ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در نیوزلند

رشته پرتودرمانی در نیوزلند

انتخاب رشته پرتودرمانی در نیوزلند می تواند یک چالش جدی برای افرادی باشد که از نظر رزومه تحصیلی، ضعف های مشخصی دارند. نیوزلند یکی از کشورهایی است که به دلیل نزدیک بودن به استرالیا از نظر جغرافیایی و همچنین شرایط زندگی به شدت مورد توجه قرار گرفته است اما حقیقت امر آن است که شرایط ورود به این دو کشور تفاوت های بسیار زیادی دارد. علاقمندان به تحصیل در نیوزلند گاه ممکن است به رزومه ای قدرتمندتر به نسبت اقدام برای دانشگاه های استرالیا نیاز داشته باشند چراکه محدودیت تعداد دانشگاه های این کشور، منجر به ایجاد یک رقابت سنگین در میان متقاضیان تحصیل در برخی از رشته های خاص از جمله پرتودرمانی می شود.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته هایی که در علوم پزشکی جای دارد، در سال های اخیر اهمیتی دوچندان یافته است و به همین دلیل می توان دید که دانشگاه های برتر جهان در تلاش هستند تا علوم مرتبط با این رشته را نیز ارائه کنند و بتوانند در سطح بین الملل، بهترین رتبه ممکن را به دست آورند. در حال حاضر دانشگاه های انگشت شماری در نیوزلند این رشته تحصیلی را ارائه می کنند و به همین دلیل سخت می توان این کشور را به متقاضیان تحصیل در این رشته توصیه کرد. با این حال، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در نیوزلند خواهند پرداخت تا جزئیات بیشتری در این رابطه مشخص شود.

  • آیا دریافت پذیرش در رشته پرتودرمانی در نیوزلند دشوار است؟
  • بهترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان پرتودرمانگر در این کشور به کار مشغول شد؟

مراحل دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در نیوزلند

یک انتخاب اشتباه در مسیر دریافت پذیرش از دانشگاه های خارجی می تواند منجر به عقب ماندگی فرد در مسیر مهاجرت شود. به همین دلیل است که هر فرد به ویژه در برخی از رشته های خاص که رشته پرتودرمانی را نیز شامل می شود، باید تحقیقات جامعی را انجام دهد. برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، دانشجویان تنها در دو دانشگاه نیوزلند امکان دریافت پذیرش تحصیلی خواهند داشت و این مسئله ای است که می تواند روند دریافت پذیرش در این کشور را دشوار سازد. این دو دانشگاه مهم برای تحصیل در رشته پرتودرمانی عبارتند از:

  • دانشگاه آوکلند در رتبه 267
  • دانشگاه اوتاگو در رتبه 527

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در کشوری مانند نیوزلند در رشته پرتودرمانی می تواند از نظر دریافت پذیرش، رقابتی بسیار سخت و دشوار را ایجاد کند. در حال حاضر تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور در یک بازه زمانی 4 ساله در مقطع کارشناسی ارائه می شود و با توجه به نیازی که بازار کار این کشور به رشته پرتودرمانی دارد، می توان گفت که در همین مرحله نیز می توان به راحتی وارد بازار کار شد. البته شرایط تحصیل در نیوزلند در مقاطع بالاتر این رشته نیز فراهم است.

مراحل دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در نیوزلند

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در نیوزلند

نقطه ای که به شدت می تواند شرایط تحصیل در این کشور را برای متقاضیان تحصیل در این کشور تغییر دهد، هزینه هایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود باید به دانشگاه پرداخت کنند. شهریه تحصیل در نیوزلند معمولا بالا است و به همین دلیل است که علاقمندان ورود به این کشور شاید ناچار شوند گزینه های دیگر تحصیل را برای خود در نظر بگیرند. هزینه های زندگی در کشور نیوزلند نیز به همین نسبت بالا است اما محل زندگی افراد در نیوزلند نیز بسیار حائز اهمیت است به طوری که جزایر شمالی نیوزلند، تقریبا هزینه هایی 2 برابر جزایر جنوبی را به ساکنین خود تحمیل می کند.

برای مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل در رشته پرتودرمانی به بودجه ای نسبتا زیاد برای هر سال تحصیل در این کشور نیاز خواهد بود و گراف زیر به صورت تقریبی و بر اساس دلار نیوزلند، هزینه های زندگی و تحصیل دانشجویان خارجی در رشته پرتودرمانی را مشخص کرده است.

هزینه های کلی تحصیل رشته پرتودرمانی در نیوزلند

دانشجویان برای تامین هزینه های تحصیل خود در این کشور، به ویژه در مقطع کارشناسی، به ندرت می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند اما شرایط کار ضمن تحصیل برای آن ها فراهم است.

چشم انداز شغلی در رشته پرتودرمانی در نیوزلند

یکی از بزرگترین چالش های تحصیل در رشته پرتودرمانی در نیوزلند، نبود چشم انداز شغلی مناسب در این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، چشم انداز شغلی در رشته پرتودرمانی در نیوزلند به نسبت کشور های همسایه خود از جمله استرالیا بسیار ضعیت تر است. تنها حدود 35 نفر از دانشجویان پرتودرمانی در سال برای آموزش در این کشور پذیرفته می شوند که این تعدا از آمار جهانی جذب دانشجویان در این رشته تحصیلی بسیار پایین تر می باشد. علاوه بر این، بسیاری از پرتودرمانگران در نیوزلند، این کشور را پس از فارغ التحصیلی ترک می کنند تا تجربه ای در خارج از کشور کسب کنند.

در نهایت اینکه، اغلب پرتودرمانگران در نیوزلند در بیمارستان های زیر مشغول به کار می شوند:

بیمارستان های تخصصی پرتودرمانی در نیوزلند

شرایط کار یک رادیوتراپیست در نیوزلند

پایان دوره تحصیل در نیوزلند، معادل شروع دوره کار در این کشور است و همین مسئله سبب شده است تا نیوزلند به یکی از جدی ترین گزینه های ممکن برای تحصیل در رشته های مختلف تبدیل شود. یک پرتودرمانگر در این کشور می تواند به طور متوسط 22500$ (دلار نیوزلند) در ماه درآمد داشته باشد و این مبلغی قابل توجه برای در اختیار داشتن یک زندگی با کیفیت بالا از نظر اقتصادی در این کشور است. شما نیز در صورتی که در جستجوی بهترین کشورهای جهان برای زندگی و تحصیل هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته پرتودرمانی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته پرتودرمانی در نیوزلند پاسخ دهیم. مهمترین این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در نیوزلند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در نیوزلند، بسته به دانشگاه مورد نظر متقاضیان و برنامه تحصیلی آنها متفاوت خواهد بود. اما معمولا بین 2500NZD تا 3500NZD (دلار نیوزلند) در ماه می باشد.
  • آیا تحصیل رشته پرتودرمانی در نیوزلند با چالش های فراوانی همراه است؟ تحصیل رشته پرتودرمانی در نیزولند نیز همانند اغلب کشورهای پیشرفته جهان دارای چالش های متعددی از جمله زیرساخت های آموزشی نامساعد و شرایط پذیرش سختگیرانه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *