ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در آمریکا

رشته چشم پزشکی در آمریکا

برای انتخاب رشته چشم پزشکی در آمریکا با هر رزومه ای می توان چندین گزینه مختلف برای ادامه تحصیل و تبدیل شدن به متخصص را جستجو کرد. آمریکا یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است و اگرچه دیگر بهترین شناخته نمی شود اما سومین کشور محبوب جهان برای تحصیل در خارج از کشور شناخته می شود. دانشگاه های این کشور از نظر سطح علمی بسیار مناسب هستند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رسیدن به اقامت این کشور هستند. محدودیت های موجود برای ورود ایرانیان به آمریکا در سال های اخیر کمرنگ تر شده است و به همین دلیل نمی توان آن را غیر ممکن دانست.

دانشگاه های برتر آمریکا در رشته چشم پزشکی، تمامی رتبه های تک رقمی جهان را به دست آورده اند و به همین دلیل افرادی که رزومه های عالی به عنوان نخبه را در اختیار دارند، می توانند از میان این دانشگاه ها یکی را برای خود انتخاب کنند چرا که سطح کیفی همه آن ها بسیار بالا است. بسیاری از افراد به این دلیل آمریکا را از لیست کشورهای مورد نظر خود برای مهاجرت خارج می کنند که دانشگاه های این کشور هزینه های بالایی را برای تحصیل در نظر گرفته اند اما راه هایی برای کاهش این هزینه ها وجود دارد.

برای درک هرچه بهتر مخاطبان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل در رشته چشم پزشکی در آمریکا می پردازند.

  • بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه ها چقدر است؟
  • محدودیت های تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در آمریکا کار کرد و درآمد بالا به دست آورد؟

معرفی دانشگاه های برتر رشته چشم پزشکی در آمریکا

آمریکا به عنوان یکی از قطب های آموزش پزشکی در جهان شناخته می شود و دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های برتر این رشته را به خود اختصاص دهند. در دانشگاه های آمریکا تفاوت چندانی از نظر سطح علمی وجود ندارد و نکته ای که قابل توجه است آن که دانشجویان برای ورود به این دانشگاه ها باید رزومه های درخشان در اختیار داشته باشند و به راحتی نمی توان در این کشور به ادامه تحصیل در رشته چشم پزشکی پرداخت.

بهترین دانشگاه های رشته چشم پزشکی در آمریکا و به عبارت دیگر جهان عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه بین المللیرتبه در آمریکای شمالی
دانشگاه جانز هاپکینز11
دانشگاه میامی22
دانشگاه دوک33
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی44
دانشگاه کالیفرنیا- سن دیگو55
دانشگاه ویسکانسین- مدیسون66
دانشگاه هاروارد77
دانشگاه کالیفرنیا- لس آنجلس88
دانشگاه پزشکی مایو99

در صورتی که 100 دانشگاه برتر رشته چشم پزشکی در جهان را مورد بررسی قرار دهیم، نام 45 دانشگاه آمریکایی دیده می شود که نشان از کیفیت بالای آموزش در این کشور دارد.

معرفی دانشگاه های برتر رشته چشم پزشکی در آمریکا

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در آمریکا

برای این که بتوان در آمریکا به تحصیل در رشته چشم پزشکی مشغول شد، دانشجویان باید سابقه تحصیل پزشکی در آمریکا را ارائه دهند. افرادی که در ارائه این مدرک ناتوان باشند، می توانند با معادل سازی مدرک تحصیلی خود، مسیر رسیدن به این خواسته را برای خود هموار سازند. به مانند همه رشته های تحصیلی، دانشجویان باید برای ورود به رشته چشم پزشکی، مدرک معتبر زبان در اختیار داشته باشندو حداقل نمره 6.5 برای تحصیل در این رشته در آزمون آیلتس لازم است. البته باید در نظر داشت که بسیاری از دانشگاه های این کشور، از دانشجویان نمره آزمون تافل را درخواست می کنند.

روند دریافت پذیرش رشته چشم پزشکی در دانشگاه های آمریکا به شرح زیر است.

روند دریافت پذیرش رشته چشم پزشکی در دانشگاه های آمریکا

اکثر دانشگاه های پزشکی آمریکا برای پذیرش دانشجو در رشته چشم پزشکی نتیجه آزمون MCAT را می خواهند. فقط برخی از دانشگاه های آمریکا آزمون ورودی نخواهند داشت و به همین دلیل است که افراد می توانند با سهولت بیشتری در این مسیر گام بردارند. باید در نظر داشت که فرد شرایط پذیرش تحصیلی خودش را باید پیش از ورود به دانشگاه در نظر بگیرد.

عزیزان عنایت داشته باشند که در ایالات متحده، مسیر تبدیل شدن به یک چشم پزشک حدود 12 سالی طول می کشد:

  • تحصیلات لیسانس به مدت 4 سال
  • مدیکال اسکول به مدت 4 سال
  • انترنی یا کارورزی به مدت 1 سال
  • دوره رزیدنسی (تخصص) در حدود 3 سال

هزینه ها و درآمدهای پزشکان متخصص در آمریکا

برای این که فردی بتواند یک مسیر مشخص را برای تبدیل شدن به متخصص چشم پزشکی طی کند، باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کند. به طور متوسط می توان گفت که هزینه های زندگی در آمریکا برای کلیه دانشجویان خارجی بسته به شهری که در آن زندگی می کنند، در حدود 10000$ تا 18000$ (دلار) در سال است و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان در حین تحصیل به کار در آمریکا مشغول می شوند. به طور متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته چشم پزشکی در آمریکا شامل شهریه، مخارج زندگی و هزینه های دیگر نیز جمعا 38768$ (دلار) است.

در قالب نمودار زیر می توان با رنج درآمدی چشم پزشکان در آمریکا آشنا شد:

رنج درآمدی چشم پزشکان در آمریکا

نکته آخر هم اینکه در بین شهرهای مختلف آمریکا نیز بالاترین درآمدهای چشم پزشکان در شهر فونیکس ایالت آریزونا کسب می شود.

بالاترین درآمد چشم پزشکان در آمریکا

افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، به طور متوسط در حدود 29000$ تا 48000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت تا بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. باید به این نکته اشاره کرد که این مبالغی سنگین است که می توان آن ها را با استفاده از برخی از بورسیه های تحصیلی کم یا از بین برد. یک متخصص چشم پزشک در آمریکا به طور متوسط 15200$ (دلار) در ماه درآمد کسب می کند و این مبلغی قابل توجه برای رسیدن به موفقیت در این کشور از نظر مالی است. در صورتی که به دنبال ساده ترین مسیر برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته چشم پزشکی در آمریکا

در این بخش از مقاله رشته چشم پزشکی در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه ها و درآمدهای پزشکان متخصص در آمریکا به چه صورت است؟ برای این که فردی بتواند یک مسیر مشخص را برای تبدیل شدن به متخصص چشم پزشکی طی کند، باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کند. به طور متوسط می توان گفت که هزینه های زندگی در آمریکا برای کلیه دانشجویان خارجی بسته به شهری که در آن زندگی می کنند، در حدود 10000$ تا 18000$ (دلار) در سال است و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان در حین تحصیل به کار در آمریکا مشغول می شوند. به طور متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته چشم پزشکی در آمریکا شامل شهریه، مخارج زندگی و هزینه های دیگر نیز جمعا 38768$ (دلار) است.
  • شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در آمریکا چگونه است؟ برای این که بتوان در آمریکا به تحصیل در رشته چشم پزشکی مشغول شد، دانشجویان باید سابقه تحصیل پزشکی در آمریکا را ارائه دهند. افرادی که در ارائه این مدرک ناتوان باشند، می توانند با معادل سازی مدرک تحصیلی خود، مسیر رسیدن به این خواسته را برای خود هموار سازند. به مانند همه رشته های تحصیلی، دانشجویان باید برای ورود به رشته چشم پزشکی، مدرک معتبر زبان در اختیار داشته باشندو حداقل نمره 6.5 برای تحصیل در این رشته در آزمون آیلتس لازم است. البته باید در نظر داشت که بسیاری از دانشگاه های این کشور، از دانشجویان نمره آزمون تافل را درخواست می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *