ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در ارمنستان

رشته چشم پزشکی در ارمنستان

تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان می تواند یکی از انتخاب های نه چندان هوشمندانه ای باشد که علاقمندان به این رشته انجام می دهند. رشته چشم پزشکی به عنوان یکی از رشته های کلیدی و به شدت مورد نیاز در اکثر کشورهای جهان معرفی شده است و از جمله رشته هایی است که در زمینه جراحی و درمان به طور همزمان فعالیت دارد. افرادی که قصد تحصیل در رشته چشم پزشکی را دارند، باید مدرک پزشکی خود را در اختیار داشته باشند و بتوانند از این طریق شرایطی مناسب را برای ورود خود به این رشته تخصصی ایجاد کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان به دنبال جذب چشم پزشکان خبره هستند و به همین دلیل است که این رشته می تواند با اهمیت باشد.

دانشگاه های ارمنستان در سال های اخیر به شدت مورد توجه بوده اند و به همین دلیل است که باید در رابطه با انتخاب دانشگاه های این کشور به علاقمندان تذکر داد که این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نیستند و به همین دلیل است که پس از تحصیل در این کشور، نمی توان به عنوان نیروی کار به ایران بازگشت. در چنین شرایطی، به منظور آگاهی هرچه بیشتر مخاطبان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور پرداخته اند و برخی از مهم ترین پرسش ها در این زمینه را پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان چیست؟
  • آیا ارمنستان مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته چشم پزشکی است؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان چشم پزشک در ارمنستان به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان

باید به این نکته اشاره داشت که اگرچه ارمنستان از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک است اما دانشگاه های این کشور کیفیت کافی را در اختیار ندارند و این در حالی است که برخی از دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی های جهانی در رشته چشم پزشکی توانسته اند رتبه 2 رقمی به دست آورند. در چنین شرایطی انتخاب ارمنستان به عنوان مقصد تحصیلی می تواند یک اشتباه بزرگ باشد که منجر به کاهش ارزش رزومه تحصیلی فرد می شود.

در ارمنستان دانشگاه های محدودی برای تحصیل در رشته چشم پزشکی وجود دارد و دانشگاه ایروان را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته چشم پزشکی معرفی کرد. این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی هیچ گونه جایگاهی را به دست نیاورده است و این نکته ای قابل تامل به حساب می آید. برای تحصیل پزشکی در ارمنستان اما دلایل مثبتی نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به تحصیل به زبان انگلیسی و شرایط ساده دریافت پذیرش نیز اشاره داشت. دانشجویان خارجی در این کشور شانس کار ضمن تحصیل را نیز خواهند داشت و این روشی مناسب برای کاهش هزینه های تحصیل در این کشور است.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان

برای تحصیل در ارمنستان، دانشجویان به بودجه زیادی نیاز نخواهند داشت اما این بدان معنی نیست که تحصیل در این کشور می تواند مقرون به صرفه باشد. بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، ارمنستان را به این دلیل انتخاب می کنند که چالش های مالی زیادی را پیش روی آن ها قرار نمی دهد اما در مقایسه با کیفیت آموزش در این کشور، می توان گفت که برای تحصیل در ارمنستان به هزینه های نسبتا زیادی نیاز خواهد بود.

دانشگاه های ارمنستان بورسیه های تحصیلی بسیار محدودی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت تا دانشجویان به سادگی توان پرداخت هزینه های خود از طریقی غیر از پس انداز شخصی را داشته باشند. تنها فرصت کار ضمن تحصیل است که امکان در اختیار داشتن درآمد را به دانشجویان خارجی می دهد.

گراف زیر، نشان دهنده متوسط هزینه های یک سال تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان است.

هزینه های یک سال تحصیل رشته چشم پزشکی در ارمنستان

شرایط کار چشم پزشکان در ارمنستان

به محض پایان یافتن دوره تحصیل در این کشور، به دانشجویان خارجی اجازه داده می شود تا در این کشور به کار مشغول شده و از طریق ویزای کاری، به دریافت اقامت در این کشور نزدیک شوند. با این حال کیفیت زندگی در این کشور چندان مناسب نیست و به همین دلیل است که بسیاری از فارغ التحصیلان خارجی در این کشور به دنبال مسیری برای مهاجرت کاری به بهترین کشورهای اروپایی هستند. با توجه به اعتباری که مدرک تحصیلی در این کشور دارد، چشم پزشکانی که مدرک خود را از دانشگاه های ارمنستان دریافت کرده اند، باید مدرک خود را بار دیگر معادلسازی کنند تا بتوانند به عنوان نیروی کاری در کشور مورد نظر خود به کار مشغول شوند.

باید به این نکته اشاره داشت که ارمنستان در حال حاضر یکی از ضعیف ترین انتخاب هایی است که افراد می توانند برای تحصیل در رشته چشم پزشکی داشته باشند و به همین دلیل است که توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام در این زمینه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *