ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در اتریش

رشته پرتودرمانی در اتریش

تحصیل در رشته پرتودرمانی در اتریش می تواند مسیر مهاجرت به این کشور را برای علاقمندان به کار بسیار هموار سازد. پرتودرمانی یکی از رشته های تحصیلی است که دانشجویان از مقطع کارشناسی امکان ورود به آن را پیدا می کنند و نیازی به تحصیل پزشکی برای ورود به این رشته نیست. در چنین شرایطی می توان گفت که ورود به این رشته بسیار ساده تر از رشته های دیگر گروه پزشکی باشد. برای ورود به این رشته، بسیاری از دانشگاه های برتر جهان آزمون ورودی در نظر گرفته اند و به همین دلیل علاقمندان باید آمادگی کافی برای شرکت در این آزمون را داشته باشند. این آزمون ها به کیفیت دانشگاه بستگی دارد و به همین دلیل است که فرد باید رزومه متناسب با رتبه دانشگاه محل تحصیل خود داشته باشد.

در حال حاضر اتریش یکی از کشورهای مهم اروپایی برای تحصیل است که دانشجویان برای تحصیل در آن نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل خود نخواهند داشت و این یکی از مهم ترین امتیازاتی است که تحصیل در دانشگاه های با کیفیت این کشور به همراه خواهد داشت. رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مهم در علوم پزشکی در سال های گذشته اهمیتی دو چندان پیدا کرده است و از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی در اتریش پرداخته اند.

  • مهم ترین راه های تحصیل در رشته پرتودرمانی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های پرتودرمانی در اتریش کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط رسیدن به کار در کشور اتریش برای یک پرتو درمانگر چیست؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اتریش

برای افرادی که قصد تحصیل در اتریش را دارند، این نکته بسیار مهم است که بتوانند با توجه به علائق شخصی خود رشته مورد نظر را انتخاب کنند. برای این که فردی بتواند در این مسیر گام بردارد، ابتدا باید شرایط تحصیلی خود را بدون تعصب مورد بررسی قرار دهد تا بتواند دریابد در کدام یک از دانشگاه های اتریش، شرایط مناسب تری برای تحصیل خواهد داشت.

در حال حاضر اکثر دانشگاه های اتریش از نظر کیفیت آموزش در رشته پرتودرمانی جایگاه مناسبی را در اختیار دارند و این می تواند یک اطمینان خاطر مناسب برای بسیاری از افراد ایجاد کند. دانشگاه وین به عنوان بهترین دانشگاه این کشور، رتبه 85 جهان را به خود اختصاص داده است و دانشگاه پزشکی وین نیز رتبه 107 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. برای تحصیل در این کشور 11 دانشگاه با کیفیت عالی در رشته پرتودرمانی وجود دارد.

دانشجویان برای اینکه بتوانند بالاترین شانس برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را داشته باشند، بهتر است به زبان آلمانی تسلط پیدا کنند و از این طریق بتوانند شانس خود برای رسیدن به این دانشگاه را به شدت افزایش دهد. طول دوره تحصیل در رشته پرتودرمانی در مقطع کارشناسی 4 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد این رشته شوند که حدود 2 سال به طول می انجامد.

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اتریش

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اتریش

یکی از مهم ترین امتیازاتی که مهاجرت به اتریش به عنوان دانشجوی خارجی به همراه دارد آن است که برای رسیدن به مدرک تحصیلی خود در این کشور نیازی به پرداخت شهریه های سنگین دانشگاهی حتی در رشته های پزشکی نیست. البته که باید آگاه بود شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار سنگین و برای بسیاری از افراد غیر قابل پرداخت است. دانشجویان در اتریش تنها حق ثبت نام خود را پرداخت می کنند که سالیانه کمتر از 2000€ (یورو) است و این خود نشان از بی نیازی بسیاری از دانشجویان به بورسیه های تحصیلی در این کشور است.

برای دانشجویان خارجی این امکان وجود دارد که فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور را تجربه کنند و به همین دلیل می توان گفت که هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان نیز بسیار مناسب است. به طور کلی در گراف زیر می توان هزینه های سالیانه و همچنین درامد کار دانشجویی را به طور مجزا محاسبه کرد.

هزینه های احتمالی تحصیل رشته پرتودرمانی در اتریش

شرایط کار یک پرتودرمانگر در اتریش

با شروع دوره تحصیل، فرد باید در تلاش باشد تا خود را آماده ورود به بازار کار در اتریش کند چراکه از نظر قانونی این فرصتی است که به ندرت در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. محدودیت هایی که دولت اتریش در عصر کنونی ایجاد کرده است، منجر به آن شده تا شرایط ورود به این کشور به عنوان نیروی کار بسیار سخت تر از گذشته شود و این مسئله برای افرادی که به عنوان پزشک قرار است فعالیت داشته باشند سخت تر است. یک پرتودرمانگر در این کشور به طور متوسط 11100€ (یورو در ماه درآمد دارد و از این طریق می تواند زندگی بسیار خوبی را برای خود به ارمغان آورد. شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *