ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در کرواسی

رشته پزشکی در کرواسی

تحصیل رشته پزشکی در کرواسی در دانشگاه ها این کشور به معنای داشتن مدرکی معتبر در سطح جهان از جمله در کشورهای آمریکا و استرالیا است. پس از فارغ التحصیلی، کسانی که در کرواسی پزشکی تحصیل می کنند، واجد شرایط کار در بریتانیا و سراسر اروپا هستند و می توانند واجد شرایط آموزش تخصصی در هر بیمارستان بریتانیا باشند. کرواسی، کشوری در بالکان در تقاطع اروپای مرکزی و جنوب شرقی در دریای آدریاتیک می باشد که به عنوان کشوری امن برای سفر و مطالعهرشته پزشکی به شمار می رود.  رشته پزشکی در کرواسی به دانشجویان این فرصت را می دهد که فرهنگ این کشور زیبای مدیترانه ای را تجربه کنند و در عین حال در رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید.

مدرک پزشکی کسب شده از یک دانشگاه کرواسی در سراسر اتحادیه اروپا و همچنین در بسیاری از کشورهای غربی از جمله بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا به رسمیت شناخته شده است. دانشجویان می توانند در کرواسی در رشته پزشکی تحصیل کنند که راه را برای طیف گسترده ای از گزینه های شغلی باز می کند، چه افراد بخواهند در کرواسی بمانند و چه بخواهند برای کار به کشور خود بازگردند. کرواسی حدود 4.07 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت و بزرگترین شهر زاگرب است. آموزش رشته پزشکی در کرواسی دارای سابقه طولانی است و بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کرواسی دانشگاه زاگرب است که در سال 1669 تأسیس شد. در ادامه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل شرایط تحصیل رشته پزشکی در کرواسی می پردازند.

اینفوگرافیک رشته پزشکی در کرواسی

دلایل تحصیل رشته پزشکی در کرواسی

دلایل خوبی برای تحصیل رشته پزشکی در کرواسی وجود دارد. اول از همه، کرواسی کشوری است که نه تنها از نظر فرهنگ، بلکه با مناظر شگفت انگیز خود، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. دریای آبی فیروزه ‌ای آن در امتداد کل ساحل، دریاچه ‌های زیبا در مناطق داخلی آن، خیابان ‌های کوچک در شهرهای قدیمی، میدان ‌های زیبا و آمفی‌ تئاترهای دوره روم، آب و هوای گرم، پیاده ‌روی در مناطق سبز و میراث فرهنگی، کرواسی را به کشوری خاص تبدیل کرده است. این کشور زیرساخت های بسیار خوبی دارد و برای خیلی ها تحصیل در آنجا یک رویا است. تحصیل در کرواسی به معنای اخذ گواهینامه تحصیلی با کیفیت نیز می باشد.


برخی از مزایای تحصیل پزشکی در کرواسی عبارتند از:

  • تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی
  • کرواسی مقصد محبوب در بین دانشجویان بین المللی در جهان برای تحصیل
  • هماهنگی اولیه علوم ضروری، دستورات بالینی و بخش های روانی و اجتماعی پزشکی

نه تنها خود کرواسی و فرهنگ آن ارزشمند است، بلکه سیستم آموزشی ملی نیز واقعاً خوب است. دانشگاه زاگرب یکی از مشهورترین دانشگاه های جنوب غربی اروپا می باشد و همچنین با توجه به تعداد دانشجویان بین المللی، تحصیل در دانشگاه زاگرب گزینه عالی برای دانشجویان خارجی به شمار می رود. به طور کلی، کرواسی بسیار امن و آرام است و مردم آن واقعا مهربان هستند، بنابراین زندگی دانشجویان را در این کشور راحت تر می کنند. کرواسی قطعاً یکی از بهترین تصمیم ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. کرواسی ملتی است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد، با مشاهده شیوه زندگی و همچنین صحنه های عالی آن.

مدارک تحصیل پزشکی در کرواسی

دانشگاه زاگرب با هدف ارتقاء سیستماتیک تحقیق و توسعه در زمینه پزشکی و دندانپزشکی افتتاح شد و تا امروز در پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی موفقیت های بین المللی بسیار خوبی کسب کرده است. برای پذیرش دانشجویان دانشگاه زاگرب نمرات آزمون های دبیرستانی را به عنوان مبنا و ملاک قرار می دهد و اسناد و مدارک لیست زیر را الزامی می داند

  • ارائه مدارک تحصیلی همراه با ترجمه به زبان انگلیسی
  • ریز نمرات متقاضی در مرحله دبیرستان یا پیش پزشکی
  • نگاه به نتایج آزمون ورودی اگر توسط موسسه آموزش عالی درخواست شود.
  • توجه به سطح توانایی و مهارت های متقاضیان

معرفی دانشگاه های برتر پزشکی 2024 در کشور کرواسی

برای تحصیل پزشکی در کشور کرواسی لازم است در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورید، به این منظور باید دانشگاه های برتر پزشکی در کرواسی را بشناسید. دانشگاه های برتر پزشکی 2024 در کشور کرواسی به شرح ذیل می باشند:

  • زاگرب
  • دانشگاه زادار
  • جورج دوبریلا پوله
  • ریکا
  • اسپلیت
  • دانشگاه جورج استروسمیر

تحصیل رشته پزشکی در کرواسی در دانشگاه زاگرب

سیستم آموزشی کرواسی در مقایسه با سایر کشورهای جهان در رتبه بالایی قرار دارد. در حال حاضر 8 دانشگاه در سراسر کشور وجود دارد که معتبرترین آنها دانشگاه زاگرب است. این دانشگاه که در پایتخت زاگرب واقع شده است، در سال 1669 تاسیس شد و امکانات آن در سراسر شهر گسترش یافت. روش تدریس پزشی در دانشگاه زاگرب کرواسی شامل کلاس های کوچک است که توجه شخصی و دقت را امکان پذیر می کند. این دانشگاه از سال 2003 یک برنامه انگلیسی را برای مطالعات پزشکی عمومی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. به همین دلایل، تحصیل پزشکی در کرواسی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین المللی است. شایان ذکر است که. دانشکده پزشکی به یک سنت طولانی در آموزش دانشجویان خارجی نگاه می کند.

تحصیل رشته پزشکی در کرواسی در دانشگاه زاگرب

اطلاعات جزئی تحصیل رشته پزشکی در کرواسی در دانشگاه زاگرب عبارتند از:

مواردتوضیحات
مدارک تحصیلیپزشکی
مکانزاگرب، کراوسی
زبانانگلیسی
روش پذیرشآزمون پذیرش
اعتبارمعتبر در سراسر اتحادیه اروپا و همچنین در آلمان

افرادی که می خواهند مدرک پزشکی در یکی از متنوع ‌ترین کشورهای جنوب شرقی اروپا از نظر فرهنگی کسب کنند تا پله بعدی آنها در نردبان شغلی باشد، این فرصت را دارند که مدرک عالی 6 ساله پزشکی را در دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب تحصیل کنند که با عنوان دکتر تکمیل خواهد شد. بزرگترین دانشکده پزشکی در کشور امکان اخذ این مدرک را به دانشجویان ارائه می دهد که در ایالات متحده آمریکا (USMLE) و اروپا به رسمیت شناخته شده است. ابتدا اصول اولیه به دانشجویان آموزش داده می شود که بعداً در مرحله بالینی مورد استفاده قرار خواهند گرفتدانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب در مرکز شهر، نزدیک به پارک های ریبنجاک واقع شده است.

برنامه پزشکی در دانشگاه زاگرب کرواسی

دوره پزشکی 6 سال طول می کشد و فارغ التحصیلان مدرک دکترای پزشکی عمومی می گیرند. حداکثر 50 صندلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. ثبت نام در شهریور ماه انجام می شود و کلاس ها از ابتدای مهر شروع می شود. صدور گواهی پایان دوره متوسطه برای ثبت نام در ترم زمستانی دانشکده پزشکی الزامی است. تحصیل پزشکی در زاگرب پایتخت کرواسی فرصتی فوق العاده برای کشف یکی از ناهمگون ترین فرهنگ های اروپایی است. زاگرب با بیش از 800000 نفر جمعیت در شمال غربی کرواسی و مستقیماً در رشته کوه مدودنیکا واقع شده است. زاگرب بزرگترین شهر کرواسی و همچنین مرکز سیاسی و اقتصادی آن است. علیرغم رشد سریع اقتصادی، این شهر توانسته زیبایی منحصر به فرد و فضای آرام و نسیم خود را حفظ کند.

نمای دست ساز ساختمان ها از قرن نوزدهم بسیار شبیه شهرهای زیبای اروپایی مانند وین، پراگ یا بوداپست است. علاوه بر این، زاگرب جذابیت یک شهر قدیمی اروپایی را حفظ کرده است، اگرچه یک شهر بزرگ بین المللی است. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که برای برنامه پزشکی در دانشگاه زاگرب کرواسی یک گزینه پذیرش وجود دارد که در ترم زمستانی می باشد.

رشته پزشکی در ایتالیا

درخواست پذیرش در دانشکده دانشگاه پزشکی زاگرب کرواسی

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در کرواسی عبارتند از:

  • مدرک A-Level (یا دبیرستان معادل) در زیست شناسی و شیمی (برخی از مدارس به فیزیک نیز نیاز دارند).
  • آزمون ورودی (زیست شناسی و شیمی)
  • گواهی پزشکی (نشان دهنده سلامت کامل متقاضی)
  • آیلتس یا تافل

برای بهترین آمادگی برای آزمون ورودی خود برای تحصیل پزشکی در اروپا، توصیه می شود دانشجویان یک دوره پیش پزشکی را بگذرانند تا اطمینان حاصل شود که در آزمون موفق خواهند شد. برای پذیرش در دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب دانشجویان و متقاضیان باید یک امتحان ورودی را پشت سر بگذارند و آزمون پذیرش کتبی شامل 40 سوال چند گزینه ای از رشته های زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. در پایان مصاحبه ای وجود دارد که معمولاً بسیار کلی است و در طول مصاحبه، نتایج آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

تحصیل رشته پزشکی در کرواسی در دانشگاه رییکا

از سال 2017، دانشگاه Rijeka مدرک یکپارچه پزشکی ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشکده پزشکی در سال 1955 تاسیس شد و به عنوان یکی از دانشکده های پزشکی پیشرو کرواسی شهرت بسیار خوبی دارد. ثابت شده است که بین دانشجویان ایتالیایی و آلمانی بسیار محبوب است، اما جامعه رو به رشدی از دانشجویان بریتانیایی نیز وجود دارد. از طریق رویکرد یکپارچه به پزشکی، دانشجویان دانشگاه زییکا کرواسی دانش، مهارت ‌ها و شایستگی ‌های موضوعی برای فعالیت شغلی آینده خود و همچنین توانایی تفکر مستقل، استفاده از ارزیابی انتقادی، توسعه مهارت های حل مسئله و پرداختن به توسعه و کار علمی با رعایت بالاترین استانداردهای اخلاقی را کسب می ‌کنند.

جدای از کیفیت فرآیند آموزشی و محیط مطالعه دلپذیر، تحصیل در رییکا برای فعالیت‌ های ورزشی و اجتماعی مختلف سازمان‌ دهی شده توسط سازمان ‌های دانشجویی و همچنین برای محیط دلپذیر مدیترانه و اروپای مرکزی که رییکا ارائه می‌دهد، واقعا لذت‌ بخش است. برای ورود به دانشگاه رییکا و تحصیل پزشکی، دانشجویان به حداقل 3 سطح A از جمله زیست شناسی و شیمی نیاز دارند. دانشگاه رییکا کرواسی دارای آزمون های ورودی است که معمولاً در ماه های مارچ و جولای برگزار می شود و به طور کلی مهلت درخواست ها 10 روز قبل از هر امتحان بسته می شوند.

زمون ورودی تحصیل پزشکی در دانشگاه رییکا کرواسی بر روی موارد زیر متمرکز است:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • ریاضی
  • فیزیک

تحصیل رشته پزشکی در کرواسی در دانشگاه اسپلیت

دانشگاه اسپلیت در سال 1974 تاسیس شد. این دانشگاه در دومین شهر بزرگ کرواسی، اسپلیت، که در امتداد ساحل دریای آدریاتیک قرار دارد، واقع شده است. دانشگاه اسپلیت در 13 دانشکده سازماندهی شده است و حدود 25000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشکده پزشکی دانشگاه اسپلیت در سال 1997 تاسیس شد و برنامه پزشکی انگلیسی خود را در سال 2011 راه اندازی کرد. دوره پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه اسپلیت یک برنامه لیسانس 6 ساله است که منجر به دریافت مدرک MD می شود. در هر سال تحصیلی، حدود 60 دانشجو در برنامه انگلیسی تحصیل پزشکی در دانشگاه اسپلیت ثبت نام می کنند. برای واجد شرایط بودن جهت ثبت نام در دوره پزشکی دانشگاه اسپلیت، دانشجویان و متقاضیان باید دوره متوسطه یا دبیرستان را به پایان رسانده باشند و واجد شرایط تحصیلات عالی در کشور خود باشند.

همچنین، دانشجویانی که انگلیسی زبان مادری آنها نیست، یا فارغ ‌التحصیل مدرسه زبان انگلیسی هستند، باید مهارت انگلیسی خود را مستند کنند. هنگام درخواست، دانشجویان باید یک برنامه کامل ارائه دهند که قرار است از طریق پست و ایمیل ارسال شود.

درخواست باید شامل مدارک زیر باشد:

  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده
  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی عکس دار
  • کپی شناسنامه
  • اصل یا کپی مصدق مدرک تحصیلی متوسطه و ریز نمرات امتحانات نهایی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • رزومه همراه با عکس
  • انگیزه نامه برای درخواست در برنامه
  • گواهی پرداخت هزینه درخواست 100€ (یورو)

علاوه بر این، از دانشجویان تشویق می‌شود که توصیه ‌نامه ‌هایی را از افراد مرتبط درج کنند. پس از انجام یک پیش انتخاب بر اساس درخواست، داوطلبان منتخب برای مصاحبه با کمیته گزینش دانشگاه دعوت خواهند شد. مصاحبه حضوری در کرواسی یا از طریق اسکایپ انجام می شود. از آنجا به دانشجویان منتخب پیشنهاد می شود در این برنامه ثبت نام کنند.

رشته داروسازی در کرواسی

هزینه تحصیل رشته پزشکی در کرواسی

تحصیل پزشکی در تمامی نقاط دنیا به طور کلی به عنوان تحصیلات بلند مدت و همچنین با هزینه های مختلف که معمولا از سایر رشته ها گران تر می باشد، شناخته می شوند. هزینه های تحصیل رشته پزشکی در کرواسی نیز با توجه به دانشگاه مربوطه، متفاوت می باشند.

در نمودار زیر به هزینه تحصیل رشته پزشکی در کرواسی اشاره شده است:

هزینه تحصیل رشته پزشکی در کرواسی

تحصیل در دانشگاه های برتر پزشکی کرواسی با بورسیه دانشجویی

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های برتر پزشکی در کرواسی، امکان تحصیل با بورسیه دانشجویی در این دانشگاه ها می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های معتبر پزشکی در کرواسی هستند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی متنوع این کشور بهره مند شوند. بورسیه های تحصیل در دانشگاه های معتبر کرواسی اغلب با همکاری این دانشگاه ها با دولت کرواسی، به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. البته لازم به ذکر است که، بورسیه های دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های برتر پزشکی کرواسی، اغلب بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه دانشجویی در دانشگاه های برتر کرواسی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه دانشجویی در دانشگاه های برتر کرواسیهموطنان محترم می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی کرواسی و مهاجرت تحصیلی به این کشور با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا اطلاعات تکمیلی از شرایط و هزینه های امور مربوطه کسب کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *