ویزای تحصیلی

رشته پرستاری در شیلی

رشته پرستاری در شیلی

اهمیت رشته پرستاری در شیلی تا بدانجاست که شیلی از نظر درآمد پرستاران در رتبه اول آمریکای لاتین و رتبه هشتم دنیا قرار دارد. بنابراین این رشته در شیلی رشته ای جذاب و پر درآمد می باشد که همه ساله متقاضیان برای تحصیل در این رشته و ورود به دانشکده های پرستاری شیلی رقابت می کنند. برترین دانشکده های پرستاری در شیلی دانشگاه های کاتولیک پونتیفیکال و دانشگاه شیلی می باشند.

معمولا دو رشته پرستاری (Nursing) و مامایی (Midwifery) دو رشته پرستاری در کشور شیلی هستند که متقاضیان می توانند مدرک کارشناسی خود را در این رشته ها اخذ نمایند. پرستاری بزرگسالان و پرستاری خانواده نیز از دورهای پرستاری کارشناسی ارشد شیلی محسوب می شوند. گذراندن آزمون ورودی و نیز ارائه مدرک زبان اسپانیایی (DELE) از شرایط پذیرش دانشگاه های پرستاری شیلی می باشد. هدف از نگارش این مقاله علاوه بر آشنایی هموطنان عزیز با شرایط تحصیل پرستاری در کشور شیلی همچمنین اطلاع درباره وضعیت بازار کار این رشته نیز در کشور شیلی می باشد. برای اطلاع بیشتر در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف جهان با دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

شرایط تحصیل رشته پرستاری در شیلی 2022

تحصیل در رشته پرستاری در کشور شیلی به دلیل کیفیت تحصیلی بالا و نیز فضای رقابتی دارای جذابیت خاصی برای علاقه مندان به تحصیل در خارج می باشد. هموطنان زیادی نیز هستند که مایل به اطلاع در زمینه رشته پرستاری در شیلی هستند. در 2022 دو دانشگاه معروف و رتبه بالای کاتولیک پونتیفیکال و دانشگاه شیلی از دانشگاه های برتر در زمینه تحصیل پرستاری در کشور شیلی به حساب می آیند. ادامه تحصیل پرستاری در این دانشگاه ها منوط به قبولی در آزمون ورودی رشته پرستاری می باشد. دانشجویان متقاضی مهاجرت به شیلی می توانند در دو مقطع کارشناسی (5 سال) و کارشناسی ارشد (3 سال) پرستاری ادامه تحصیل دهند.

مدارک لازم برای تحصیل رشته پرستاری در شیلی

ابتداء باید به این نکته اشاره گردد که اخذ پذیرش تحصیلی مقدمه ای بر اخذ ویزای تحصیلی شیلی است. چرا که ارائه تاییدیه پذیرش یا Confirmation latter برای دریافت ویزای دانشجویی شیلی حکم حیاتی دارد. همچنین باید بدانید که کلیه مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های شیلی به صورت آنلاین است. مدارک مورد نیاز حتما بایستی کپی اسکن شده و به آدرس سایت دانشگاه شیلی ارسال شود. معمولا متولی رسیدگی به درخواست های متقاضیان در شیلی نیز کمیسیون پذیرش هر دانشگاه می باشد. این کمیسیون پس از بررسی همه جانبه درخواست ها، نظر نهایی خود را طی نامه ای به متقاضی ایمیل می کند. از این روی، متقاضیان برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های معتبر شیلی نیازمند ارائه مدارک زیر می باشند:

  • مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات مربوطه
  • مدرک زبان اسپانیولی (DELE)
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • قبولی در آزمون ورودی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • مدرک گواهی سلامت
  • پرداخت هزینه ثبت نام و اخذ پذیرش

مدارک لازم برای تحصیل رشته پرستاری در شیلی

نحوه دریافت ویزای تحصیلی شیلی

افراد به منظور اخذ ویزای تحصیلی شیلی بایستی حایز شرایط عمومی باشند که توسط سفارت شیلی اعلام می شود. بر این اساس، کسانی نیازمند دریافت ویزای تحصیلی کشور شیلی می باشند که تمایل به تحصیل در دوره های آموزشی مدت دار (بیش از 3 ماه) دارند. این دسته از افراد برای درخواست ویزای تحصیلی شیلی می بایست مدارک زیر را جمع آوری کنند:

  • فوتوکپی از صفحات مشخصات پاسپورت (اطلاعات شخصی، تاریخ صدور و انقضا، برچسب یا مهر ویزا)
  • عکس رنگی با ابعاد 4.5 در 4.5 سانتی متر
  • فرم درخواست ویزای شیلی تکمیل شده (به زبان انگلیسی و تایپ شده)
  • نامه ثبت نام/ تایید از سوی موسسه آموزش عالی شیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه صادره از پلیس ایران
  • گواهی سلامت پزشکی معتبر
  • مدرک اثبات تمکن مالی (با ارائه صورت حساب بانکی یا فیش حقوقی معتبر)
  • رضایت نامه از طرف والدین برای افراد زیر 18 سال

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در شیلی

اصولا شهریه های اخذ شده از دانشگاه های شیلی همانند دیگر دانشگاه های منطقه آمریکای لاتین ارزان و مقرون به صرفه است. البته نباید فراموش شود که این شهریه ها نیز بسته به رشته تحصیلی یا دانشگاه مورد نظر ممکن است متغیر باشد. این هزینه ها از 6000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) در سال متغیر است. اما اینها بخشی از هزینه های تحصیل در شیلی هستند. بخش دیگر هزینه ها مربوط به هزینه زندگی در کشور شیلی است.

برآوردها نشانگر آن است که دانشجویان خارجی برای زندگی در شیلی به بودجه مالی حدود 550$ الی 900$ (دلار آمریکا) نیازمند می باشند. توصیه ما این است که حتما برای اخذ مشاوره های تخصصی با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. کارشناسان متعهد و مجرب ما همواره آماده پاسخگوئی به سوالات و شبهات هموطنان عزیز در زمینه مسائل مهاجرتی و اخذ ویزا می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *