیاری از استانداردهای جهانی در این رشته را در اختیار دارد و به همین دلیل می توان این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کرد. از نظر کیفیت زندگی نیز آفریقای جنوبی فاصله قابل توجهی با سایر کشورهای این قاره دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد تمایل به ورود به بازار کار این کشور پیدا کرده اند.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های تخصص علوم پزشکی شناخته نمی شود و افراد می توانند به راحتی از مقطع کارشناسی و به طور مستقیم وارد این رشته شده و دوره آموزشی خود را شروع کنند. دانشگاه های نسبتا زیادی در این کشور وجود دارند که امکان تحصیل مطابق با استانداردهای بین المللی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند ولی باید در نظر داشت که فاصله زیادی میان دانشگاه های تراز اول جهان و دانشگاه های آفریقای جنوبی در این رشته وجود دارد. با وجود این کمبودها، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی را مورد بررسی قرار خواهند داد تا علاقمندان با آگاهی بیشتری در این مسیر حرکت کنند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های آفریقایی برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی چقدر است؟
  • مهم ترین راهکارها برای ورود به بازار کار رشته پرتودرمانی در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی، نیازی به فراهم کردن مدارک پیچیده ای نیست و به همین دلیل می توان گفت که افراد به سادگی می توانند این مسیر را با موفقیت طی کرده و همچنین شرایطی را برای خود ایجاد کنند که پذیرش قطعی از دانشگاه های این کشور دریافت کنند. برخی از مهم ترین دانشگاه های آفریقای جنوبی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های آفریقای جنوبی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی

در چنین شرایطی می توان گفت که برخی از دانشگاه های این کشور از نظر علمی شرایط مناسبی برای شروع دوره تحصیلی در رشته پرتودرمانی دارند و می توان آن ها را برای آینده تحصیلی خود انتخاب کرد. شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی، با شرایط تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی تفاوت های بسیاری دارد و برخی از دانشگاه های این کشور آزمون ورودی را ملاک انتخاب دانشجویان خود می دانند.

در حال حاضر برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آفریقای جنوبی در این رشته، دانشجویان تنها باید نشان دهند که در برخی از دروس اصلی مانند شیمی، ریاضی، فیزیک و غیره نمرات خوبی به دست آورده اند. محدودیت هایی برای ورود به رشته پرتودرمانی وجود ندارد و این یک امتیاز مثبت دیگر برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی

باید در نظر داشت که برای کسب آگاهی بیشتر نسبت به شرایط هزینه های احتمالی خود در آفریقای جنوبی، فرد باید به این نکته توجه داشته باشد که در کدام شهر این کشور می تواند اقامت به دست آورد. هزینه زندگی در شهرهای مختلف آفریقای جنوبی بین 300$ تا 750$ (دلار) در ماه است و دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت نیز کار کنند ولی باید در نظر داشت که در شهرهای کوچک آفریقای جنوبی، به ندرت می توان شغل مناسبی پیدا کرد.

هزینه تحصیل در این کشور نیز به دانشگاه و مقطع تحصیلی بستگی دارد به طوری که بر خلاف اکثر کشورهای جهان، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور بسیار بیشتر است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته پرتودرمانی می توان هزینه ای در حدود 1700$ تا 4000$ (دلار) در سال را در نظر گرفت و برای تحصیل در مقطع ارشد، هزینه تقریبی 6500$ تا 13000$ (دلار) در سال.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در آفریقای جنوبی

شرایط کار یک پرتودرمانگر در آفریقای جنوبی

امروزه میزان تقاضا برای مهاجرت به آفریقای جنوبی به ویژه از طریق کار به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل می توان از تحصیل در این کشور به عنوان یک میانبر قابل اعتماد برای رسیدن به کار در این کشور یاد کرد. آفریقای جنوبی نیز از سیستم امتیاز بندی برای انتخاب نیروی کار مورد نیاز خود بهره می برد و به همین دلیل است که فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور بالاترین شانس را خواهند داشت. متوسط درآمد 92500ZAR (راند آفریقای جنوبی) برای یک پرتودرمانگر می تواند این امکان را در اختیار متقاضیان قرار دهد که این کشور را برای کار نیز انتخاب کنند ولی باید در نظر داشت که کشورهای بهتری نیز برای زندگی در خارج از کشور وجود دارند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *