ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در ژاپن

رشته پرتودرمانی در ژاپن

دانشگاه کیوتو بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در ژاپن است که یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در کیوتو می باشد. این دانشگاه در سال 1897 تاسیس شده است و یکی از دانشگاه های امپراتوری سابق و دومین دانشگاه قدیمی ژاپن می باشد. دانشگاه کیوتو (KyotoU) به طور مداوم در میان دو موسسه برتر ژاپن، ده موسسه برتر آسیا و پنجاه موسسه برتر آموزش عالی جهان قرار دارد. KyotoU بر اساس اصول شعار خود یعنی “آزادی فرهنگ آکادمیک” تاسیس شده است و در حال حاضر از سه پردیس با ده دانشکده، هجده دانشکده تحصیلات تکمیلی، سیزده موسسه تحقیقاتی و بیست و دو مرکز تحقیقاتی و آموزشی تشکیل شده است. کتابخانه دانشگاه کیوتو با بیش از 7 میلیون جلد دومین کتابخانه بزرگ دانشگاهی ژاپن است. KyotoU با حمایت از همکاری های بین المللی در آموزش و پژوهش، با موسسات دانشگاهی مختلف خارج از ژاپن مشارکت دارد.

این دانشگاه تا به امروز 5 نخست وزیر ژاپن و 1 رئیس جمهور تایوان را تربیت کرده است و به دلیل تربیت محققان در سطح جهانی مشهور است. 19 برنده جایزه نوبل، 2 برند جایزه فیلدز و 1 برنده جایزه گاوس به دانشگاه کیوتو وابسته بوده اند، که به این ترتیب این دانشگاه بیش ترین برنده جایزه نوبل را در بین دانشگاه های آسیا دارد. این دانشگاه همچنین به واسطه متخصصان پزشکی و حقوقی، نویسندگان، هنرمندان و رهبران تجاری که فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند، شناخته شده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته پرتودرمانی در ژاپن تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در ژاپن کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته پرتودرمانی در ژاپن کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان پرتودرمانی در ژاپن چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در ژاپن

در جدول زیر چند مورد از بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در رشته پرتودرمانی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه پرتودرمانی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در ژاپنرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
Kyoto UniversityKyoto1552
Osaka UniversitySuita2655
Hokkaido UniversitySapporo3767
University of TokyoTokyo41176
Kyushu UniversityFukuoka51279
Tohoku UniversitySendai620122
Chiba UniversityChiba721138
University of TsukubaTsukuba823142
Nagoya UniversityNagoya924143
Okayama UniversityOkayama1025145
Kumamoto UniversityKumamoto1128149
Gunma UniversityMaebashi1231157
Keio UniversityTokyo1332158
Hiroshima UniversityHigashihiroshima1437174
Kanazawa UniversityKanazawa1542181
Kobe UniversityKobe1647204
Kindai UniversityHigashiosaka1748207
Kurume UniversityKurume1849209
Yokohama City UniversityYokohama1950214
Tokyo Medical and Dental UniversityTokyo2053227

Kyoto، Suita، Sapporo و Tokyo بهترین شهرها برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در ژاپن هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته پرتودرمانی در ژاپن

چرا تحصیل در رشته پرتودرمانی در ژاپن؟

ژاپن یک مقصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور است و مزایای زیادی برای دانشجویان دارد. دانشجویان بین المللی در ژاپن می توانند با فرهنگ، آشپزی و زبان ژاپنی درگیر شوند و از آن ها لذت ببرند. ژاپن با حمل و نقل عمومی کارآمد خود به طور گسترده ای کشوری امن برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. این کشور تحصیل با شهریه کم و فرصت های حرفه ای زیادی را ارائه می دهد.

تحصیل در خارج از کشور می تواند فرصتی عالی برای دانشجویان باشد تا افق های خود را گسترش دهند، مهارت های خود را افزایش دهند و ارتباطات علمی و حرفه ای ارزشمندی به دست آورند. ژاپن یک مقصد محبوب برای دانشجویانی است که به دنبال ترکیبی از تجربیات فرهنگی غنی و دانشگاهیان درجه یک هستند.

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در ژاپن عبارتند از:

  • دریافت آموزش با کیفیت بالا
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تجربه فرهنگ هیجان انگیز ژاپن
  • یادگیری زبان ژاپنی با غرق شدن در محیط آن
  • خوردن غذاهای اصیل خوشمزه ژاپنی
  • کاوش در محیط های طبیعی منحصر به فرد
  • امنیت بالا
  • هزینه تحصیل به طور قابل توجه کم تر در مقایسه با بسیاری از موسسات آموزش عالی در آمریکا

علاوه بر موارد فوق، تحصیل در ژاپن می تواند به فرصت های شغلی منجر شود. تحصیل در این کشور علاوه بر این که یک تجربه فرهنگی ارزشمند و منحصر به فرد است، همچنین می تواند پله ای برای فرصت های حرفه ای عالی باشد. ژاپن یکی از بزرگ ترین اقتصادهای توسعه یافته روی زمین را دارد. شرکت‌های ژاپنی مانند سونی، تویوتا و نینتندو دارای حوزه ‌های نفوذ و دفاتر جهانی در ایالات متحده و اروپا هستند.

حقوق متخصصان رشته پرتودرمانی در ژاپن

کسی که به عنوان پرتو درمانگر (Radiation Therapist) در ژاپن کار می کند معمولاً حدود 1530000JPY (ین ژاپن) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پرتو درمانگران در این کشور آسیایی بین 766000JPY (کم ترین) تا 2380000JPY (بیش ترین) (ین ژاپن) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پرتو درمانگران در ژاپن را نشان می دهد:

حقوق سالانه پرتو درمانگران در ژاپن

مطابق نمودار فوق، حقوق پرتو درمانگران در ژاپن از 9200000JPY (ین ژاپن) در سال (حداقل حقوق) تا 28500000 (ین ژاپن) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

نمودار زیر مقایسه حقوق پرتو درمانگران در ژاپن بر اساس تجربه را نمایش می دهد:

حقوق پرتو درمانگران در ژاپن بر اساس تجربه

مطابق نمودار بالا، به عنوان نمونه، یک پرتو درمانگر با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 11000000JPY (ین ژاپن) در سال درآمد دارد، در صورتی که انتظار می رود پرتو درمانگری با سطح تجربه بین دو تا پنج سال، 14600000JPY (ین ژاپن) در سال درآمد داشته باشد که 32% بیش تر از فردی با تجربه کم تر از دو سال است.

معرفی مختصر کشور ژاپن

ژاپن کشوری جزیره ای در شرق آسیا است که در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است و از غرب با دریای ژاپن همسایه است. توکیو، پایتخت، بزرگ ترین شهر و یکی از بهترین شهرهای ژاپن برای تحصیل می باشد. شهرهای بزرگ دیگر این کشور عبارتند از یوکوهاما، اوزاکا و ناگویا. ژاپن یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. ژاپن یک قدرت بزرگ و عضو سازمان های بین المللی متعددی از جمله سازمان ملل (از سال 1956)، G20، OECD و گروه 7 است. از سال 2021، اقتصاد این کشور سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر PPP می باشد. ژاپن با رتبه “بسیار بالا” در شاخص توسعه انسانی، یکی از بالاترین امید به زندگی ها در جهان را دارد، هر چند که در حال کاهش جمعیت است.

ژاپن در صنایع خودروسازی، رباتیک و الکترونیک یک رهبر جهانی است و سهم قابل توجهی در علم و فناوری دارد. فرهنگ این کشور در سراسر جهان شناخته شده است، از جمله هنر، آشپزی، موسیقی و فرهنگ عامه. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرتودرمانی در ژاپن هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مدارک و شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در ژاپن از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *