ویزای تحصیلی

رشته پرستاری در آرژانتین

رشته پرستاری در آرژانتین

رشته پرستاری در آرژانتین با توجه به کم هزینه بودن تحصیل و زندگی ممکن است برای برخی از علاقه مندان جذابیت های زیادی داشته باشد. البته باید در نظر داشت که علاوه بر میزان هزینه مواردی دیگر از جمله سطح امنیت اجتماعی و اقتصادی، سطح درآمد ماهیانه، نرخ بیکاری، سطح علمی دانشگاه ها و غیره باید مورد توجه باشد. به عبارت دیگر شاید آرژانتین به لحاظ هزینه های ضروری دانشجویان کشور خوبی باشد اما جزو کشورهایی است که میزان ارتکاب جرایم در آن ها بالا است و رفاه اقتصادی پایینی نیز دارد.

در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به رشته پرستاری در آرژانتین طی سال 2024 ارائه شده است.

  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته پرستاری کدام است؟
  • هزینه تحصیل رشته پرستاری در این کشور چقدر است؟
  • ایا می توان با زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کرد؟
  • بورسیه تحصیلی در کشور آرژانتین چقدر است؟

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در آرژانتین

آرژانتین کشوری زیبا واقع شده در قاره آمریکای جنوبی می باشد که به دلیل نزدیکی به کشورهایی مثل کلمبیا و برزیل میزان قاچاق مواد مخدر و ارتکاب قتل های خیابانی و بین گروهی در آن بالا است. هرچند نکته مثبت این است که تحصیل در آرژانتین همانند تحصیل در اتریش، فرانسه وغیره در صورتی که فرد موفق شود از دانشگاه های دولتی پذیرش بگیرد رایگان خواهد بود. البته تفاوت آرژانتین این است که تنها در مقطع کارشناسی و برای برخی رشته ها در مقاطع بالاتر رایگان است. شهریه دانشگاه های خصوصی منتهی از سالیانه 5000$ (دلار آمریکا) شروع می شود و ممکن است با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) به سالیانه 15500$ (دلار آمریکا) هم برسد.

یکی دیگر از معایب مهاجرت به آرژانتین از طریق تحصیل این است که با توجه به عدم ثبات اقتصادی و رفاهی در این کشور، ممکن است دانشجویان نتوانند به درستی برای هزینه های آینده خود برنامه ریزی کنند. همچنین نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالا است و از آن جایی که دانشجویان بین المللی اگر بخواهند پس از اتمام تحصیلات در آرژانتین بمانند باید شغلی پیدا کنند، ممکن است به دلیل استخدام نشدن برای تمدید ویزای خود با مشکلاتی روبه رو شوند.

دوره های گوناگون رشته پرستاری در آرژانتین

تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال ادامه تحصیل در رشته پرستاری در آرژانتین هستند، باید با دوره های گوناگون این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول دوره تحصیلی خود در این کشور مواجه خواهند شد. همچنین دوره های پرستاری در آرژانتین به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا روش های مراقبت از بیماران را به خوبی آموزش ببینند. به طور کلی، چه کارشناسی پرستاری یا کارشناسی ارشد پرستاری در آرژانتین را انتخاب کنید با دوره های متعددی در این زمینه مواجه خواهید شد.

برای آشنایی بیشتر با دوره های گوناگون رشته پرستاری در آرژانتین به تصویر زیر توجه فرمایید:

دوره های گوناگون رشته پرستاری در آرژانتین

 

تحصیل در رشته پرستاری در آرژانتین

تحصیل در رشته پرستاری و در نهایت کار در این رشته در کشور آرژانتین از سوی تعداد زیادی از از محصلان و شاغلان در این حوزه بسیار استرس آور قلمداد شده است و غالب آن ها معتقدند ارتباط داشتن با بیمارانی که در حال فوت هستند برای آن ها تجربه بسیار دردناکی که هیچ وقت به آن عادت نمی کنند. به همین دلیل در مقطع کارشناسی رشته پرستاری، سر و کار داشتن با مریض هایی که در بستر مرگ هستند جزو مواردی نیست که دانشجویان باید بیاموزند. برای تحصیل در رشته پرستاری در آرژانتین در برخی از برنامه های آموزشی این امکان وجود دارد که دانشجو در کشورهای مختلف دوره های تحصیلی خود را بگذراند. همچنین دانشجویان پرستاری این امکان را دارند تا در کلینیک های تحقیق محور نیز دوره های مختلفی از جمله درمان سرطان، ژنتیک و غیره بگذرانند.

شهریه های رشته پرستاری در آرژانتین

در دانشگاه های دولتی که از آن ها به عنوان دانشگاه های رایگان یاد می شود، در واقع شهریه از دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی آن ها اخذ می شود منتهی مقدار آن بسیار پایین است. به عنوان مثال دانشجویان رشته پرستاری ماهیانه حدود 120$ (دلار آمریکا) بابت تحصیلات خود پرداخت می نمایند. منتهی باید توجه داشت شرایط بازار کار در آرژانتین خیلی ایده آل نیست و نتیجتا بهتر است دانشجویان به سراغ دانشگاه هایی باشند که رنکینگ خوبی دارند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی راحت تر شغلی پیدا کنند.

شهریه های رشته پرستاری در آرژانتین

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته پرستاری در آرژانتین

در جدول زیر بهترین دانشگاه های آرژانتین به ترتیب رتبه آن ها در رنکنیگ ملی معرفی شده اند:

رتبه دانشگاه در رنکینگ ملینام دانشگاهشهر محل وقوع
1Universidad de Buenos AiresBuenos Aires
2Universidad Nacional de La PlataLa Plata
3Universidad Nacional de CórdobaCórdoba
4Universidad Tecnológica NacionalBuenos Aires
5Universidad Nacional de CuyoMendoza
6Universidad Nacional de RosarioRosario
7Universidad de PalermoBuenos Aires
8Universidad Nacional del NordesteCorrientes
9Universidad Nacional del LitoralSanta Fe
10Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos AiresTandil
11Universidad Nacional de Mar del PlataMar del Plata
12Pontificia Universidad Católica ArgentinaBuenos Aires
13Universidad Empresarial Siglo 21Córdoba
14Universidad Nacional de San Martín, ArgentinaSan Martín
15Universidad AustralBuenos Aires

هزینه زندگی در آرژانتین

زندگی در آرژانتین نه خیلی گران قیمت است و نه می توان آن را ارزان قلمداد کرد؛ دلیل این که از آرژانتین به عنوان مقصدی ارزان قیمت برای دانشجویان یاد می شود بسیار پایین بودن شهریه دانشگاه های دولتی آن است. زندگی یک نفره در آرژانتین ماهیانه در حدود 700$ (دلار) هزینه دربرخواهد داشت و هزینه زندگی یک زوج نیز در این کشور ماهیانه 1300$ (دلار) است. البته نرخ تورم در آرژانتین بی نهایت بالاست و به همین دلیل قیمت کالاها و خدمات مختلف مدام در حال افزایش است و همین مسئله است که نشان می دهد در این کشور علاوه بر امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی نیز وجود ندارد. در جدول ذیل نرخ تورم در آرژانتین نشان داده شده است:

سالنرخ تورم
201925.68%
202034.28%
202153.55%
202246.90%
202352.60%
202448.90%

لازم به ذکر است که عمده ترین بخش هزینه های زندگی در این کشور به پرداخت اجاره منزل اختصاص می یابد که برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرهای بزرگ ماهیانه 236$ (دلار آمریکا) و برای یک آپارتمان سه خوابه در همین مناطق ماهیانه 448$ (دلار آمریکا) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به تحصیل رشته پرستاری در آرژانتین ارائه شد. البته در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری COVID-19 قرار است کلاس های ترم آینده دانشگاه های آرژانتین تماما آنلاین برگزار شود و به دلیل لغو پروازها دانشجوی خارجی جدیدی پذیرش نشود.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته پرستاری در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته پرستاری در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل رشته پرستاری در آرژانتین به ویزای دانشجویی نیاز داریم؟ تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری در آرژانتین را دارند، باید قبل از ورود به این کشور برای دریافت ویزای دانشجویی خود اقدام نمایند.
  • چالش اصلی تحصیل رشته پرستاری در آرژانتین چیست؟ یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل رشته پرستاری در آرژانتین موانع زبانی گسترده در موسسات آموزشی این کشور می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *