ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در قطر

رشته پرتودرمانی در قطر

شرایط کار در حوزه خلیج فارس، بسیاری را مجاب می کند که برای رسیدن به این هدف، رشته پرتودرمانی در قطر را انتخاب کنند. برای تحصیل در قطر محدودیت های بسیاری وجود دارد که می تواند آینده کاری بسیاری را تحت تاثیر خود قرار دهد و این مسئله ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. افرادی که قطر را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که به نوعی مسیر بازگشت خود به ایران را دشوار ساخته اند و این مسئله منجر به آن خواهد شد که زندگی پس از تحصیل آن ها با اما و اگرهای زیادی همراه شود. در حال حاضر دانشگاه های قطر در رشته های محدودی دارای جایگاه علمی در سطح بین المللی هستند.

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی به گونه ای است که دانشجویان برای رسیدن به خواسته های خود در این زمینه باید نمرات مناسبی در دروس اصلی رشته های ریاضی و فیزیک یا تجربی به دست آورده باشند تا بتوانند در این رشته پذیرش دریافت کنند. در چنین شرایطی باید گفت که افراد باید با توجه به رزومه تحصیلی خود اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه های مختلف کنند اما در قطر به دلیل نبودن رقابت شدید، شرایط کمی متفاوت است. با وجود همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته پرتودرمانی در قطر را به عنوان یک رشته مهم در علوم پزشکی مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • آیا می توان در قطر به تحصیل در رشته پرتودرمانی پرداخت؟
  • آیا دانشگاه های قطر در این رشته اعتبار مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در قطر چقدر است؟
  • فرایند تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور، منجر به رسیدن به کار خواهد شد؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در قطر

همه افرادی که رشته پرتودرمانی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که این رشته از گروه علوم پزشکی است و به همین دلیل حداقل باید در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنند. در برخی از مواقع این آزمون ها به صورت صوری برگزار می شود اما در دانشگاه های تراز اول جهان، این مرحله ای است برای شناختن افرادی که بهترین شرایط برای تحصیل در یک رشته تحصیلی را دارا هستند.

محدودیت های تحصیل در رشته پرتودرمانی به این صورت است که دانشجویان باید دروس ریاضی، فیزیک و شیمی را حتما پشت سر گذاشته باشند و تحصیل در درس زیست شناسی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. برای تحصیل در قطر، دانشجویان به راحتی می توانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند و این یک امتیاز مثبت برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است.

دوره تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور تنها 4 سال زمان لازم دارد و دانشجویان نمی توانند در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند چراکه جامعه القطر تنها تا مقطع کارشناسی این رشته را ارائه می کند و گزینه دیگری برای ورود به دانشگاه های قطری در این رشته وجود ندارد.

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در قطر

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در قطر

با وجود این که دانشگاه های قطر در رتبه بندی های جهانی جایگاهی را در اختیار ندارند، اما این کشور یکی از گران ترین نظام های آموزشی جهان را دارا است و این مسئله می تواند به شدت شرایط تحصیل در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. به زبان ساده می توان گفت که هرچه کار در قطر یک گزینه مناسب برای رسیدن به درآمد خوب است اما مهاجرت به قطر برای تحصیل گزینه چندان مناسبی نیست.

دانشجویان برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور هیچ گونه راهکاری را پیش روی خود نخواهند داشت. در حقیقت امکان کار دانشجویی برای دانشجویان خارجی وجود ندارد و از طرفی دانشجویان نمی توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور نیز بهره ببرند. در چنین شرایطی می توان گفت که تنها افرادی باید برای تحصیل در قطر در رشته پرتودرمانی اقدام کنند که از نظر مالی شرایط بسیار مناسبی را در اختیار دارند.

هزینه یک سال تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور برای دانشجویان خارجی به شرح زیر است:

هزینه یک سال تحصیل رشته پرتودرمانی در قطر

شرایط کار یک پرتودرمانگر در قطر

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر قطر یکی از جذاب ترین کشورهای آسیایی برای کار است و شرایط مناسبی که پرداختی ها در این کشور دارد، بسیاری را، حتی برای یک مدت کوتاه، جلب می کند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. محدودیت های کا در حوزه پزشکی در این کشور را به راحتی می توان با شرکت در آزمون پرومتریک پشت سر گذاشت و دیگر نیازی به تحصیل در این کشور برای کار به عنوان یک پرتودرمانگر وجود ندارد.

یک پرتودرمانگر در این کشور می تواند 42100QAR (ریال قطر) در ماه درآمد داشته باشد و یک زندگی مناسب را برای خود به ارمغان آورد. برای ممانعت از تحصیل در قطر، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می توان آن را دانست و آگاهانه تر تصمیم گرفت. برای این کار کافی است تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *