ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در اسلواکی

رشته پرتودرمانی در اسلواکی

برای علاقمندان به تحصیل در اروپا، رشته پرتودرمانی در اسلواکی نمی تواند یک گزینه ایده آل به نظر آید چراکه فاصله سطح علمی در آن زیاد است. اسلواکی یکی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که متقاضیان زیادی تمایل به تحصیل در این کشور پیدا کنند ولی باید در نظر داشت که در برخی از رشته های تحصیلی، شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور چندان مناسب نیست و این یک چالش جدی پیش روی علاقمندان به این رشته است. دانشگاه های اسلواکی از نظر علمی در برخی از رشته های تحصیلی به ویژه در حوزه مهندسی در رتبه های مناسبی قرار دارند اما در حال حاضر نمی توان در رشته های پزشکی آن ها را تایید کرد.

رشته پرتودرمانی یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی است که به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و علت اصلی آن، افزایش تعداد بیماری هایی است که برای درمان به استفاده از پرتوهای مختلف نیازمند هستند. در بسیاری از کشورهای جهان، رشته پرتودرمانی از جمله رشته هایی است که با کمبود نیروی کار روبرو شده است و به همین دلیل دانشگاه های کشورها تلاش می کنند تا نیروی مورد نظر خود را پرورش دهند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلواکی را مورد ارزیابی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلواکی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا اسلواکی اعتبار کافی برای تحصیل در این رشته را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد؟
  • فرایند رسیدن به کار در این کشور از طریق تحصیل پرتودرمانی چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلواکی

برای این که دانشجویان خارجی بتوانند در یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی به ادامه تحصیل بپردازند، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بتوانند در آزمون های ورودی شرکت کرده و نشان دهند که از نظر علمی در شرایط مناسبی قرار دارند. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های اسلواکی در رشته پرتودرمانی از دانشجویان آزمون ورودی داخلی اخذ می کنند و این مسئله سهولت بیشتری را برای ورود به دانشگاه به همراه دارد.

محدودیت های چندان زیادی برای تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلواکی وجود ندارد و دانشجویان در اکثر دانشگاه های برتر این کشور این فرصت را خواهند داشت که به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و از این طریق شرایط را برای مهاجرت احتمالی خود در آینده بهتر کنند. برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، دانشجویان باید حداقل یک دوره 4 ساله را در نظر بگیرند اما از آن جا که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته منجر به افزایش چشمگیر درآمد افراد می شود، انتظار می رود که فرد پس از دریافت مدرک خود در این رشته، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدامات لازم را انجام دهد.

برخی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل در اسلواکی برای دانشجویان به همراه دارد عبارتند از:

امتیازات تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلواکی

یکی از چالش های جدی که دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور با آن روبرو هستند، امکان تحصیل با دریافت بورسیه یا به صورت رایگان است اما باید به این نکته اشاره داشت که اسلواکی از جمله کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل در این رشته است و می توان آن را به عنوان یکی از کشورهای مطرح در این زمینه دانست. شاید بتوان گفت که با توجه به کیفیت آموزش در اسلواکی، هزینه تحصیل در این کشور نیز طبیعی است که کم باشد اما بسیارند کشورهایی نظیر قبرس که در شرایط مشابه هزینه های سنگین از دانشجویان دریافت می کنند.

شهریه تحصیل در رشته پرتودرمانی برای دانشجویان خارجی در اسلواکی در حدود 3800€ (یورو) در سال است و این مسئله ای قابل توجه برای دانشجویان است. از طرف دیگر باید به این نکته نیز اشاره داشت که برای زندگی در این کشور، در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 300€ (یورو) در ماه کفایت می کند. برای دانشجویان خارجی این فرصت وجود خواهد داشت که با کار در حین تحصیل، هزینه های زندگی خود را به طور کامل تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلواکی

فرایند دریافت کار در اسلواکی پس از تحصیل

بسیاری از افراد علاقمند هستند که پس از تحصیل در کشوری، اقامت آن از طریق کار را نیز به دست آورند و این موضوعی است که از نظر قانونی نیز در اسلواکی امکان پذیر است. یک پرتودرمانگر در این کشور به طور متوسط می تواند درآمدی در حدود 6500€ (یورو) در ماه را برای خود به دست آورد که با توجه به هزینه های زندگی در این کشور، مبلغی قابل توجه است. به طور کلی می توان گفت که مهاجرت به اسلواکی برای دانشجویان خارجی چندان هوشمندانه نیست مگر در رشته های خاص تحصیلی و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره افراد را به کسب آگاهی پیش از مهاجرت ترغیب می کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *