ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در یونان

رشته پرتودرمانی در یونان

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در یونان بر خلاف باورهای عمومی موجود در جامعه ایران، بسیار مناسب و دارای جایگاه علمی عالی است. یونان یکی از قدیمی ترین کشورهایی است که تحصیلات آکادمیک در اروپا را ایجاد کرده است و به همین دلیل است که قدمت دانشگاه های این کشور اکثرا در حدود چند قرن است. در برخی از رشته های تحصیلی، دانشگاه های یونان توانسته اند جایگاه های علمی بسیار مناسبی را به دست آورند و این امتیازی است که می توان برای علاقمندان به تحصیل در این کشور در نظر گرفت. هزینه های تحصیل در این کشور نیز به طوری طراحی شده است که متناسب با شرایط اقتصادی مردمان یونان و افرادی باشد که قصد مهاجرت تحصیلی به چنین کشوری را دارند.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مهم تحصیل پزشکی در جهان امروز، در دانشگاه های زیادی ارائه می شود اما اهمیت اصلی موضوع آن است که دانشجویان در دانشگاهی به ادامه تحصیل در این رشته مشغول شوند که از نظر کیفیت آموزشی، سطح بسیار بالایی را ارائه کند و در پایان دوره، فرد بتواند به بازارهای کار جهانی دسترسی داشته باشد. بر خلاف تحصیل در رشته پزشکی، تحصیل در رشته پرتودرمانی محدودیت های کمی دارد و البته بازار کار آن نیز به شدت در انتظار جذب نیروی کار حرفه ای است. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در یونان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در یونان چگونه ممکن می شود؟
  • آیا دانشگاه های ارائه کننده رشته پرتودرمانی یونان از نظر کیفیت آموزش در سطح مناسبی هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، به عنوان پرتودرمانگر در یونان کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در یونان

افرادی که به دنبال راهی برای مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور هستند، باید به دنبال مسیری باشند که بتوانند در بهترین دانشگاه های ممکن در جهان به ادامه تحصیل بپردازند نه آن که وارد دانشگاهی شوند که از نظر علمی، از دانشگاه های کشور مبدا آن ها ضعیف تر باشد. یونان یکی از کشورهایی است که در رشته پرتودرمانی، دانشگاه های بسیار قدرتمندی در اختیار دارد و همین مسئله باعث خواهد شد تا دانشجویان بتوانند بهترین شرایط را برای تحصیل در یونان برای خود ایجاد کنند چرا که؛

  • اولا هزینه های تحصیل و زندگی در یونان بسیار مقرون به صرفه است.
  • دوما برخی از دانشگاه های یونان از نظر علمی جایگاهی عالی دارند.

طول دوره تحصیل در رشته پرتودرمانی برای دانشجویان در این کشور، 4 ساله است و به طور کلی یونان مدارک کارشناسی 3 ساله را در نظام آموزشی خود مورد تایید قرار نمی دهد. در مقطع کارشناسی ارشد این رشته نیز دانشجویان پس از 2 سال می توانند مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. زبان تحصیل در رشته پرتودرمانی در یونان عموما هلنی (یونانی) است و دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پرتودرمانی به زبان انگلیسی در یونان را دارند باید رزومه های قدرتمندتری در اختیار داشته باشند تا در رقابت با سایر متقاضیان بتوانند پیشی بگیرند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پرتودرمانی در یونان عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پرتودرمانی در یونان

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در یونان

یکی از جدی ترین مسائلی که مهاجرت به یونان را از طریق تحصیل ارزشمند می کند، مجموعه هزینه هایی است که دانشجویان برای تحصیل خود به دانشگاه های این کشور پرداخت می کنند و بخش دیگر را به عنوان هزینه زندگی می پردازند. هزینه تحصیل در رشته پرتودرمانی در دانشگاه های یونان، برای دانشجویان خارجی در حدود 2100€ تا 3000€ (یورو) در سال است و دانشجویان به ندرت می توانند به بورسیه تحصیلی این رشته به ویژه در مقطع کارشناسی دسترسی داشته باشند.

هزینه زندگی در یونان نیز به نسبت اکثر کشورهای اروپایی کمتر است و دانشجویان با توجه به این که در این کشور 22 ساعت می توانند به کار دانشجویی مشغول شوند، مشکلی برای تامین هزینه های 500€ (یورویی) زندگی در این کشور نخواهند داشت. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که هزینه زندگی در آتن ممکن است کمی از این مقدار بیشتر باشد.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در یونان

شرایط کار یک پرتودرمانگر در یونان

پس از دریافت مدرک تحصیلی در رشته پرتودرمانی، فرد این فرصت را خواهد داشت تا در کشور یونان به عنوان یک رادیوتراپیست به کار مشغول شود و از امتیازاتی که این مسیر برای او ایجاد می کند بهره ببرد. یک پرتودرمانگر در این کشور حدودا 6350€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند زندگی بسیار مناسبی را از نظر اقتصادی تجربه کند. کار در یونان می تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور شود و به همین دلیل است که تحصیل در رشته پرتودرمانی می تواند از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات کامل تر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *