ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در ایسلند

رشته پرتودرمانی در ایسلند

برای تحصیل رشته پرتودرمانی در ایسلند متقاضیان باید کفش های آهنی به پا کرده و رزومه ای بسیار قدرتمند در اختیار داشته باشند. با وجود این که دانشجویان کمی هر ساله به ایسلند مهاجرت می کنند، اما تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور بسیار زیاد است. باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های کمی در ایسلند برای تحصیل وجود دارد و علت اصلی آن است که ایسلند جمعیت کمی را در خود جای داده است و بسیاری از دانشجویان ایسلند نیز برای تحصیل به کشورهایی نظیر دانمارک، سوئد و غیره مهاجرت می کنند و پس از تحصیل بار دیگر به کشور خود باز می گردند. چنین مسئله ای سبب شده است تا رقابت برای دریافت اندک کرسی های دانشگاهی در ایسلند بسیار زیاد باشد.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در عصر حاضر، به شدت با کمبود نیروی کار روبرو شده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که با تحصیل در این رشته، فرد دامنه وسیعی از مشاغل را در کشورهای مختلف جهان در اختیار خواهد داشت ولی باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه محل تحصیل فرد نیز می تواند نقش پررنگی در شرایط ورود فرد به بازار کار داشته باشد. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل در رشته پرتودرمانی به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در کشور ایسلند پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در ایسلند چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشگاه های ایسلند توانسته اند جایگاه مناسبی در سطح بین المللی داشته باشند؟
  • محدودیت های کار پس از تحصیل در ایسلند به عنوان پرتودرمانگر چیست؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در ایسلند

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، تحصیل در ایسلند یک پروسه رقابتی را برای دانشجویان غیر اروپایی به همراه دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی بتواند از این مسیر عبور کند. تعداد دانشگاه های ایسلند برای تحصیل در رشته های مختلف بسیار اندک است و همین مسئله منجر به افزایش سطح رقابت برای دریافت پذیرش از این کشور شده است. دانشگاه ایسلند و دانشگاه ریکاویک از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته پرتودرمانی در ایسلند هستند.

برای افزایش شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور، بهتر است فرد زبان بومی ایسلند را تا سطح B2 بیاموزد تا از این طریق خود را از بسیاری از افراد پیش بیاندازد و گزینه های بیشتری برای پذیرش داشته باشد. هزینه های نسبتا کمی که دانشگاه های ایسلند برای دانشجویان خارجی تعیین کرده اند، سبب شده است تا ایسلند یکی از گزینه های در دسترس برای علاقمندان به رشته های مختلف باشد.

دانشگاه های ایسلند برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، یک دوره 4 ساله را در نظر گرفته اند و پس از آن فرد قادر خواهد بود تا وارد بازار کار شده یا به انتخاب خود، یکی از دانشگاه های جهان را برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کند. برخی از مهم ترین نکاتی که می تواند در انتخاب ایسلند به عنوان مقصد تحصیلی تاثیر گذار باشد عبارتند از:

نکات تحصیل رشته پرتودرمانی در ایسلند

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در ایسلند

از جمله مسائلی که مهاجرت به ایسلند را از طریق تحصیل جذاب می سازد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در این کشور پرداخت می کنند. در اکثر کشورهای جهان به دانشجویان فرصت داده می شود که به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شده و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند و این در حالی است که در ایسلند فرصت 15 ساعت کار به دانشجویان داده خواهد شد. به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی در این کشور بین 10000€ تا 13000€ (یورو) در سال است که از طریق کارهای دانشجویی، بخش عمده ای از آن پوشش داده می شود.

هزینه تحصیل در ایسلند نیز از یک دانشگاه تا دانشگاه دیگر به شدت متفاوت است و دانشجویان پیش از هرگونه اقدام باید این مسئله را با دقت تمام مورد بررسی قرار دهند. به طور کلی اما می توان گفت که تحصیل در رشته پرتودرمانی برای دانشجویان خارجی در این کشور بین 1300€ تا 11000€ (یورو) در سال متغیر است.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در ایسلند

شرایط کار یک پرتودرمانگر در ایسلند

برای کسانی که ایسلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند، بسیار بدیهی است که تمایل به زندگی در این کشور داشته باشند و از نظر قانونی نیز منعی در این رابطه وجود ندارد. یک پرتودرمانگر در ایسلند می تواند ماهیانه 1740000ISK (کرونای ایسلند) درآمد داشته باشد که با توجه به متوسط درآمد در این کشور نرخ قابل توجهی است. با توجه به شرایط کلی مهاجرت در عصر حاضر، باید در رابطه با انتخاب ایسلند تحقیقات گسترده تری را انجام داد و به همین دلیل است که توصیه می شود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *