ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در صربستان

رشته پرتودرمانی در صربستان

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در صربستان افراد متقاضی گزینه های زیادی را پیش روی خود نخواهند داشت. از این مسئله نباید به سادگی گذشت چراکه همین امر سبب خواهد شد تا بسیاری از افراد، رقابتی سخت برای به دست آوردن پذیرش از این کشور داشته باشند و همین امر می تواند مسیر مهاجرت افراد را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. محدودیت های زیادی برای تحصیل در کشور صربستان وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند در روند مهاجرت به این کشور اثر گذار باشد اما اصلی ترین آن ها محدودیت های مربوط به انتخاب رشته در دانشگاه های این کشور است که با رزومه بهتر می توان آن را جبران کرد.

رشته پرتودرمانی یکی از رشته های تحصیلی است که می توان آن را به عنوان ضمانتی برای ورود به بازار کار در نظر گرفت. در چنین شرایطی که فرد می تواند در یک بازه زمانی کوتاه مدت به خواسته های خود در بازار کار دست پیدا کند، طبیعتا انتخاب این رشته می تواند یک برگ برنده در رزومه فرد برای رسیدن به شغل مورد نظر خود در حوزه پزشکی باشد. صربستان به عنوان یکی از کشورهای حوزه شنگن می تواند یک گزینه ایده آل برای مهاجرت باشد و به همین دلیل مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور پرداخته اند.

  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشگاه های صربستان برای ورود به رشته پرتودرمانی آزمون ورودی دارند؟
  • بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه رادیو تراپی در صربستان چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی صربستان

رشته پرتودرمانی یکی از زیر گروه های رشته پزشکی است و افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند، باید در تمامی کشورهای دنیا از جمله صربستان، در آزمون های ورودی سراسری شرکت کنند. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در رشته پرتودرمانی در این کشور شرایط متفاوتی دارد و دانشجویان تنها با شرکت در آزمون داخلی می توانند مجوز حضور در این رشته را به دست آورند.

به مانند اکثر دانشگاه های جهان، دانشگاه های صربستان نیز در مقطع کارشناسی یک بازه زمانی 4 ساله را در نظر گرفته اند و در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره 2 ساله را در نظر دارند تا دانشجویان بتوانند از این طریق بالاترین داده های ممکن را در طول دوره تحصیل خود به دست آورند. برای تحصیل در صربستان در رشته پرتودرمانی به زبان انگلیسی محدودیت هایی وجود دارد که می تواند شرایط تحصیل در این کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در صربستان دانشگاه های مطرحی وجود ندارد و شاید بتوان تنها دانشگاه بلگراد را به عنوان یک دانشگاه خوب در این کشور معرفی کرد. در حال حاضر و در رشته پرتودرمانی نیز این دانشگاه بهترین شرایط را به خود اختصاص داده است و جایگاه بهترین را به دست آورده. نمودار زیر جایگاه دانشگاه های صربستان در رشته پرتودرمانی را به تصویر می کشد.

دانشگاه های صربستان در رشته پرتودرمانی

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در صربستان

تحصیل در اکثر کشورهای اروپای شرقی به ویژه صربستان بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با استفاده از روش های مهاجرت به این کشور، هزینه های زندگی خود را به خوبی کنترل کنند. باید در نظر داشت که صربستان یکی از کشورهایی است که می توان به عنوان دروازه ورود به اروپا از آن استفاده کرد و مسیر رسیدن خود به اقامت این کشور را هموار ساخت.

در حال حاضر برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، دانشجویان خارجی باید بودجه ای در حدود 1800€ تا 2500€ (یورو) در سال را به دانشگاه مورد نظر خود پرداخت کنند که در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، هزینه های بسیار اندکی محسوب می شود. از سوی دیگر هزینه های مربوط به زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که می توان با در اختیار داشتن 400€ (یورو) در ماه، که از طریق کار دانشجویی قابل جبران است، کل هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش داد.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در صربستان

شرایط کار یک پرتودرمانگر در صربستان

صربستان نیز به مانند اکثر کشورهای اروپایی به دنبال نیروی کار ماهر و متخصص است چراکه خود با مشکل مهاجر فرصتی روبرو شده است. در صورتی که فردی بتواند در این کشور مدرک تحصیلی خود را دریافت کند، قادر خواهد بود در همین کشور کار کرده و درآمدی در حدود 168000RSD (دینار صربستان) را در ماه به دست آورد. در چنین شرایطی باید گفت که صربستان بهتر است به عنوان پلی برای رسیدن به اروپا مورد استفاده قرار گیرد و افرادی که این کشور را انتخاب می کنند، بهتر است برنامه بلند مدت مهاجرتی داشته باشند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *