ویزای تحصیلی

رشته پرستاری در دبی

رشته پرستاری در دبی

تحصیل و اشتغال رشته پرستاری در دبی امکان پذیر بوده و با باز شدن بیمارستان ها و امکانات جدید پزشکی در امارات، نیاز به پرستار در این کشور احساس می شود. در حقیقت تقاضا برای متخصصان پزشکی که شامل پرستاران نیز می شود طی سال های گذشته به طور مداوم در حال افزایش بوده است، به طوری که حکام دبی در حال تدوین استراتژی برای تولید نیروی انسانی جهت حفظ نیازهای روز افزون این بخش هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به جمع آوری اطلاعاتی در خصوص رشته پرستاری در دبی پرداخته اند، اگر قصد تحصیل و یا شروع کار در رشته پرستاری در دبی را دارید تا پایان با ما همراه باشید.

  • شرایط تحصیل رشته پرستاری در دبی چیست؟
  • شرایط کار رشته پرستاری در دبی چیست؟
  • مزایای کار رشته پرستاری در کشور امارات چیست؟
  • متوسط درآمد پرستاران در کشور امارات چیست؟

تحصیل رشته پرستاری در دبی

به دلیل موقعیت استراتژیک کشور امارات متحده عربی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان می باشد. تحصیل در دانشگاه های دبی پلی برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان، کشور کانادا و کشور آمریکا محسوب می شود. از دیگر مزایای تحصیل در دبی برای هموطنان می توان به نزدیکی این امارات به ایران اشاره کرد. از معمول ترین روش های مهاجرت به دبی اقدام برای ادامه تحصیل در این شهر می باشد، دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های دبی شانس خود را برای ورود به بازار کار امارات افزایش می دهند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه های دبی پس از شرکت در آزمون ورودی (این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود) در نظر گرفته شده امکان پذیر است. طول مدت تحصیل در رشته پرستاری 4 ساله بوده و به مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS 5/ 5.5 نیاز است. برای تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دبی برای 1 سال تحصیلی باید حدودا 60000AED (درهم امارات) پرداخت کنید.

کار پس از فارغ التحصیلی از رشته پرستاری در دبی

فارغ التحصیلی از رشته پرستاری در شهر دبی می تواند در نهایت منجر به شروع کار در این کشور شود. لازم به ذکر است بیشتر دانشگاه های پزشکی شهر دبی با بیمارستان های این کشور در ارتباط هستند و معمولا دانشجویان با تجربه و برتر را برای کار به بیمارستان ها معرفی می کنند. کاریابی دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های دبی تحصیل کرده باشند کمی دشوار از سایر دانشجویان است زیرا برای دانشجویان ایرانی سخت گیری هایی اعمال شده است. دانشجویان ایرانی پس از آنکه موفق به یافتن شغل در کشور امارات شدند باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار دبی انجام دهند. یکی از دانشگاه های پزشکی معتبر در شهر دبی که به ارائه رشته پرستاری می پردازد دانشگاه علوم پزشکی این شهر است، برای اطلاع از شرایط تحصیل در این دانشگاه به مقاله دانشگاه علوم پزشکی دبی رجوع کنید.

کار پس از فارغ التحصیلی از رشته پرستاری در دبی

شرایط کار رشته پرستاری در دبی

پرستاری علاوه بر فداکاری و دلسوزی، شغلی کاملا تخصصی می باشد که برای رفع نیاز جوامع در حال تحول می باشد. مهمترین شرط برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در دبی ارائه مدرک تحصیلی از دانشگاهی شناخته شده نیاز دارد. متقاضیانی که دارای سوابق و تجربه کاری بالایی باشند شانس زیادی برای یافتن کار در شهر دبی دارند. در کشور امارات پرستاران می توانند در بخش های مختلفی مثل: بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی، آسایشگاه ها، خدمات بهداشت روان، خدمات بهداشت حرفه ای، جراحی دندان پزشکی و پزشک عمومی، خانه بیماران و بخش های نظامی و خیریه مشغول به کار شوند. به خاطر داشته باشید که برای کار در شهر دبی و برقراری ارتباط لازم است به زبان عربی و انگلیسی تسلط داشته باشید.

متقاضیان خارجی و بین المللی برای شروع کار در شهر دبی به دعوت نامه شغلی از کارفرمایی معتبر در این شهر نیاز دارند. پس از آن کارفرما باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار دبی انجام دهند، برای تایید اطلاعات اداره مهاجرت دبی با متقاضی کار تماس حاصل می کند. از دیگر مراحل پر اهمیت برای کار در دبی دریافت کارت بهداشت است، به این منظور فرد باید آزمایشات و معاینات پزشکی را در جهت اطمینان از مبتلا نبودن به بیماری های هپاتیت C، ایدز و سل انجام دهند. پس از دریافت نتیجه فرد باید برای صدور کارت بهداشت به وزارت بهداشت و خدمات پزشکی مراجعه کند. مدارک لازم برای صدور کارت بهداشت 1.نتیجه آزمایشات و معاینات پزشکی، 2. فتوکپی از پاسپورت، 3. 2 قطعه عکس پاسپورتی است. پس از آن فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ اخذ ویزای کار امارات انجام دهد.

حقوق و دستمزد پرستاران در دبی

در رابطه با میزان حقوق و دستمزد در شهر دبی می توان گفت میانگین حقوق پرستاران در این شهر 20800AED (درهم امارات) است که این میزان از حقوق با توجه به سوابق کاری و تحصیلات فرد افزایش می یابد. پایین ترین میانگین حقوق و دستمزد پرستاران در دبی 13400AED (درهم امارات) و بالاترین میانگین حقوق 40800AED (درهم امارات) اعلام شده است. برخی از بیمارستان های امارات حقوق و دستمزدی مشابه با بیمارستان های آمریکایی به پرستاران ارائه می کنند.

در این نوشتار به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته پرستاری در دبی پرداخته شد، متقاضیانی که قصد مهاجرت به این شهر را دارند برای اطلاع از شرایط اقامت در امارات می توانند به مطالعه مقاله شرایط اقامت در دبی بپردازند. برای اطلاع از شرایط کار پرستاری در کشورهای مختلف دنیا می توانید همه روزه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “رشته پرستاری در دبی

  1. niayesh گفت:

    این حقوق سالیانست یا ماهانه؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد ماهیانه هست

  2. مریم گفت:

    سلام میخواستم ببینم آیا کشور دبی به پرستار نیاز داره و آیا شرط سنی وجود داره یا خیر من ارشد روانپرستاری هستم اگه میشه راهنمایی بفرمایید و چقدر زبان انگلیسی باید بدونیم ایا نیاز به آیلتس هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر طبق اعلام هفته گذشته امارات به ایرانی ها ویزا نمیده متاسفانه

  3. Mina گفت:

    سلام عذرخواهی میکنم میشه بفرمایید که حداقل به چند سال سابقه کار نیاز داریم برای اینکه بتونیم برای کار پرستاری به دبی مهاجرت کنیم و اینکه چطور میتونیم کارفرما داشته باشیم؟
    با مدرک ارشد بهتره وارد شیم یا کارشناسی

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در امارات مهم ترین نکته اینه که کارفرما داشته باشید این رو داشته باشید بقیه در حاشیه هستند
      برای سایت های کاریابی این کشور روزمه ارسال کنید

  4. محمد گفت:

    سلام
    اگه پرستاریمونو از ایران گرفته باشیم،می‌تونیم بریم دبی و اونجا اشتغال داشته باشیم؟
    و سوال دیگه اینکه اینا حقوق ماهیانه است که عرض کردید یا سالانه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در صورتی که کفیل و کارفرما داشته باشید امکانپذیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *