ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در فرانسه

رشته پرتودرمانی در فرانسه

تحصیل در رشته پرتودرمانی در فرانسه می تواند امتیازات بسیار زیادی را به رزومه تحصیلی و پاسپورت دانشجویان اضافه کند. فرانسه به عنوان یکی از کشورها مهم حوزه شنگن در دهه های گذشته به شدت مورد توجه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور بوده است و هنوز هم در بسیاری از رشته های تحصیلی، جایگاهی مطمئن و مناسب را برای خود به دست آورده است. نظام آموزشی فرانسه تاثیر بسیار زیادی بر نظام آموزش در کل اروپا گذاشته است و به همین دلیل می توان گفت که فرانسه یکی از مهم ترین کشورهای جهان برای تحصیل به حساب می آید. فرایند تحصیل در این کشور چندان پیچیده نیست و به همین دلیل می توان آن را از بهترین گزینه های در دسترس برای متقاضیان ایرانی دانست.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مهم در حوزه سلامت و درمان، در سال های اخیر بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و دانشگاه های فرانسه نیز پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته اند. این کشور یکی از کشورهایی اروپایی است که بیشترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته را در خود جای داده است و به همین دلیل متقاضیان با هر رزومه ای می توانند برای تحصیل در این رشته تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در فرانسه خواهند پرداخت و اطلاعات بروز شده را در اختیار مخاطبین قرار می دهند.

  • شرایط ورود به رشته پرتودرمانی در فرانسه چیست؟
  • آیا دانشگاه های فرانسه از نظر علمی شرایط مناسبی برای تحصیل دارند؟
  • هزینه های تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • چه محدودیت هایی برای کار پس از تحصیل در فرانسه برای خارجی ها وجود دارد؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی از دانشگاه های فرانسه

علاقمندان به تحصیل در فرانسه که در رشته های ریاضی و فیزیک یا تجربی دوره آموزشی خود را در دبیرستان به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت که بتوانند در رشته پرتودرمانی به ادامه تحصیل بپردازند. مهم ترین نمرات برای علاقمندان به دریافت پذیرش در این رشته، ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی هستند. برای تحصیل در فرانسه در رشته پرتودرمانی، تسلط به زبان فرانسوی یک الزام نیست اما یکی از بزرگترین برگ برنده هایی است که یک شهروند خارجی می تواند داشته باشد چراکه اکثر دانشگاه های این کشور به زبان فرانسوی رشته پرتودرمانی را ارائه می کنند.

تحصیل در فرانسه در رشته پرتودرمانی نیز، به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، حدودا 4 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان علاقمند به مقطع کارشناسی ارشد این رشته، می توانند 2 سال دیگر نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند. در فرانسه دانشگاه های زیادی این رشته تحصیلی را ارائه می کنند و رتبه های نسبتا مناسبی را نیز به دست آورده اند به طوری که بهترین دانشگاه این کشور برای انتخاب رشته پرتودرمانی، دانشگاه جنوب پاریس است که در رتبه 234 جهان و 82 اروپا قرار گرفته است. سایر دانشگاه های مطرح فرانسه در رشته پرتودرمانی عبارتند از:

دانشگاه های مطرح فرانسه در رشته پرتودرمانی

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در فرانسه

یکی از اشتباهاتی که در رابطه با تحصیل در فرانسه رایج است آن که تحصیل در این کشور کاملا رایگان است و دانشجویان بدون پرداخت شهریه می توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. این اطلاعات تنها در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه و برای دانشجویان اروپایی مصداق دارد.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، باید سالیانه در حدود 2700€ تا 4000€ (یورو) را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند و مواردی که می توان در این کشور بورسیه تحصیلی دریافت کرد بسیار نادر هستند. در رابطه با هزینه های زندگی نیز باید به یک مورد اشاره کرد که هزینه های زندگی در اکثر شهرهای فرانسه در حدود 700€ تا 900€ (یورو) در ماه است اما در پاریس باید حدود 2 برابر این قیمت را برای زندگی خود در نظر گرفت و به همین دلیل است که مهاجرت از فرانسه را باید از زندگی در پاریس به نوعی مجزا دانست.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در فرانسه

شرایط کار یک پرتودرمانگر در فرانسه

افرادی که فرانسه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، به پاسپورت خود اعتبار بالایی بخشیده اند و می توانند از کانادا تا استرالیا را برای کار خود انتخاب کنند. با این حال باید در نظر داشت که رسیدن به کار در این کشور نیز خالی از لطف نیست و یک پرتودرمانگر می تواند با دسترسی داشتن به حقوقی در حدود 11400€ (یورو) در ماه، زندگی مناسبی را برای خود در این کشور رقم بزند.

در مسیر مهاجرت به فرانسه باید در رابطه با زبان تحصیل، هزینه های زندگی و محل زندگی خود تحقیقات زیادی به عمل آورد چراکه تفاوت های بسیاری در این رابطه وجود دارد. اگر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید، شما را به بهترین شکل در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *