ویزای تحصیلی

رشته پرستاری در برزیل

رشته پرستاری در برزیل

پیش بینی ها برای سال 2022 نشانگر این واقعیت است که سطح درآمد شاغلین در رشته پرستاری در برزیل حدود 3% نسبت به گذشته افزایش می یابد. در کل، پرستاری جزء مشاغل مورد نیاز کشور برزیل محسوب می شود و پرستاران در این کشور با میانگین درآمد ماهیانه حدود 8950 BRL (رئال برزیل) جزء یکی از پر درآمدترین شاغلین این کشور محسوب می شوند. به دلیل همین بازار کار خوب رشته پرستاری است که برزیل می تواند کاندیدای خوبی جهت مهاجرت پرستاران مجرب و کارآزموده محسوب شود. اما سوالاتی که متقاضیان با مطالعه این مقاله مطرح و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آنها پاسخ می دهند، عبارتند از:

  • تحصیل پرستاری در برزیل چند سال بوده و شهریه اخذ شده چقدر است؟
  • چگونه می توان برای تحصیل پرستاری در برزیل ویزا اخذ نمود؟
  • شرایط کار پرستاری در برزیل به چه صورتی است؟
  • سطح درآمدی پرستاران در برزیل جگونه می باشد؟

برزیل جزء اقتصادهای برتر جهانی مخصوصا در بین کشورهای جهان سوم و کشورهای آمریکای لاتین محسوب می شود. با وجود برخی موانع و مشکلات همانند شرایط سخت کاریابی، موانع زبانی بر سر راه متقاضیان و یا شاخص امنیتی پایین اما برزیل همچنان به عنوان یکی از کشورهای با رشد اقتصادی مثبت و رو به رشد جهانی محسوب می شود و همین امر سبب افزایش جذابیت برزیل به عنوان یک مقصد مهاجرتی جذاب می شود.

شرایط تحصیل رشته پرستاری در برزیل

رشته پرستاری در برزیل جزء رشته های جذلب و پر متقاضی این کشور محسوب می شود. طول دوره پرستاری در برزیل حدود 3 الی 4 سال می باشد. دانشگاه های برزیلی در مجموع حدود 22 برنامه مختلف پرستاری به متقاضیان تحصیل پرستاری ارائه می کنند. در این دوره ها دانشجویان هم با مفاهیم تئوری و هم مفاهیم عملی در زمینه آناتومی، سلامت روانی، روانشناسی بیمار، فیزیولوژی، پرستاری کودک و غیره آشنا می شوند.

نام برنامهبرنامه لیسانس پرستاری
مدت تحصیل3 تا 4 سال
میانگین هزینه تحصیل سالیانه$1012 (دلار)
زبان تحصیلیانگلیسی و پرتغالی

برای اخذ پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه های برزیل قبولی در آزمون ورودی، ارایه مدرک دیپلم، پاسپورت، مدرک زبان پرتغالی یا آزمون CELPE-Bras و یا نتیجه آزمون زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 6 جزء ضروریات تحصیل پرستاری محسوب می شود. در مجموع هزینه تحصیل ماهیانه دانشجویان پرستاری حدود تقریبی 101$ (دلار)، اجاره بهای ماهیانه مسکن حدود $237 (دلار) و هزینه ماهیانه خورد و خوراک تقریبا 159$ (دلار) می باشد. اما برخی از معروفترین دانشگاه های پرستاری کشور برزیل که در سال 2022 اقدام به جذب دانشجوی خارجی می کنند عبارتند از:

  • دانشگاه فدرال ریودو ژانیرو
  • دانشگاه فدرال پامپا
  • دانشگاه برازیلیا
  • دانشگاه فدرال ریو گرانده دو نورته
  • دانشگاه فدرال کامپینا گرانده

اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل رشته پرستاری در برزیل

جهت تحصیل در برزیل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی، دانشجویان می بایستی برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل (Vitem-IV) به سفارت این کشور مراجعه نمایند. معمولا هم فرآیند اخذ ویزای دانشجویی برزیل نیز 2 الی 3 ماه طول می کشد. از دیگر مشخصات این ویزا نیز می توان به اعتبار یکساله و قابلیت تمدید آن اشاره کرد. لازم به ذکر است که دانشجویان دارنده ویزای تحصیلی بزریل قانونا از حق کار دارای درآمد برخوردار نیستند. اما مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی برزیل (Vitem-IV) برای ارائه به سفارت برزیل در سال 2022 عبارتند از:

  • 2 قطعه فرم درخواست تکمیلی (Pedido de Visto)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماهه
  • کپی شناسنامه
  • کپی نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی برزیل
  • مدرک اثبات کننده تمکن مالی کافی
  • نتایج آزمایش پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی به میزان 180$ (دلار) بابت اجرت رسیدگی به درخواست

اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل رشته پرستاری در برزیل

شرایط کار فارغ التحصیلان رشته پرستاری در برزیل

اصولا مشاغل حوزه درمانی از جمله کار پرستاری جزء مشاغل مورد نیاز کشور برزیل محسوب می شود. برای انجام کار پرستاری در برزیل داشتن مدرک دانشگاهی تخصصی در رشته پرستاری و نیز برخورداری از مهارت زبان پرتغالی جزء ضروریات اصلی محسوب می شود. چرا که زبان رایج مردم برزیل زبان پرتغالی است و برای برقراری ارتباط با کادر درمانی و بیماران، شما نیازمند دانستن زبان پرتغالی هستید. همچنین جهت کار به عنوان پرستار ثبتی (RN) در برزیل، مدرک پرستاری خارجی متقاضیان می بایست با مدرک پرستاری پرتغالی معادلسازی شود تا صلاحیت کاری متقاضیان محرز گردد.

بررسی وضعیت درآمدی پرستاران در برزیل

بر طبق آمارهای سال 2022، میانگین درآمد ماهیانه پرستاران در برزیل حدود 8950BRL (رئال برزیل) می باشد. بر این اساس، پایین ترین سطح درآمدی پرستاران حدود 4210BRL (رئال) و بالاترین سطح درآمدی این دسته از شاغلین در کشور برزیل تقریبا 13300BRL (رئال) می باشد. در واقع، این میانگین درآمد ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و دیگر حقوق و مزایا می باشد. البته باید به این نکته نیز اذعان داشت که سطوح درآمدی پرستاران در برزیل ممکن است شدیدا تحت تاثیر سابقه کار، مهارت ها، جنسیت یا مکان قرار گیرد.

نمودار سطوح درآمدی پرستاران در برزیل

همانطور که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، پرستاران با سابقه کاری 10-15 ساله دارای 22% افزایش حقوق جزء بهترین سابقه کاری جهت کار پرستاری در برزیل محسوب می شود. همچنین همانطوریکه در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، داشتن مدرک دکتری (PhD) منجر به افزایش 22% حقوق یعنی بیشترین درصد افزایش می گردد. اما نکته آخر درباره درآمد پرستاران در برزیل اینکه، پرستاران در بخش دولتی برزیل درآمد 6% بیشتر از همکاران خود در بخش خصوصی دریافت می کنند. به عبارت دیگر، اگر میانگین ماهیانه درآمد پرستاران در بخش دولتی حدود 9250BRL (رئال) باشد در مقابل پرستاران در بخش خصوصی حدود 8710BRL (رئال) دریافت می کنند.

شرایط مهاجرتی دانش آموختگان پرستاری خارجی به برزیل

پرستاران خارجی متقاضی کار در برزیل نیازمند مجوز قانونی برای ورود و اقامت در این کشور آمریکای لاتین هستند. این مجوز قانونی همان ویزای کاری برزیل می باشد. شرط اصلی برای اخذ این ویزا نیز داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای برزیلی است. در حقیقت این کارفرمای برزیلی است که مسئول پیگیری اخذ مجوز کار از وزارت کار برزیل (Ministério do Trabalho e Emprego) می باشد. برای اخذ این مجوز ارائه CV، مدارک تحصیلی، پاسپورت معتبر و انگیزه نامه جزء ضروریات اصلی است. اما مدارک لازم برای تحویل به سفارت برزیل جهت درخواست این ویزا عبارتند از:

  • دو فرم درخواست ویزای کاری برزیل
  • پاسپورت با اعتبار 6 ماه به بالا
  • CRU یا مالیات مهاجرتی پرداختی
  • عکس های پاسپورتی جدید متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

لازم به ذکر است که ویزای کار در کشور برزیل به دو صورت موقتی (دو ساله) و دائمی برای متقاضیان صادر می شود. متقاضیان گرامی برای کسب اطلاعات دقیق درباره نحوه ارزیابی شرایط مهاجرتی خود و نیز آشنایی با فرآیند اخذ تضمینی ویزاهای کاری کشورهای مختلف می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *