ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در کانادا

رشته پرتودرمانی در کانادا

برای تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا گزینه های متعدد و البته با کیفیتی پیش روی علاقمندان به این رشته تحصیلی قرار دارد. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود در کشوری همچون کانادا انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که این کشور، مقصدی رقابتی برای تحصیل در خارج از کشور است و به همین دلیل دانشجویان باید رزومه های قوی در اختیار داشته باشند تا بتوانند پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های رده بالای این کشور به دست آورند. برخی از دانشگاه های کانادا در رتبه های متوسط جهان قرار دارند و به همین دلیل می توان با رزومه های ضعیف تر نیز برای تحصیل در رشته پرتودرمانی برای آن ها اقدامات لازم را انجام داد.

رشته پرتودرمانی یکی از رشته های وابسته به علوم پزشکی است و افرادی که این رشته ها را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در آزمون های ورودی تعیین شده شرکت کنند مگر آن که قصد داشته باشند در یکی از دانشگاه های خصوصی و البته ضعیف این کشور به ادامه تحصیل بپردازند که در این صورت، احتمال دریافت ویزای تحصیلی برای آن ها کاهش پیدا می کند. در حال حاضر کانادا یکی از بهترین گزینه های موجود برای تحصیل در خارج از کشور است و علاقمندان به این کشور می توانند مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را در این مقاله همراهی کنند تا اطلاعات کاملی درباره رشته پرتودرمانی در این کشور به دست آورند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا چگونه است؟
  • کدام دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته پرتودرمانی شرایط بهتری دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کانادا، شرایط کار در این کشور را به دست آورد؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا

افرادی که رشته پرتودرمانی را برای ادامه تحصیل خود در کشور کانادا انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که در دروس زبان، زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی باید نمرات رده A را به دست آورده باشند تا شانس خود برای پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور را افزایش دهند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که امتیاز این دروس از معدل نهایی دانشجویان اهمیت بیشتری دارد. طول دوره تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور 4 ساله است و دانشجویان با توجه به منطقه دانشگاهی که انتخاب می کنند، می توانند به زبان های انگلیسی و فرانسوی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.

دانشگاه های کانادا از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار عالی قرار دارند و به همین دلیل است که تحصیل در کانادا در سال های اخیر درجه اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده است. دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته پرتودرمانی، رتبه 11 جهان را به دست آورده است و این مسئله به خوبی اهمیت تحصیل در این کشور را نشان می دهد.

سایر دانشگاه های برتر کانادا در رشته پرتودرمانی عبارتند از:

دانشگاه های برتر کانادا در رشته پرتودرمانی

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در این کشور، حدود 25 دانشگاه وجود دارد و افراد متقاضی موظف هستند با توجه به رزومه خود، چند دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود در این رشته انتخاب کنند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا

شاید بتوان گفت که جدی ترین مشکلی که بسیاری از دانشجویان ایرانی در کانادا با آن روبرو می شوند، پر هزینه بودن پروسه مهاجرت به کانادا است. دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را برای دریافت پذیرش پرداخت کنند و هزینه ای که برای ویزای تحصیلی پرداخت می شود نیز در مقایسه با کشورهای دیگر از جمله در اروپا بیشتر است و به همین دلیل است که به متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند توصیه می شود تا ابتدا این هزینه ها را برای خود برآورد کنند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا برای دانشجویان خارجی در حدود 18000$ تا 26000$ (دلار کانادا) برای یک سال تحصیلی است و باید هزینه ای در حدود 15000$ (دلار کانادا) برای زندگی را به آن اضافه کرد که البته از طریق کار ضمن تحصیل قابل جبران است. در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز دانشجویان شانس بالایی برای دریافت بورسیه در این کشور خواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا

شرایط کار یک رادیوتراپیست در کانادا

افرادی که رشته پرتودرمانی را با موفقیت به پایان می رسانند، می توانند به عنوان رادیو تراپیست در این کشور به ادامه کار مشغول شوند و از درآمد بالای 26900$ (دلار کانادا) در ماه به طور متوسط بهره ببرند. کار در کانادا برای افرادی که دوره تحصیلی خود را در این کشور به اتمام رسانده اند بسیار ساده تر خواهد بود و به همین دلیل است که بسیاری از افراد هزینه های نسبتا زیاد این پروسه را پرداخت می کنند. در صورتی که قصد زندگی در بهترین کشورهای جهان از جمله کانادا را دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالاتی که در خصوص رشته پرتودرمانی در کانادا مورد توجه متقاضیان مهاجرت تحصیلی خواهد بود عبارتند از:

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا چگونه است؟ افرادی که رشته پرتودرمانی را برای ادامه تحصیل خود در کشور کانادا انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که در دروس زبان، زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی باید نمرات رده A را به دست آورده باشند تا شانس خود برای پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور را افزایش دهند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که امتیاز این دروس از معدل نهایی دانشجویان اهمیت بیشتری دارد. طول دوره تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور 4 ساله است و دانشجویان با توجه به منطقه دانشگاهی که انتخاب می کنند، می توانند به زبان های انگلیسی و فرانسوی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا چگونه است؟ هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کانادا برای دانشجویان خارجی در حدود 18000$ تا 26000$ (دلار کانادا) برای یک سال تحصیلی است و باید هزینه ای در حدود 15000$ (دلار کانادا) برای زندگی را به آن اضافه کرد که البته از طریق کار ضمن تحصیل قابل جبران است. در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز دانشجویان شانس بالایی برای دریافت بورسیه در این کشور خواهند داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *