ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در روسیه

رشته پرتودرمانی در روسیه

آکادمی پزشکی مسکو بهترین موسسه آموزش عالی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در روسیه است که در سال 1758 تاسیس شده و در مسکو – پایتخت روسیه – واقع است. پس از آن، دانشگاه دولتی مسکو دومین موسسه آموزش عالی برتر روسیه برای تحصیل در این رشته است. این دانشگاه در سال 1755 تاسیس شده و آن نیز در مسکو قرار دارد. بررسی ها نشان می دهد دانشکو دولتی مسکو در حال حاضر بهترین دانشگاه روسیه می باشد. این دانشگاه تحقیقاتی دولتی در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 158، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 97، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 78 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 285 است.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی در روسیه تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در روسیه کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته پرتودرمانی در روسیه کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان پرتودرمانی در روسیه چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در روسیه چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در روسیه

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه در رشته پرتودرمانی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه پرتودرمانی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در روسیهرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
آکادمی پزشکی مسکومسکو1279899
دانشگاه دولتی مسکومسکو2296966
دانشگاه پزشکی دولتی پاولوف اول سن پترزبورگسن پترزبورگ3302984
دانشگاه پزشکی تحقیقات ملی روسیهمسکو4304996

همان طور که جدول فوق به خوبی نشان می دهد، مسکو و سن پترزبورگ بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل در رشته پرتودرمانی هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در روسیه

چرا تحصیل در رشته پرتودرمانی در روسیه؟

به هنگام تصمیم گیری در مورد مقصد تحصیل در خارج از کشور، برای بسیاری از دانشجویان بین المللی روسیه به احتمال بسیار زیاد اولین کشوری نیست که به آن می اندیشند. با وجود این که کارشناسان تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در روسیه را توصیه نمی کنند اما ممکن است دانشجویی بنا به دلایلی علاقه مند به تحصیل در این کشور باشد. به عنوان مثال، فرد می تواند در این کشور در حین تحصیل، یک زبان مورد نیاز یعنی زبان روسی را یاد بگیرد، که این امر می تواند در آینده شغلی او تاثیر مفیدی داشته باشد. روسیه نه تنها در حال حاضر یک قدرت منطقه ای است، بلکه به عنوان یک قدرت جهانی در حال بازگشت است.

روسیه یک مکان شگفت انگیز برای زندگی است. از معماری باشکوه و تاریخ افسانه ای گرفته تا فرهنگ پر جنب و جوش و زندگی شبانه خیره کننده آن، هیچ چیز برای دیدن، انجام دادن و کشف کردن در روسیه پایانی ندارد. علاقه مندان به هنر و ورزش نیز از حضور در این کشور لذت خواهند برد. همچنین روسیه نه تنها دارای مناطق آب و هوایی متعدد است، بلکه ادعای 26 سایت میراث جهانی یونسکو را نیز دارد، از جمله میدان سرخ، کرملین و بسیاری دیگر. بسیاری از دانشگاه های روسیه حتی سفرهای دانشجویی به این مکان های دیدنی را ترتیب می دهند.

برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در روسیه می تواند موارد زیر باشد:

  • دانشگاه های دارای رتبه در رنکینگ های معتبر بین المللی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکانات و دانشگاه های مدرن
  • هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی
  • تنوع قومی، فرهنگی و زبانی
  • امنیت بالا
  • کار ضمن تحصیل
  • زیبایی های طبیعت و چشم اندازهای شگفت انگیز

حقوق متخصصان رشته پرتودرمانی در روسیه

فردی که به عنوان پرتو درمانگر (Radiation Therapist) در روسیه کار می کند معمولاً حدود 265000RUB (روبل روسیه) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پرتو درمانگران در این کشور بزرگ بین 133000RUB (کم ترین) تا 411000RUB (بیش ترین) (روبل روسیه) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پرتو درمانگران در روسیه را نشان می دهد:

حقوق سالانه پرتو درمانگران در روسیه

مطابق نمودار فوق، حقوق پرتو درمانگران در روسیه از 1590000RUB (روبل روسیه) در سال (حداقل حقوق) تا 4940000RUB (روبل روسیه) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

نمودار زیر مقایسه حقوق پرتو درمانگران در روسیه بر اساس تجربه را نمایش می دهد:

مقایسه حقوق پرتو درمانگران در روسیه بر اساس تجربه

مطابق نمودار بالا، به عنوان مثال، یک پرتو درمانگر با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 1910000RUB (روبل روسیه) در سال درآمد دارد، در صورتی که انتظار می رود پرتو درمانگری با سطح تجربه بین دو تا پنج سال، 2530000RUB (روبل روسیه) در سال درآمد داشته باشد که 32% بیش تر از فردی با تجربه کم تر از دو سال است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در روسیه

بررسی هزینه زندگی در روسیه نشان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد مجرد در این کشور بزرگ 42777.87RUB (روبل روسیه) بدون در نظر گرفتن اجاره است. اگر روسیه و ایران را از این نظر مقایسه کنیم در می یابیم که هزینه زندگی در روسیه به طور متوسط 25.92% بیش تر از کشور ما می باشد. مقایسه این دو کشور از نظر اجاره بها نیز نشان می دهد که اجاره بها در این کشور اروپایی به طور متوسط 6.54% بیش تر از ایران است. در صورتی که دانشجویی بخواهد در این کشور آپارتمان اجاره کند با ارقام زیر رو به رو خواهد شد:

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 42440.49RUB (روبل روسیه)
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 26674.00RUB (روبل روسیه)

جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
13.1%4.6%6.8%30%5%25.4%15.2%

قیمت برخی اقلام پر مصرف در این کشور به صورت زیر می باشد (بر حسب روبل روسیه):

  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 638.60RUB
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 235.79RUB
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 62.91RUB
  • یک کیلوگرم پیاز: 122.95RUB
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 330.91RUB
  • یک کیلوگرم پنیر محلی: 741.42RUB
  • یک کیلوگرم برنج سفید: 108.88RUB

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرتودرمانی در روسیه هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *