ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در ارمنستان

رشته پرتودرمانی در ارمنستان

نزدیکی به ایران نیز سبب نخواهد شد تا تحصیل رشته پرتودرمانی در ارمنستان به یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل تبدیل شود. رشته پرتودرمانی با توجه به حجم شیوع بیماری های جدید در جهان، از جمله رشته هایی است که به شدت مورد نیاز است و بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نیز با کمبود نیروی کار در این رشته روبرو هستند و به همین دلیل است که تحصیل در هر یک از آن ها، می تواند کلیدی برای ورود به بازار کار آن کشور با توجه به نیاز بازار باشد. شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی با شرایط تحصیل در رشته پزشکی بسیار متفاوت است چراکه این رشته به عنوان یکی از رشته های تخصصی شناخته نمی شود و می توان از مقطع کارشناسی به آن ورود کرد.

در حال حاضر ارمنستان به دلیل نزدیکی به ایران، نظر بسیاری را به خود جلب کرده است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که کیفیت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست و نگاهی به رتبه بندی های جهانی در رشته های مختلف تحصیلی نیز نشان می دهد که ارمنستان نتوانسته است جایگاه مناسبی را برای خود در میان 1000 دانشگاه جهان به دست آورد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در ارمنستان خواهند پرداخت تا ابهامات موجود در این رابطه به طور کلی برطرف شوند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در ارمنستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های ارمنستان برای کار در ایران، مورد تایید هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار در ارمنستان برای دانشجویان خارجی چیست؟

فرایند دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در ارمنستان

برای همه افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، نکات مختلفی باید در نظر گرفته شود و به همین دلیل است که علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور نباید به سراغ کشورهایی باشند که از نظر علمی در آینده آن ها تاثیر زیادی ندارند. باید در نظر داشت که ارمنستان یکی از همین کشورها است و به همین دلیل نمی توان آن را در جمع کشورهای مناسب برای مهاجرت قرار داد.

در حال حاضر دانشگاه های ارمنستان در رشته پرتودرمانی نتوانسته اند رتبه مناسبی به دست آورند و در میان 1200 دانشگاه برتر جهان در این رشته هیچ جایگاهی را در اختیار نگرفته اند. با توجه به این که دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند، باید به این نکته توجه داشت که دانشجویان برای ورود به این کشور باید برنامه ریزی های دقیقی برای زندگی پس از تحصیل خود در این کشور داشته باشند چراکه بازگشت به ایران برای کار ممکن نیست.

طول دوره تحصیل در رشته پرتودرمانی در ارمنستان 4 سال در مقطع کارشناسی زمان خواهد بود و به همین دلیل است که دانشجویان باید برنامه ریزی خود برای پرداخت شهریه را نیز با دقت بیشتری انجام دهند. از طرف دیگر باید به این نکته اشاره داشت که زبان تحصیل در این کشور انگلیسی است و دانشجویان از این بابت می توانند شرایط بهتری برای تحصیل در این کشور داشته باشند.

فرایند دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در ارمنستان

با توجه به عدم آگاهی از شرایط مالی تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان، برخی بر این باور هستند که ارمنستان یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان برای ادامه تحصیل است در حالی که شرایط علمی دانشگاه های این کشور چندان مناسب نیست. دانشجویان خارجی برای پرداخت شهریه دانشگاه های ارمنستان در رشته پرتودرمانی، به حدود 4500$ تا 9000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت و این مبلغ از طریق دریافت بورسیه های تحصیلی در ارمنستان به ندرت قابل جبران خواهد بود به ویژه برای افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند.

هزینه زندگی در ارمنستان اما بسیار مناسب است و افرادی که مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل را تجربه کرده باشند، تنها به حدود 200$ (دلار) نیاز خواهند داشت تا بتوانند مخارج خود را تامین کنند ولی امکان کار ضمن تحصیل در این کشور فرصتی است مناسب برای رسیدن به خواسته های خود در این رابطه.

شرایط کار یک پرتودرمانگر در ارمنستان

همه افرادی که ارمنستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند، باید به این نکته توجه داشته باشند که مسیر بازگشت آن ها به ایران به عنوان نیروی کار بسیار ناهموار است و نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی بتواند شغلی در ایران پیدا کند چراکه دانشگاه های این کشور مورد تایید نیستند. یک پرتودرمانگر در ارمنستان می تواند به طور متوسط 1300000AMD (درام ارمنستان) در ماه درآمد داشته باشد و از این طریق زندگی با کیفیت مناسب را برای خود رقم بزند اما به طور کلی نمی توان این کشور را به عنوان یک مقصد دائمی برای زندگی اکثر افراد در نظر گرفت. در صورتی که به جستجو درباره بهترین کشورهای جهان برای زندگی مشغول هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *