ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در اسلوونی

رشته پرتودرمانی در اسلوونی

برای تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلوونی گزینه های زیادی در دسترس علاقمندان وجود ندارد و یکی از رشته های رقابتی به حساب می آید. یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد به دنبال آن در پروسه مهاجرت تحصیلی خود هستند آن که بتوانند بدون نیاز به شرکت در آزمون های ورودی، در رشته مورد نظر خود پذیرش دریافت کنند به ویژه آن که رشته مورد نظر آن ها در حوزه پزشکی باشد که احتمال نیاز به آزمون ورودی چندین برابر می شود. در حال حاضر دانشگاه های اسلوونی در بسیاری از رشته های تحصیلی، بدون نیاز به آزمون های ورودی به دانشجویان پذیرش می دهند و با توجه به موقعیت استراتژیک این کشور در قاره اروپا، بسیاری از افراد با تکیه بر همین موضوع، آن را به عنوان مقصد نهایی خود برای مهاجرت در نظر می گیرند.

رشته پرتودرمانی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که نه تنها در این کشور بلکه در بسیاری از نقاط جهان با کمبود شدید نیروی کار روبرو شده است و به همین دلیل می توان گفت که تحصیل در این رشته می تواند به نوعی آینده کاری فرد را تضمین کند. در چنین شرایطی است که انتخاب مقصدی مناسب برای تحصیل می تواند از اهمیت دو صد چندان برخوردار باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلوونی پرداخته اند.

  • آیا اسلوونی مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی است؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • محدودیت های انتخاب رشته پرتودرمانی در اسلوونی چیست؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه پرتودرمانی در این کشور برای دانشجویان خارجی نیز فراهم است؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلوونی

بر اساس آنچه که می توان از طریق منابع مختلف به دست آورد، دانشگاه های محدودی در کشور اسلوونی رشته پرتودرمانی را ارائه می کنند و به همین دلیل است که رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور بسیار سنگین است. علاقمندان به تحصیل در کشور اسلوونی، با وجود این که دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی را در اختیار ندارند، اما متقاضیان زیادی را به خود جلب می کنند و به همین دلیل است که دانشجویان باید رزومه ای درخور برای ارائه کردن به دانشگاه های این کشور داشته باشند. فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های اسلوونی برای بسیاری از افراد کمتر از یک ماه به طول خواهد انجامید.

همه علاقمندان به مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل، باید ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند و پس از آن است که می توانند از امتیازاتی که در این مسیر وجود دارد استفاده کنند. برخی از مهم ترین ویژگی های استفاده از ویزای تحصیلی این کشور عبارتند از:

مهمترین ویژگی های تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلوونی

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که تحصیل در رشته پرتودرمانی در اسلوونی معایبی را نیز به همراه دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • هزینه های بالای تحصیل در برخی از دانشگاه ها
  • کیفیت پایین آموزش در رشته پرتودرمانی
  • محدودیت دانشگاه های ارائه کننده رشته
  • شرایط سخت زندگی در این کشور بدون تسلط به زبان رسمی

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلوونی

برای پرداخت شهریه دانشگاهی در اسلوونی در رشته پرتودرمانی، برخی از دانشجویان به بورسیه های تحصیلی نیاز خواهند داشت چراکه شهریه آن ها بالاتر از متوسط موجود در اروپا است. در برخی از دانشگاه های اسلوونی، شهریه تعیین شده برای دانشجویان در حدود 5300€ تا 9100€ (یورو) در ماه است و دانشجویان برای رسیدن به خواسته های خود در این رابطه باید به این مسئله توجه داشته باشند و در میانه دوره تحصیلی خود در این کشور دچار مشکل نشوند. هزینه زندگی در اسلوونی نیز برای دانشجویان خارجی در حدود 6000€ (یورو) در سال است که بخش عمده ای از آن با توجه به فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور قابلیت تامین را خواهد داشت.

با توجه به این که بورسیه های تحصیلی در این کشور با توجه به مقطع آموزشی ارائه می شود، دانشجویان دوره های کارشناسی به ندرت می توانند در این کشور به بورسیه های تحصیلی دست پیدا کنند و باید شخصا هزینه های تحصیلی خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اسلوونی

شرایط کار یک پرتودرمانگر در اسلوونی

همانطور که گفته شد، حوزه پرتودرمانی، یکی از رشته های علوم پزشکی است که در آن رقابت شدیدی برای رسیدن به کار وجود ندارد و بسیاری از کشورهای جهان در این زمینه با کمبود شدید نیروی کار روبرو هستند. در چنین شرایطی می توان گفت که پس از تحصیل می توان به سرعت جذب بازار کار شده و شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کرد. در حال حاضر یک پرتودرمانگر در اسلوونی 5910€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق زندگی با کیفیتی را نیز تجربه خواهد کرد. با این حال در صورتی که به دنبال باکیفیت ترین کشورهای جهان برای مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *