ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در عمان

رشته پرتودرمانی در عمان

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ گونه دلیل منطقی و روشنی وجود ندارد. علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی باید به این موضوع توجه داشته باشند که رشته آن ها می تواند به شدت بر سلامت جامعه ای که در آن کار می کنند موثر باشد. باید در نظر داشت که تحصیل در دانشگاه های کمتر شناخته شده اگرچه ساده به نظر می رسد ولی در نهایت نمی تواند منجر به صعود درجات علمی فرد شود و ممکن است هرگز نتواند راه به بازارهای کار جهانی پیدا کند. در عمان نیز شرایط چندان مناسب نیست و این مسئله می تواند آینده کاری افراد را در حالی به خطر بیاندازد که هزینه های بالایی برای تحصیل در این کشور پرداخت کرده اند.

رشته پرتودرمانی یکی از رشته های حساس و البته پر کاربرد در دنیای امروز است که افراد زیادی را به خود جلب کرده است. دوری از آزمون های ورودی و همچنین مدت تحصیل کوتاه تر سبب شده است تا این رشته به عنوان یکی از رشته های مهم برای تحصیل در خارج از کشور در نظر گرفته شود. در عمان دانشگاه های محدودی این رشته را ارائه می دهند و این مسئله ممکن است دشواری هایی را برای دریافت پذیرش ایجاد کند. با این حال، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در عمان خواهند پرداخت.

  • آیا می توان به راحتی از دانشگاه های عمان پذیرش تحصیلی دریافت کرد؟
  • دانشگاه های عمان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور اقامت دائمی آن را نیز به دست آورد؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در دانشگاه های عمان

دانشگاه های عمان در طول سال های اخیر نتوانسته اند گام مثبت رو به جلو را بردارند و کیفیت آموزش در آن ها همچنان در سطح ضعیف قرار دارد. دانشگاه هایی که مقر اصلی آن ها در کشورهای انگلیسی زبان قرار دارد، یک شعبه مستقل را در این کشور استقرار داده اند و به همین دلیل است توانسته اند نظر برخی را به این کشور جلب کنند. با این حال فاصله میان کیفیت این دانشگاه ها و شعبه اصلی معمولا بسیار زیاد است و نمی توان انتظار داشت که سطح تحصیل در هر دو طرف یکسان باشد.

از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که هزینه تحصیل در این دانشگاه ها معمولا بسیار زیاد است و دانشجویان باید هزینه های سنگینی را برای خود در نظر بگیرید. کیفیت آموزش در این کشور به گونه ای نیست که بتوان این کشور را در جمع بهترین های جهان قرار داد و به همین دلیل اثری از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دیده نمی شود. باید در نظر داشت که تحصیل در عمان برای دانشجویان رشته پرتودرمانی حدود 4 سال به طول می انجامد و این مسئله می تواند منجر به افزایش هزینه های زندگی در این کشور شود.

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در دانشگاه های عمان

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در عمان

عمان یکی از قدرتمندترین واحدهای پول جهان را در اختیار دارد و به همین دلیل است که هزینه های زندگی در این کشور به نسبت بسیاری دیگر از کشورهای جهان بالاتر است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که تناسبی میان هزینه های زندگی و کیفیت آموزش در این کشور دیده نمی شود و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید هزینه های هنگفتی را برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند.

در کشور عمان دانشجویان سالیانه با هزینه های سنگینی برای شهریه روبرو خواهند بود و این درحالی است که دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور به سختی امکان پذیر می شود. هزینه های زندگی در این کشور نیز بالا است و دانشجویان اجازه کار به صورت نیمه وقت در این کشور را نخواهند داشت و این خود یک عامل بازدارنده دیگر به حساب می آید.

برای کسب آگاهی بیشتر در رابطه با این موضوع، می توان به نمودار زیر توجه داشت.

هزینه های کلی تحصیل رشته پرتودرمانی در عمان

شرایط کار یک پرتودرمانگر در عمان

افرادی که دوره تحصیلی خود را در عمان گذرانده باشند این فرصت را خواهند داشت که در همین کشور به کار مشغول شوند اما با توجه به شرایطی که مهاجرت به عمان از طریق تحصیل به همراه دارد، شاید بتوان گفت که تحصیل در این کشور چندان منطقی نیست و هزینه های سنگین آن می تواند فشار زیادی را به افراد وارد کند. در صورتی که فردی بتواند در مرحله اول مدرک خود را از کشور دیگری دریافت کرده و در مرحله دوم در آزمون پرومتریک در عمان شرکت کند، مسیر مناسب تری را برای رسیدن به شغل طی کرده است. باید به این نکته اشاره داشت که یک پرتودرمانگر در این کشور به طور متوسط 4790OMR (ريال عمان) درآمد خواهد داشت که بسیار قابل توجه است.

شما نیز در صورت تمایل به آشنایی با بهترین مسیرهای مهاجرت، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی و همراهی کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *