ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در اتریش

رشته چشم پزشکی در اتریش

یکی از جذاب ترین تخصص های پزشکی در حال حاضر مربوط به گروه چشم پزشکی است و از همین رو تحصیل رشته چشم پزشکی در اتریش بسیار پر متقاضی است. افرادی که اتریش را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، بهتر است طی یک برنامه ریزی بلند مدت، ابتدا دوره تحصیل پزشکی خود را در این کشور به پایان برسانند و پس از آن وارد دوره تخصص در این کشور شوند. فرایند ورود به دانشگاه های این کشور در رشته تخصص چشم پزشکی می تواند متفاوت از سایر رشته های تحصیلی باشد و سازمان نظام پزشکی اتریش به شدت در رابطه با استخدام نیروی کار در این زمینه سخت گیری اعمال می کند.

افرادی که اتریش را برای تحصیل خود در این رشته انتخاب می کنند، باید انتظار یک دوره آموزشی نسبتا طولانی مدت را داشته باشند و 5 سال در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. در چنین شرایطی می توان گفت که اتریش یکی از طولانی ترین دوره های آموزش چشم پزشکی را ارئه می کند چراکه در اکثر کشورهای جهان، این رشته در یک بازه زمانی 3 تا 4 ساله ارائه می شود. پروسیه نه چندان ساده ای که در مسیر تحصیل رشته چشم پزشکی در اتریش وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در این مقاله توضیحات جامعی در این خصوص ارائه کرده و چراغی برای آینده دانشجویان در این رشته روشن کنند.

  • هزینه تحصیل چشم پزشکی در اتریش چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • آیا مدرک چشم پزشکی در این کشور از اعتبار بالایی برخوردار است؟
  • محدودیت های تحصیل رشته چشم پزشکی در اتریش چیست؟
  • شرایط مالی یک متخصص چشم پزشک در این کشور چیست؟

پروسه تحصیل رشته چشم پزشکی در اتریش

برای این که فردی بتواند در کشور اتریش به ادامه تحصیل در رشته چشم پزشکی بپردازد، باید یک مدرک تحصیل پزشکی در اتریش را ارائه کند. در صورتی که فردی در این رابطه ناتوان باشد، می تواند مدرک پزشکی خود را در این کشور معادلسازی کرده و سپس وارد دوره تخصص پزشکی شود. باید در نظر داشت که تحصیل چشم پزشکی در این کشور بیشتر به زبان آلمانی ارائه می شود و به همین دلیل است که به دانشجویان توصیه می شود تا پیش از شروع دوره تحصیل خود، زبان آلمانی را بیاموزند و از این طریق فرایند مهاجرت خود به این کشور را ساده تر کنند.

به طور کلی می توان فرآیند دریافت پذیرش در رشته چشم پزشکی در اتریش را به شرح زیر معرفی کرد.

فرآیند دریافت پذیرش در رشته چشم پزشکی در اتریش

تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور 5 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان در این دوره زمان لازم برای آموزش چگونگی کار در این کشور به عنوان چشم پزشک را نیز خواهند داشت و می توانند کاملا آماده وارد بازار کار شوند.

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در اتریش

اتریش یکی از کشورهای قدرتمند جهان در زمینه آموزش از است اما باید در نظر داشت که در رشته چشم پزشکی، بجز 2 دانشگاه، سایر دانشگاه های این کشور رتبه چندان مناسبی را در اختیار ندارند. جدول زیر به خوبی می تواند اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار علاقمندان قرار دهد.

نام دانشگاهرتبه اروپاییرتبه بین المللی
دانشگاه پزشکی وین335
دانشگاه وین1174
دانشگاه گراتز117349
دانشگاه پزشکی پاراسلوس132412
دانشگاه پزشکی گراتز179539
دانشگاه اینسبروک184548
دانشگاه پزشکی اینسبروک204624

در چنین شرایطی می توان گفت که اتریش یکی از کشورهایی است که بجز دانشگاه های محدود، کیفتی چندان مناسبی برای تحصیل در رشته چشم پزشکی ندارد و این مسئله می تواند شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور را بسیار سخت کند.

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در اتریش

نگاهی به شرایط مالی چشم پزشکان در اتریش

برای این که فردی بتواند در اتریش به ادامه تحصیل در رشته چشم پزشکی به ادامه تحصیل در اتریش بپردازد، می تواند از امکان تحصیل ارزان در دانشگاه های دولتی این کشور استفاده کرده و سالیانه مبلغی کمتر از 2000€ (یورو) را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کند. هزینه زندگی در اتریش به گونه ای است که بسیاری از دانشجویان رشته های پزشکی می توانند آن را با کار نیمه وقت در این کشور تامین کرده و زندگی نسبتا مناسبی را در این کشور تجربه کنند.

با دریافت مدرک تحصیلی در رشته چشم پزشکی، دانشجویان این امکان را دارند که در این کشور به عنوان نیروی کار فعالیت خود را آغاز کرده و از سطح رفاه مناسبی در این کشور بهره بجویند. به طور متوسط می توان سطح درآمد یک چشم پزشک در این کشور را 7400€ (یورو) در ماه ارزیابی کرد که تقریبا 2 برابر سطح درآمد متوسط در این کشور است. اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که به سختی ویزای تحصیلی خود را در اختیار ایرانی ها قرار می دهد و به همین دلیل است که توصیه می شود تا پیش از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *