ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در مالزی

رشته پرتودرمانی در مالزی

دانشگاه علوم مالزی که یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در مالزی است، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شمال مالزی می باشد. این دانشگاه با نام اختصاری USM دارای سه پردیس است و قصد دارد یک پردیس جهانی (پردیس کوالالامپور) در شهر آموزشی کوالالامپور (KLCE) افتتاح کند. با حدود 28300 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و کارشناسی در سال 2009، USM یکی از بزرگ ترین دانشگاه ها از نظر ثبت نام در مالزی است. دلایل اصلی دانشجویان در انتخاب USM عبارتند از: ارتباط خوب با بازار کار، شهرت خوب دانشگاه، در دسترس بودن دوره یا برنامه مورد نظر، کفایت امکانات و غیره.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی در مالزی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در مالزی کدامند؟
  • برنامه کارشناسی ارشد پرتودرمانی (پژوهش) در دانشگاه کبانگسان مالزی چه ویژگی هایی دارد؟
  • وضعیت حقوق متخصصان پرتودرمانی در مالزی چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در مالزی چه رقمی است؟
  • مالزی چگونه کشوری است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در مالزی

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مالزی در رشته پرتودرمانی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در مالزیرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه مالایاKuala Lumpur1170530
دانشگاه علوم مالزیGeorgetown2182560
دانشگاه ملی مالزیBangi3206610
دانشگاه پوترا مالزیSerdang4284828

جدول فوق نشان می دهد که Kuala Lumpur، پایتخت مالزی، بهترین شهر برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در مالزی می باشد.

کارشناسی ارشد پرتودرمانی (پژوهش) در دانشگاه کبانگسان مالزی

برنامه کارشناسی ارشد پرتودرمانی (پژوهش) با عنوان انگلیسی Radiotherapy (Research) در دانشگاه کبانگسان مالزی (Universiti Kebangsaan Malaysi (UKM)) یک برنامه منحصر به فرد است که در آن اساتید متخصصان این رشته هستند و دانش و تجربه به دست آمده به نفع آینده شغلی دانشجویان خواهد بود. هدف این برنامه، پاسخگویی به نیازهای صنعت و نهادهای حرفه ای می باشد. این برنامه هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت ارائه می شود.

  • تمام وقت: 12 ماه (یک سال)
  • پاره وقت: 24 ماه (دو سال)

نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه فوریه 2023 است و علاقه مندان می توانند در هر زمانی برای اخذ پذیرش در آن درخواست ارائه دهند. زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمره زبان مورد قبول برای تحصیل در آن عبارت است از:

نمره زبان مورد قبول برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانشگاه کبانگسان مالزی

تحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می شود. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی 5809€ (یورو) در سال و هزینه های زندگی در کوالالامپور – پایتخت مالزی – معادل 479€-827€ (یورو) در ماه می باشد. این برنامه توسط کارکنان آکادمیک متخصص و شناخته شده بین المللی هدایت و ارائه می شود. همچنین دانشجویان این فرصت را دارند که با محققان مشهور FSK کار کنند. دانشجویان این برنامه:

  • در زمینه های مربوط به خود آگاه و به روز خواهند بود.
  • شایسته، با اعتماد به نفس و قادر به رقابت در سطح جهانی خواهند بود.
  • دارای تفکر انتقادی و تحلیلی خواهند بود.
  • دارای توانایی انجام تحقیق خواهند بود.
  • مهارت های ارتباطی موثری را به دست خواهند آورد.
  • در انجام مسئولیت های اجتماعی از ارزش های اخلاقی بالایی برخوردار خواهند بود.
  • دارای توانایی کار تیمی، مدیریت، اداره، رهبری و دارای ویژگی های کارآفرینی در علوم بهداشتی-درمانی خواهند بود.

حقوق متخصصان رشته پرتودرمانی در مالزی

کسی که به عنوان پرتو درمانگر (Radiation Therapist) در مالزی کار می کند معمولاً حدود 18300MYR (رینگیت مالزی) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پرتو درمانگران در این کشور آسیایی بین 8800MYR (کم ترین) تا 28800MYR (بیش ترین) (رینگیت مالزی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پرتو درمانگران در مالزی را نشان می دهد:

حقوق سالانه پرتودرمانگران در مالزی

مطابق نمودار فوق، حقوق پرتو درمانگران در مالزی از 106000MYR (رینگیت مالزی) در سال (حداقل حقوق) تا 345000MYR (رینگیت مالزی) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در مالزی

بررسی ها نشان می دهد که هزینه های زندگی در مالزی حتی از کشور ما نیز کم تر است. هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در این کشور آسیای شرقی 1970.07MYR (رینگیت مالزی) بدون در نظر گرفتن اجاره بها می باشد (به طور متوسط، 3.15% کم تر از ایران). همچنین، اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1458.87MYR (رینگیت مالزی) و در خارج از مرکز شهر 989.38MYR (رینگیت مالزی) است (به طور متوسط، 40.35% کم تر از ایران). قیمت برخی اقلام پر مصرف در مالزی به صورت زیر است (بر حسب رینگیت مالزی):

  • یک لیتر شیر معمولی: 6.73MYR
  • یک کیلوگرم سیب: 9.14MYR
  • یک کیلوگرم موز: 5.15MYR
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 30.16MYR
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 16.61MYR
  • یک کیلوگرم پرتقال: 9.94MYR
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 3.28MYR
  • یک کیلوگرم پیاز: 4.00MYR
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 4.95MYR

هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در مالزی

معرفی مختصر کشور مالزی

مالزی کشوری در آسیای جنوبی است که از سیزده ایالت و سه قلمرو فدرال تشکیل شده است. این کشور توسط دریای چین جنوبی به دو منطقه مالزی شبه جزیره ای و مالزی شرقی بورنئو تفکیک شده است. مالزی شبه جزیره ای دارای مرز زمینی و دریایی با تایلند و مرزهای دریایی با سنگاپور، ویتنام و اندونزی است. مالزی شرقی نیز با برونئی و اندونزی مرزهای زمینی و دریایی و با فیلیپین و ویتنام مرز دریایی دارد. کوالالامپور، پایتخت، بزرگ ترین شهر و یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل است. همچنین این شهر مقر قوه مقننه دولت فدرال است. مالزی با بیش از سی و دو میلیون نفر جمعیت، چهل و چهارمین کشور پر جمعیت جهان می باشد.

در نواحی گرمسیری، مالزی یکی از هفده کشور بسیار متنوع است که گونه های بومی متعددی را در خود جای داده است. این کشور چند قومیتی و چند فرهنگی است، که این امر تاثیر بسزایی در سیاست آن دارد. زبان رسمی این کشور مالزیایی است که شکل استاندارد زبان مالایی است. انگلیسی نیز یک زبان دوم فعال در مالزی است. در حالی که قانون اساسی مالزی، اسلام را به عنوان دین رسمی این کشور به رسمیت می شناسد، اما آزادی مذهب را به غیر مسلمانان اعطا می کند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرتودرمانی در مالزی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت بعد از تحصیل در مالزی از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *