ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در بلغارستان

رشته پرتودرمانی در بلغارستان

برای تحصیل رشته پرتودرمانی در بلغارستان دانشگاه های محدودی وجود دارد که انتخاب هریک از آن ها می تواند امتیازات خاص خود را داشته باشد. دانشگاه های بلغارستان در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی را تجربه کرده اند اما همچنان نمی توان آن ها را در جمع بهترین دانشگاه های اروپای شرقی قرار داد اما پیشرفت آن ها قابل توجه است و در صورتی که بتوانند روند کنونی را حفظ کنند، انتظار می رود که در سال های پیش رو بتوانند گوی سبقت را از بسیاری از کشورهای اروپای شرقی بربایند. در حال حاضر برخی از دانشگاه های این کشور توانسته اند خود را در میان دانشگاه های برتر جهان جای دهند و این یک قدم رو به جلو برای پیشرفت این کشور است.

در حال حاضر رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که نیاز به دریافت مدرک پزشکی برای شروع آن نیست. دانشجویان علاقمند به این رشته می توانند از همان ابتدا و پس از دریافت مدرک دیپلم خود رشته پرتودرمانی را برای مقطع کارشناسی خود در دانشگاه انتخاب کنند و با توجه به این که مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک تحصیلی در این رشته بسیار کمتر است، می توان گفت که انتخاب این رشته می تواند یک برگ برنده برای آینده کاری افراد باشد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در بلغارستان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در بلغارستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های بلغارستان در رشته پرتودرمانی جایگاه مناسبی در جهان دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در بلغارستان چقدر است؟
  • شرایط ورود به بازار کار پرتودرمانی در این کشور چگونه است؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در بلغارستان

علاقمندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی که از رزومه تحصیلی قدرتمندی برخوردار نیستند، باید کشورهایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند که شانس دریافت پذیرش تحصیلی در آن ها را داشته باشند و بتوانند بدون رقابت جدی پذیرش اولیه خود را دریافت کنند. در چنین حالتی در ابتدای امر می توانند برای دریافت مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی اقدام کرده و با دریافت آن، مجوز دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر جهان را نیز پیدا کنند. باید در همین ابتدا به این نکته اشاره کرد که انتخاب زبان انگلیسی، می تواند گزینه های تحصیل در بلغارستان را محدود سازد.

باید در نظر داشت که در حال حاضر کشور بلغارستان از نظر سطح علمی شرایط چندان مساعدی ندارد اما از جمله کشورهایی است که با وجود هزینه های کم، امکان تحصیل را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند و به عبارتی می توان از آن به عنوان یک سکوی پرواز یاد کرد. دانشگاه سنت کلیمنت اریدسکی به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته پرتودرمانی توانسته رتبه 847 جهان را به خود اختصاص دهد. دانشگاه پزشکی صوفیا نیز با قرار گرفتن در رتبه 921، یکی دیگر از دانشگاه های در دسترس برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در کشور بلغارستان است. هر دو این دانشگاه ها قدمت بسیار طولانی دارند و از دانشگاه های شناخته شده در سطح اروپا هستند.

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در بلغارستان

افرادی که قصد دارند از ایران به خارج از کشور مهاجرت کنند، باید عوامل متعددی را برای مهاجرت خود در نظر داشته باشند که هر یک از آن ها می تواند در زندگی آن ها موثر باشد. یکی از جدی ترین مسائلی که می تواند آینده دانشجویان را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد، هزینه های تحصیل در کشور مقصد است و مهاجرت به بلغارستان استرس های چندانی از این نظر به دانشجویان تحمیل نمی کند. دانشجویان برای شهریه تحصیلی خود هزینه اندکی را در این کشور پرداخت می کنند و هزینه های زندگی آن ها نیز قابل مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر نیست.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی و زندگی در بلغارستان

در چنین شرایطی به دانشجویان فرصت داده خواهد شد که بتوانند به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. با این حال باید به این نکته توجه داشت که دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور بسیار محدودتر از سایر کشورهای شناخته شده در سطح جهان است.

شرایط کار یک پرتوردرمانگر در بلغارستان

افرادی که در بلغارستان دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشند، به مانند بسیاری از کشورهای جهان، این فرصت را خواهند داشت که به جستجوی کار در این کشور پرداخته و شرایط خود برای رسیدن به کار در بازار این کشور را بسنجند. با توجه به کمبودهای شدید بازار کار در این کشور، می توان گفت که فارغ التحصیلان رشته پرتودرمانی به سادگی می توانند وارد بازار کار شده و درآمدی در حدود 8750BGN (لف) را در ماه دریافت کنند.

با همه این تفاسیر همچنان کشورهای برتری نسبت به بلغارستان وجود دارد که می توان به کمک آن ها زندگی بهتری را برای خود به ارمغان آورد. در صورت تمایل به کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *