ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در کره جنوبی

رشته پرتودرمانی در کره جنوبی

تحصیل رشته پرتودرمانی در کره جنوبی برای دانشجویان خارجی به این معنا است که می توانند گزینه های بیشماری را در دسترس داشته باشند. دانشجویان زیادی در طول سال های اخیر به کره جنوبی مهاجرت کرده اند و همین مسئله یکی از مهم ترین دلایل رشد سریعه دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی بوده است. کره جنوبی یکی از کشورهایی است که نوجوانان ایرانی نیز به آن توجه ویژه پیدا کرده اند و انتظار می رود که در سال های پیش رو، تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور رو به افزایش باشد. با این حال آن ها باید به این مسئله توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور از نظر علمی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و این مسئله می تواند نیاز به رزومه قوی را نشان دهد.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که رشته پرتودرمانی یکی از رشته هایی است که به علوم پزشکی مرتبط است اما دانشجویان برای تحصیل در آن نیازی به تحصیل در مقطع پزشکی ندارند و به صورت مستقیم و از مقطع کارشناسی می توانند در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند. محدودیت های زیادی برای تحصیل در این رشته وجود ندارد و به همین دلیل می توان ورود به آن را بسیار جذاب تر و البته آسان تر از رشته پزشکی دانست. از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در کره جنوبی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در کره جنوبی به چه صورت است؟
  • آیا دانشگاه های کره جنوبی از نظر علمی در سطح مناسبی قرار دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کره جنوبی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، به عنوان نیروی کار اقامت دریافت کرد؟

نحوه دریافت پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پرتودرمانی را دارند، باید این مسئله روشن شود که آن ها مسیر ساده تری نسبت به رشته پزشکی را طی می کنند اما این بدان معنی نیست که به سادگی می توان پذیرش خود در این رشته را دریافت کرد. بسیاری از دانشگاه های این کشور یک آزمون ورودی از دانشجویان دریافت می کنند و این مسیر اصلی ورود به این رشته است.

تحصیل در کره جنوبی عموما به زبان کره ای انجام می شود و در دانشگاه های محدودی از این کشور می توان دید که دانشجویان بتوانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. پس از 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته پرتودرمانی، دانشجویان می توانند مدرک خود را دریافت کرده و به اختیار خود یا وارد مقطع کارشناسی ارشد شده یا به بازار کار ورود کنند.

دانشگاه های کره جنوبی در این رشته جایگاهی بسیار عالی در اختیار دارند و این خود نشان از برتری انتخاب تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان خارجی است. در زیر می توان نام و جایگاه علمی برخی از دانشگاه های کره جنوبی در رشته پرتودرمانی را مشاهده کرد.

برخی از دانشگاه های کره جنوبی در رشته پرتودرمانی

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کره جنوبی

دانشجویان خارجی برای این که بتوانند در کره جنوبی تحصیل کنند، معمولا به دنبال راهی برای دریافت بورسیه های تحصیلی هستند و باید در نظر داشت که این مسئله شرایط دریافت بورسیه را سخت تر از قبل کرده است. باید اشاره داشت که بورسیه تحصیلی در کره جنوبی بین رشته های مختلف و دانشجویان مختلف تقسیم می شود و هیچ گونه تضمینی برای این مسئله وجود ندارد.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 8300$ تا 11000$ (دلار) در سال است و دانشجویان باید در ابتدای هر سال تحصیلی این مبلغ را به دانشگاه پرداخت کنند. زندگی در کره جنوبی نیز هزینه های نسبتا زیادی را به همراه دارد و می تواند آن را در حدود 1100$ (دلار) در ماه تخمین زد. تنها راه درآمد دانشجویان در این کشور را می توان فرصت کار ضمن تحصیل معرفی کرد که به دانشجویان اجازه می دهد تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تاحد زیادی تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کره جنوبی

شرایط کار یک پرتودرمانگر در کره جنوبی

با پایان یافتن دوره تحصیل در کره جنوبی زمان کار در این کشور فرا خواهد رسید و دانشجویان در این زمینه می توانند اقامت خود در این کشور را به دست آورند. به زبان ساده باید بیان داشت که مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل منجر به اخذ اقامت نخواهد شد اما می تواند مسیر رسیدن به اقامت این کشور را هموار کند.

یک پرتودرمانگر در این کشور می تواند به صورت متوسط 5610000KWR (وون کره جنوبی) در ماه درآمد داشته باشد که به نسبت بسیاری از شهروندان این کشور سطح درآمدی بیشتری است. با همه این تفاسیر باید گفت که آشنایی با فرهنگ کره جنوبی پیش از انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی یک الزام برای زندگی بهتر است. در صورتی که به دنبال بهترین مسیر برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *