ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در مجارستان

رشته پرتودرمانی در مجارستان

دانشگاه سگد در سالهای اخیر یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در مجارستان محسوب می شود که به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ در دوازده دانشکده خود، برنامه های مختلفی را در سطوح و رشته های مختلف هنر، علوم انسانی، علوم پایه و علوم پزشکی ارائه می دهد. این دانشگاه، پس از دانشگاه سملویس دومین دانشگاه برتر مجارستان برای رشته پرتودرمانی می باشد. این موسسه آموزشی در سال 1581 به عنوان یک آکادمی تاسیس گردید و در سال 1872 به عنوان یک دانشگاه مجددا تاسیس شد. این دانشگاه در سال 1921 به سگد منتقل شد و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های تحقیقاتی در مجارستان به شمار می آید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی در مجارستان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در مجارستان کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان پرتودرمانی در مجارستان چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در مجارستان چه رقمی است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته پرتودرمانی در مجارستان کدامند؟
  • مجارستان چگونه کشوری است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در مجارستان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در مجارستان را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در مجارستانرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه سملویسبوداپست1115331
دانشگاه سگدسگد2179522
دانشگاه دبرسندبرسن3189548
دانشگاه پچپچ4197575

بررسی رتبه این دانشگاه ها در رنکینگ های دانشگاهی بین المللی نشان می دهد که دانشگاه های فوق الذکر جزو بهترین دانشگاه های مجارستان و جهان می باشند.

دانشگاهرنکینگ آموزش عالی تایمز (2022)رنکینگ دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021)رنکینگ تاپ یونیورسیتیز (2022)رنکینگ اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه سملویس251701672
دانشگاه دبرسن801591672
دانشگاه پچ801651
دانشگاه سگد801601551726

همان طور که در جدول فوق ملاحظه می شود، در رنکینگ بسیار معتبر آموزش عالی تایمز در سال 2022 دانشگاه سملویس دارای رتبه عالی 251 و سه دانشگاه دیگر دارای رتبه 801 هستند. همچنین از جدول اول چنین بر می آید که شهرهای بوداپست، سگد، دبرسن و پچ، بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل در رشته پرتودرمانی می باشند.

حقوق متخصصان رشته پرتودرمانی در مجارستان

کسی که به عنوان پرتو درمانگر (Radiation Therapist) در مجارستان کار می کند معمولاً حدود 1260000HUF (فورینت مجارستان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پرتو درمانگران در این کشور اروپایی بین 629000HUF (کم ترین) تا 1950000HUF (بیش ترین) (فورینت مجارستان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پرتو درمانگران در مجارستان را نشان می دهد:

حقوق سالانه پرتو درمانگران در مجارستان

مطابق نمودار فوق، حقوق پرتو درمانگران در مجارستان از 7550000HUF (فورینت مجارستان) در سال (حداقل حقوق) تا 23400000HUF (فورینت مجارستان) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته پرتودرمانی در مجارستان

بررسی ها نشان می دهد هزینه زندگی در مجارستان بسیار کم تر از سایر کشورهای اروپایی است. بوداپست، پایتخت خیره کننده و یکی از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل، در یک نظرسنجی در سال 2020 از بین 209 شهر در رتبه 170 قرار گرفت و مشخص گردید که بسیار ارزان تر از شهرهایی مانند لندن و پاریس اما گران تر از صوفیه و بخارست است. در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در این کشور اروپایی 186553.77HUF (فورینت مجارستان) بدون در نظر گرفتن اجاره برآورد می شود که اگر هزینه زندگی در این کشور را با ایران مقایسه کنیم در می یابیم که به طور متوسط فقط 2.36% گران تر از ایران است.

بررسی اجاره بها نیز نشان می دهد اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 144189.38HUF و در خارج از مرکز شهر 112910.00HUF (فورینت مجارستان) می باشد. حال اگر مجارستان و ایران را از این نظر نیز مقایسه کنیم متوجه می شویم که اجاره بها در مجارستان به طور متوسط 25.38% ارزان تر است! در مجموع در پاسخ به این سوال که آیا مجارستان کشور ارزانی است یا خیر، باید بگوییم بله ارزان است. این کشور در بین ده کشور ارزان اروپا قرار دارد. و منصفانه است که بگوییم دیگر مانند ده سال پیش ارزان نیست، اما هنوز هم بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی است.

چرا تحصیل در رشته پرتودرمانی در مجارستان؟

با توجه به مزایایی که تحصیل در مجارستان دارد، این کشور در حال تبدیل شدن به یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی است. یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل در مجارستان، دریافت آموزش با کیفیت عالی اما با هزینه های مقرون به صرفه است. همچنین مجارستان دارای دانشگاه هایی است که در رنکینگ های بین المللی دارای رتبه هستند و از بهترین دانشگاه های اروپا و جهان به شمار می آیند، از جمله دانشگاه سملویس و دانشگاه اتوش لورند. علاوه بر مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در این کشور، دانشجویان می توانند بورسیه های تحصیلی نیز دریافت کنند. همچنین، هزینه های زندگی نیز در مجارستان پایین است. برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در مجارستان عبارتند از:

  • کار ضمن تحصیل
  • تحصیل به زبان انگلیسی، مجاری، آلمانی، فرانسوی و برخی زبان های خارجی دیگر
  • امنیت بالا
  • رویدادها و جشنواره های متعدد
  • جاذبه های گردشگری
  • بناهای تاریخی چشمگیر

باید به موارد بالا این را نیز اضافه کنیم که مجارستان عضو اتحادیه اروپا و همچنین بخشی از حوزه شنگن است.

چرا تحصیل در رشته پرتودرمانی در مجارستان

معرفی مختصر مجارستان

مجارستان یک کشور محصور در خشکی است که در اروپای مرکزی واقع شده است و با کشورهای اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسوونی و اتریش همسایه است. بوداپست پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور می باشد. مجارستان عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است. البته باید توجه داشت که یکی از کشورهای فقیر این اتحادیه است، با این وجود در مقایسه با همسایگان اروپای مرکزی و بالکان خود وضعیت بهتری دارد. زبان مردم این کشور، مجاری است که یک زبان غیر هند و اروپایی، برخلاف بسیاری از زبان های اروپا، می باشد. همچنین، مجارستان در سال 1999 به ناتو پیوسته است و عضوی از آن است. این کشور به عنوان مکانی امن و آرام برای سفر شناخته می شود.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرتودرمانی در مجارستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در مجارستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *