ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ

رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ به عنوان یکی از کشورهای کوچک آسیای شرقی، گزینه های اندکی وجود دارد. هنگ کنگ یکی از کشورهایی است که از چین جدا شده است و همین مسئله تنش های بسیاری را در این کشور ایجاد کرده به طوری که دولت چین در بسیاری از مواقع خواستار الحاق مجدد این کشور ثروتمند به خاک خود است و مردم هنگ کنگ در این رابطه مخالفت های بسیار زیادی از خود بروز داده اند. در حال حاضر هنگ کنگ یکی از کشورهایی است که برای تحصیل با کیفیت می توان آن را انتخاب کرد اما باید در نظر داشت که این کشور از نظر هزینه های تحصیل و زندگی، از جمله کشورهای پرهزینه در جهان است.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های تحصیلی که با گروه پزشکی ارتباط مستقیم دارد، امروزه بدون نیاز به شرکت در آزمون های ورودی، اقدام به پذیرش دانشجویان می کند و به همین دلیل است که می توان در میان گروه های مختلف، تمایل به تحصیل در این رشته را مشاهده کرد چراکه تحصیل در رشته پزشکی است که نیازمند شرکت در آزمون های مختلفی است. از طرف دیگر، دوره کوتاه رسیدن به مدرک تحصیلی در این رشته نیز خود مزید بر علت شده است تا سطح تمایلات به این رشته افزایش یابد. در چنین شرایطی است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در کشور هنگ کنگ چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های موجود در این کشور از نظر اعتبار در سطح مناسبی قرار دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • محدودیت های کار در این کشور به عنوان پرتودرمانگر چیست؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ

اولین قدم برای شروع دوره تحصیل در خارج از کشور، دریافت پذیرش تحصیلی است و این مسئله شاید یکی از جدی ترین چالش هایی باشد که دانشجویان باید با آن روبرو شوند. در کشوری مانند آمریکا، انگلستان، ایتالیا، هلند، فرانسه و حتی چین و غیره، دانشگاه های زیادی وجود دارد و متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند برای تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام دهند ولی در کشوری مانند هنگ کنگ شرایط کاملا متفاوت است. دانشگاه های هنگ کنگ از نظر سطح کیفیت در شرایطی عالی قرار دارند اما از نظر تعداد بسیار اندک هستند. مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پرتودرمانی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه هنگ کنگ در رتبه 75
  • دانشگاه چینی هنگ کنگ در رتبه 80
  • پلی تکنیک هنگ کنگ در رتبه 544
  • دانشگاه شهر هنگ کنگ در رتبه 750

ظرفیت دانشگاه های ذکر شده برای دانشجویان غیر بومی محدود است و به همین دلیل می توان انتظار یک رقابت سنگین برای دریافت پذیرش در این رشته را داشت. زبان تحصیل در رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ، همان زبان چینی است و محدودیت های بسیار سنگینی برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی وجود دارد.

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ

از جمله مهم ترین چالش هایی که دانشجویان در کشور هنگ کنگ با آن روبرو هستند، پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور است. دانشجویان خارجی در هنگ کنگ اجازه کار حتی به صورت نیمه وقت را نخواهند داشت و در چنین شرایطی می توان گفت که فشار اقتصادی وارد شده در اثر مهاجرت به هنگ کنگ برای تحصیل به حداکثر خود می رسد.

از آنجا که برای رسیدن به بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در این کشور هیچ گونه تمهیداتی اندیشیده نشده است، نمی توان گفت که دانشجویان خارجی امکان مناسبی برای دریافت این کمک هزینه های تحصیل در این کشور خواهند داشت. به طور متوسط می توان هزینه یک سال تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور را به شرح زیر دانست.

هزینه های کلی تحصیل رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ

در چنین شرایطی می توان گفت که شرایط مالی مورد نیاز یک دانشجوی رشته پرتودرمانی در این کشور با شرایط مالی مورد نیاز یک دانشجوی همین رشته در کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان و استرالیا برابری می کند و همین مسئله سبب شده است تا از ارزش تحصیل در هنگ کنگ کاسته شود.

شرایط کار یک پرتو درمانگر در هنگ کنگ

شرایط اقتصادی این کشور ساحلی بسیار مناسب است و همین مسئله سبب شده است تا تنش های اقتصادی میان این کشور و چین به حداکثر خود برسد. برای مثال یک پرتودرمانگر در این کشور می تواند به طور متوسط 94900$ (دلار هنگ کنگ) در ماه درآمد داشته باشید و از این طریق کیفیت بسیار مناسبی زندگی از نظر اقتصادی را برای خود به ارمغان آورد. باید در نظر داشت که نمی توان هنگ کنگ را به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای زندگی بلند مدت در نظر داشت و این یک امتیاز مهم منفی برای انتخاب این کشور است.

شرایط استخدام برای فارغ التحصیلان رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شرایط استخدام برای فارغ التحصیلان رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ بسیار ساده است. زیرا کارفرمایان در این حوزه از بوروکراسی های اداری پیچیده ای استفاده نمی کنند. برخی از مهمترین شرایط استخدام در رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ عبارت اند از:

  • تکمیل یک کالج 2 تا 3 ساله یا سایر برنامه های تایید شده رادیوگرافی در هنگ کنگ
  • دریافت مجوز کار پرتودرمانی در شهر مورد نظر
  • عضویت در یک انجمن استانی در هنگ کنگ
  • صدور گواهینامه توسط انجمن متخصصان پرتودرمانی در هنگ کنگ

در نمودار زیر می توانید روند استخدام فارغ التحصیلان در مشاغل پرتودرمانی در هنگ کنگ را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند استخدام فارغ التحصیلان در مشاغل پرتودرمانی در هنگ کنگدر صورتی که در جستجوی مهم ترین مقاصد زندگی در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص رشته پرتودرمانی در هنگ کنگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول می باشیم:

  • بهترین مدرک در رشته پرتو درمانی در هنگ کنگ کدام است؟ در حالی که متداول ترین مدرک پرتو درمانی در هنگ کنگ مدرک کاردانی می باشد، اما بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند فارغ التحصیلان را با مدرک کارشناسی استخدام کنند.
  • شرایط ورود به رشته پرتو درمانی در هنگ کنگ چگونه است؟ تمامی دانشگاه های هنگ کنگ، برای پذیرش دانشجویان رشته پرتودرمانی شرایط پیچیده و دشواری را محیا کرده اند، و از بوروکراسی های ادرای پیچیده ای در این راستا استفاده می کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *