ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در اسکاتلند

رشته پرتودرمانی در اسکاتلند

شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی در اسکاتلند برای علاقمندان به زندگی در بریتانیا بسیار مساعد و البته کمی پر هزینه است. شرایط تحصیل و زندگی در اسکاتلند شباهت های بسیار زیادی به شرایط زندگی در انگلستان دارد و به همین دلیل است که می توان این کشور را در دسته کشورهایی قرار داد که متقاضیان زیادی برای پذیرش از آن وجود دارد. علاقمندان به تحصیل در اسکاتلند باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور نسبتا زیاد است و دانشجویان برای رسیدن به خواسته های خود در این رابطه باید به بودجه های زیادی دسترسی داشته باشند. در مقطع کارشناسی، امکان دریافت بورسیه در این کشور بسیار محدود است اما شرایط در مقاطع بالاتر مناسب تر است.

در رشته پرتودرمانی، دانشجویان آماده می شوند تا بتوانند در شرایط مختلفی به کار در حوزه پزشکی مشغول شوند و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل در این رشته به همراه دارد. باید در نظر داشت که اسکاتلند یکی از کشورهایی است که دانشگاه های آن در سطح اروپا از اعتبار بسیار عالی برخوردار هستند و می توان با انتخاب آن ها، آینده کاری خود را به نوعی ضمانت کرد. از همین رو و با توجه به همه امتیازاتی که تحصیل در این کشور به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند خواهند پرداخت.

  • شرایط ورود به دانشگاه های اسکاتلند در رشته پرتودرمانی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل در رشته پرتودرمانی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک پرتودرمانگر در این کشور به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند

برای افرادی که اسکاتلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، کاملا مشخص است که این کشور یکی از بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل است و رتبه بندی دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف نشان می دهد که اسکاتلند یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه آموزش دانشگاهی است. باید به این نکته اشاره داشت که در رشته پرتودرمانی، بسیاری از دانشگاه های اسکاتلندی جایگاه مناسب تری نسبت به دانشگاه های انگلیسی دارند و به همین دلیل است که برخی از افراد، مهاجرت به اسکاتلند را ترجیح می دهند.

دانشگاه ادینبورگ توانسته رتبه 199 جهان در رشته پرتودرمانی را به دست آورد و به همین دلیل است که می توان آن را در دسته دانشگاه های تراز اول جهان قرار داد. دانشگاه گلاسکو نیز با قرار گرفتن در رتبه 202 جهان، از دیگر دانشگاه های تراز اول اسکاتلند برای تحصیل در رشته پرتودرمانی است. در رتبه سوم نیز دانشگاه آبردین قرار دارد که رتبه 321 را به خود در این رشته اختصاص داده است.

برای علاقمندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی، باید به این نکته اشاره کرد که طول دوره تحصیل در رشته پرتودرمانی 4 ساله است و دانشجویان برای ورود به این رشته، تنها به زبان انگلیسی می توانند به ادامه تحصیل بپردازند و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد.

امتیازات تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند

برای افرادی که وارد دانشگاه های اسکاتلند می شوند، بسیار حائز اهمیت است که بتوانند هزینه های خود را به طور دقیق محاسبه کنند تا در میانه راه دچار چالش های مالی نشوند. هزینه تحصیل در رشته پرتودرمانی در اسکاتلند برای دانشجویان خارجی در حدود 18500£ تا 23700£ (پوند) در سال است. البته باید در نظر داشت که در بسیاری از شهرهای این کشور می تواند از طریق موسسات خیریه نیز به بورسیه های تحصیلی دست پیدا کرد ولی هزینه دریافتی بسیار اندک است.

هزینه زندگی در اسکاتلند نیز بسیار بالاتر از متوسط هزینه های زندگی در بسیاری از کشورهای خارجی است به طوری که می توان آن را در حدود 1300£ (پوند) در نظر گرفت. دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت کار کنند و این مسئله به آن ها کمک می کند تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور در طول دوره دانشجویی را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند

مزایا تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، به دلیل مزیت های بی شمار اسکاتلند، تحصیل رشته پرتودرمانی را در این کشور انتخاب می کنند. مهمترین مزیت های تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند عبارت اند از:

مزایا تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلندتوضیحات
امنیت شغلیرشته پرتودرمانی در اسکاتلند شغلی پایدار را برای سالهای آینده به فارغ التحصیلان ارائه می دهد.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.
دانشگاه های معتبر بین المللییکی از اصلی ترین دلایل تحصیل رشته پرتودرمانی در شیلی وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته پرتودرمانی در شیلی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته پرتودرمانی در شیلی

شرایط کار یک پرتودرمانگر در اسکاتلند

زمانی که دوره آموزشی فرد به پایان برسد، زمان بهره برداری از تلاش هایی است که در طول دوره تحصیل انجام گرفته است و اسکاتلند به خوبی قدردان دانشجویانی است که به تحصیل در این کشور مشغول شده اند. دانشجویان خارجی در این کشور فرصت خواهند داشت تا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، به کار مشغول شده و شرایط بهتری را برای خود در اختیار بگیرند. متوسط درآمد یک پرتودرمانگر در این کشور 23090£ (پوند) در ماه است و به همین دلیل می توان این کشور را به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار دانست. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته پرتودرمانی در اسکاتلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در باب شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اdk ;a,v، در این بخش از مقاله تصمیم گرفتیم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دقیق و جامعی ارائه دهیم. برخی از کلیدی ترین آنها عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد، که در انتها به مدرک کارشناسی پرتودرمانی در اسکاتلند منتهی می شود.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته پرتودرمانی در اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی در رشته پرتودرمانی مجاز هستند تا 18 ساعت در طول هفته در این کشور مشغول به کار شوند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *