ویترین

رشته پزشکی در آلبانی

رشته پزشکی در آلبانی

رشته پزشکی در آلبانی اکنون به یک گزینه محبوب برای دانشجویانی تبدیل شده است که می خواهند مدرک پزشکی از خارج از کشور دریافت کنند. این کشور با نام رسمی جمهوری آلبانی، کشوری در جنوب شرقی اروپا است. آلبانی با کوه های مرتفع پوشیده از برف در آلپ آلبانی در یک طرف و سواحل گرم و آفتابی خطوط دریای آدریاتیک آلبانی و دریای لونیان از طرف دیگر بهترین های هر دو جهان را دارد. این کشور همچنین دارای تنوع گسترده ای از شرایط هیدرولوژیکی، مورفولوژیکی، اقلیمی و زمین شناسی است. به گفته کارشناسان، این کشور دارای اقتصاد مختلط در حال توسعه است و به‌عنوان یک اقتصاد با درآمد متوسط ​​بالا در نظر گرفته می‌شود، بانک جهانی می‌گوید. کشاورزی مهمترین بخش کمک کننده به تولید ناخالص داخلی آن است و پس از آن نفت، معدن، بانکداری، صنعت خدمات و صنعت ماهیگیری قرار دارند.

در حالی که تحصیلات پایه در آلبانی اجباری، سکولار و رایگان است، این کشور دارای سیستم آموزشی خوبی است و نرخ باسوادی بسیار بالایی دارد. تا آنجا که به تحصیل برای دانشجویان بین المللی مربوط می شود، دانشگاه های بسیار کمی برای انتخاب وجود دارد. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق شرایط تحصیل پزشکی در آلبانی می پردازند و هموطنان عزیز را با بهترین دانشگاه های آلبانی که اراده دهنده برنامه های پزشکی می باشند آشنا می سازند.

دلایل تحصیل رشته پزشکی در آلبانی

استاندارد کیفیت آموزش در دانشگاه های پزشکی آلبانی با سیستم آموزشی بین المللی برابری می کند و برنامه درسی با نیاز و زمان ارتقا می یابد. محل اقامت و سایر امکانات هم در داخل و هم در خارج از محوطه دانشگاه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و با توجه به شرایط و هزینه های مناسب زندگی در آلبانی، این کشور مکانی عالی برای تحصیل پزشکی می باشد. با مقایسه هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی آلبانی با سایر کشورها، هزینه کمی کمتر است و کیفیت آموزش و تخصص ها تقریباً یکسان است. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه مندان به پزشکی و مهندسی آلبانی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. اگرچه هزینه های سالانه در کشور چندان زیاد نیست، اما دانشجویان علاقه مند همچنان می توانند برای بورسیه های مختلف ارائه شده توسط خود دانشگاه برای تحصیل پزشکی در آلبانی اقدام کنند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آلبانی اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه بندی
University of Medicine Tirana1
University of Tirana2
Epoka University3
University European I Tirana4
Universiteti Beder5

شایان ذکر است که افراد برای بورسیه های مختلف ارائه شده توسط خود دانشگاه برای تحصیل پزشکی در آلبانی باید آن را در وب سایت دانشگاه یا دانشکده مربوطه به صورت آنلاین جستجو کنند. دلیل دیگر تحصیل پزشکی در آلبانی این است که فرصتی مادام ‌العمر برای تجربه فرهنگ آلبانیایی در یک کشور زیبا و تحصیل در همان زمان فراهم می ‌کند. افراد زیادی وجود دارند که مشتاقانه منتظر اقامت در اروپا هستند و این ممکن است شانس آنها باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در آلبانی

ما می ‌توانیم برآوردی از هزینه ‌های تحصیل دوره رشته پزشکی در آلبانی و آنچه به نظر می ‌رسد، به شما ارائه دهیم، متوسط هزینه تحصیل پزشکی در آلبانی ممکن است از 1200€ تا 5500€ (یورو) در سال باشد. علاوه بر این، دانشجویانی که مایل به تحصیل پزشکی در آلبانی هستند، باید هزینه های اضافی مانند هزینه های زندگی (که شامل اسکان و غذا می شود) متحمل شوند و تمامی دانشجویان بین المللی قبل از مهاجرت تحصیلی خود به آلبانی، این هزینه ها را نیز در نظر داشته باشند و برای پرداخت آنها آمادگی کامل داشته باشند.

در نمودار زیر به متوسط هزینه تحصیل پزشکی در آلبانی در دانشگاه های مختلف اشاره شده است:

هزینه تحصیل پزشکی در آلبانی

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی در آلبانی

هدف اصلی دانشگاه های رشته پزشکی آلبانی دانشكده علوم پزشكي سازماندهي فرآيند آموزش و تحقيق، توسعه و انتشار در بالاترين سطح فكري دانش در علوم پزشكي می باشد. برنامه های تحصیل پزشکی در آلبانی مطالعات رایگان، آموزش و تحقیق، همکاری در مقیاس بزرگ با موسسات آموزش عالی و فرهنگ ملی و بین المللی، گشودگی به جامعه علمی ملی و بین المللی و همکاری با ادارات دولتی را ترویج می کنند. جهت تحصیل پزشکی در آلبانی، دانشجویان و متقاضیان باید با شرایط آن کاملا آشنا باشند و از معیارهای واجد شرایط بودن به طور کامل مطلع باشند.

  • معیارهای واجد شرایط بودن برای پذیرش در دوره های تحصیل پزشکی در آلبانی عبارتند از:
  • داوطلب باید با مجموع 60% نمره در موضوعات PCB یعنی فیزیک، شیمی و زیست شناسی قبول شده باشد.
  • داوطلبان باید دوره 2+10 یا معادل آن را در (PCB) فیزیک، شیمی، زیست شناسی و انگلیسی گذرانده باشند.
  • متقاضیان و دانشجویان باید در زمان اعلام درخواست بیش از 17 سال سن داشته باشند.
  • ارائه مدارک EILTS و TOEFL در صورت تحصیل به زبان انگلیسی (در صورت نیاز).

شرایط تحصیل رشته پزشکی در آلبانی

برنامه های تحصیل پزشکی در آلبانی تقریباً 6 سال ادامه دارند و در مجموع دانشجویان پزشکی در این کشور 5 سال تحصیلی را در کلاس درس و 1 سال را در دوره های کارآموزی سپری می کنند.

دریافت ویزا جهت مهاجرت تحصیلی به آلبانی

دانشجویان خارجی رشته پزشکی مانند سایر دانشجویانی که قصد دارند در بهترین دانشگاه های آلبانی مشغول به تحصیل شوند، با توجه به پاسپورت و ملیت خود، ممکن است نیاز به اخذ ویزای تحصیلی آلبانی داشته باشند. برای درخواست ویزای تحصیلی آلبانی، مهمترین و نخستین موردی که دانشجویان باید در نظر داشته باشند، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبر پزشکی در آلبانی می باشد. دانشجویان باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل و با دقت برای درخواست ویزای تحصیلی آلبانی جمع آوری کنند و به درستی درخواست خود را اعلام کنند.

مدارک مورد جهت درخواست ویزای تحصیلی آلبانی عبارتند از:

  • گذرنامه با اعتبار طولانی
  • مدارک تحصیلی مانند گواهینامه های کلاس 10 و 12
  • شناسنامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی آلبانی
  • چهار قطعه عکس سایز پاسپورت
  • مجوز کلیه اسناد از مقامات
  • رسید پرداختی سال اول دانشگاه
  • رسید پرداخت هزینه های ویزا
  • صورت حساب های مالی

اهمیت رشته پزشکی در انگلستان

متقاضیانی که مایل به مهاجرت تحصیلی به آلبانی و ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور هستند می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تمامی مراحل و هزینه ها و همچنین قوانین امور مربوطه مطلع شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *