ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در ایرلند

رشته پرتودرمانی در ایرلند

تحصیل رشته پرتودرمانی در ایرلند با توجه به هزینه های موجود در این کشور و دشواری دریافت ویزا، گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد نیست. افرادی که ایرلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر می گیرند، باید به این نکته توجه داشته باشند که نظام آموزشی این کشور شباهت های زیادی با انگلستان دارد ولی این بدان معنی نیست که دانشگاه های این کشور از نظر کیفیت نیز شرایط مشابهی داشته باشند. باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر هزینه های تحصیل در ایرلند نیز بسیار زیاد است و تنها گروهی خاص هستند که می توانند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی، در سال های اخیر توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است و به همین دلیل می توان نام این رشته را در لیست دروس ارائه شده در بسیاری از دانشگاه های برتر جهان مشاهده کرد. باید در نظر داشت که در حال حاضر ایرلند یکی از کشورهایی است که در این رشته توانسته است جایگاه نسبتا خوبی را به دست آورد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط کلی تحصیل در رشته پرتودرمانی در ایرلند پرداخته اند.

  • شرایط ورود به رشته پرتودرمانی در ایرلند چیست؟
  • آیا دانشگاه های ایرلند در سطح بین المللی جایگاه مناسبی در اختیار دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در ایرلند چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در ایرلند، در این کشور یا سایر کشورهای اروپایی کار کرد؟

فرایند دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در ایرلند

افرادی که ایرلند را به عنوان کشور محل تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که زبان تحصیل و زندگی در این کشور انگلیسی است و به همین دلیل است که برای دریافت پذیرش آن هم در رشته ای مانند پرتودرمانی، در دانشگاه های متوسط و سطح بالای این کشور، نیاز به نمره آیلتس 6.5 به بالا یا معادل آن است. افرادی که ایرلند را برای تحصیل در رشته پرتودرمانی انتخاب می کنند، باید حداقل 4 سال در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و این در حالی است که در برخی از کشورها طول دوره تحصیل ممکن است 3.5 سال باشد.

دانشگاه ترینتی کالج دوبلین به عنوان بهترین دانشگاه ارائه کننده رشته پرتودرمانی، در رتبه 296 جهان قرار دارد و فاصله قابل توجهی با دانشگاه های دیگر این کشور دارد. در رتبه دوم نام دانشگاه کالج دوبلین دیده می شود که رتبه 490 را در اختیار گرفته و در سطح اروپا نیز در رتبه 167 قرار دارد. در چنین شرایطی نمی توان گفت که ایرلند از جمله گزینه های ایده آل برای تحصیل در این رشته است. سایر دانشگاه های برتر رشته پرتودرمانی در ایرلند عبارتند از:

  • 529- رویال کالج جراحان ایرلند
  • 664- دانشگاه شهر دوبلین
  • 679- دانشگاه ملی ایرلند در گالوی
  • 680- دانشگاه کالج کورک

فرایند دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در ایرلند

یکی از مهم ترین معایبی که مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل به همراه دارد، هزینه های نسبتا زیادی است که دانشجویان باید به صورت سالیانه و روزانه در این کشور پرداخت کنند. هزینه های زندگی در این کشور تفاوت چندانی با زندگی در شهرهای درجه دوم انگلستان ندارد اما کیفیت زندگی در این کشور به همان مقدار بالا نیست. از طرف دیگر دانشگاه های این کشور نیز رتبه های درخوری را در اختیار ندارند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان موظف به پرداخت هزینه های سنگین باشند در صورتی که چنین نیست. برای درک بهتر این مسئله، می توان به گراف فوق که نشان دهنده هزینه های یک سال تحصیل یک دانشجوی غیر اروپایی در ایرلند باشد، توجه کرد.

هزینه های یک سال تحصیل یک دانشجوی غیر اروپایی در ایرلند

با این حال راه هایی برای کاهش این هزینه ها وجود دارد و دانشجویان می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت کار کرده تا قسمت عمده ای از این هزینه ها را تامین کنند. شرایط کلی به گونه ای است که برخی از دانشجویان امکان دریافت بورسیه تحصیل را نیز خواهند داشت اما بهتر است از آن ها به عنوان کمک هزینه یاد کرد چراکه تنها بخشی از هزینه ها را پوشش می دهند.

شرایط کار یک پرتودرمانگر در ایرلند

یک پرتودرمانگر در کشور ایرلند می تواند درآمدی در حدود 9070€ (یورو) در ماه را در اختیار داشته باشد که این مقدار نسبت به بسیاری از کشورهای شناخته شده اروپایی بسیار کم است. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که فرد پس از رسیدن به مدرک تحصیلی خود می تواند هزینه های تحصیلی را جبران کند در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا شرایط متفاوتی وجود دارد. در هر صورت در حال حاضر ایرلند از جمله کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی به حساب نمی آید و توصیه می شود که قبل از هرگونه اقدام برای حرکت به سمت پروسه مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را مطابق با اتفاقات روز جهان همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *