ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در استرالیا

رشته چشم پزشکی در استرالیا

تحصیل در رشته چشم پزشکی در استرالیا می تواند یک امتیاز بزرگ برای رسیدن به رزومه ای قدرتمند در کشوری با کیفیت بالای زندگی باشد. استرالیا یکی از زیباترین و با کیفیت ترین کشورهای جهان برای زندگی است و به همین دلیل می توان افراد زیادی را در جهان دید که به دنبال مسیری برای رسیدن به این کشور هستند. با توجه به این که هزین ههای زندگی در این کشور نسبتا بالا است، باید انتظار داشت که افراد متخصص که دسترسی بهتری به درآمدهای سطح بالا دارند برای ورود به این رشته تلاش کنند و متخصصین چشم پزشک نیز شرایط مشابهی در این زمینه دارند.

باید به این نکته اشاره داشت که استرالیا یکی از بهترین نظام های پزشکی جهان را در اختیار دارد و آموزش پزشکی در این کشور نیز از سطح کیفی بسیار عالی برخوردار است. افرادی که رشته چشم پزشکی را برای آینده خود انتخاب می کنند، حرفه ای را در اختیار دارند که مجوز کافی برای جراحی و درمان را نیز در اختیار دارد. معمولا رشته های تخصص پزشکی به دو بخش جراحی و درمان تقسیم می شوند اما رشته چشم پزشکی به طور همزمان این فرصت را به افراد خواهد داد. در شرایط کنونی که استرالیا یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا استرالیا مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • آیا می تواند در استرالیا از بورسیه تحصیلی استفاده کرد؟
  • شرایط مالی یک چشم پزشک در این کشور چگونه است؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته چشم پزشکی در استرالیا

برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در استرالیا، رزومه تحصیلی و البته کاری فرد حکم مجوز ورود به دانشگاه های این کشور را دارد و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید رزومه ای درخور در اختیار داشته باشند. بدون در نظر گرفتن جایگاه دانشگاه های استرالیا، فرد ممکن است با رزومه تحصیلی خود نتواند در دانشگاه مورد نظرش پذیرش دریافت کند و این مسئله ای است قابل تامل که منجر به صرف هزینه های مالی و زمانی خواهد شد.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته چشم پزشکی در استرالیا

تحصیل در هریک از این دانشگاه ها می تواند ضمانتی برای ورود فرد به بهترین مراکز کار در استرالیا باشد و حتی بسیاری از کشورهای دنیا نیز آمادگی استخدام نیروی کار در این حرفه از استرالیا را خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در استرالیا

تحصیل در استرالیا برای دانشجویانی که از خارج از استرالیا برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند، حدودا 5 سال به طول می انجامد و فرد در همین دوره آموزشی خود، حدودا 1 سال به عنوان انترن دوره کارآموزی خود را سپری خواهد کرد. به مانند تمامی رشته های تحصیلی، زبان آموزش در این رشته نیز انگلیسی است و دانشجویان برای پذیرش از دانشگاه به حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس نیاز خواهند داشت.

فرآیند دریافت پذیرش از این دانشگاه ها نیز ساده نیست چراکه دانشگاه ها رقابت سنگینی را ایجاد می کنند و با توجه به این که صندلی های در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی محدود است، می توان گفت که دریافت پذیرش در این رشته بسیار دشوار خواهد بود.

برای تحصیل پزشکی در استرالیا فرد باید از نظر مالی نیز در شرایط مناسبی قرار داشته باشد تا بتواند هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را به طور کامل پوشش دهد. به طور متوسط می توان گفت که شهریه دانشگاه های این کشور در رشته چشم پزشکی در حدود 20500$ تا 31000$ (دلار استرالیا) در سال است و دانشجویان با توجه به رزومه تحصیلی خود در این کشور شانس دریافت بورسیه خواهند داشت. هزینه زندگی در استرالیا نیز به شدت تحت تاثیر شهر محل زندگی افراد قرار دارد و نمی تواند به راحتی در رابطه با آن صحبت کرد.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در استرالیا

شرایط کار چشم پزشکان در استرالیا

برای این که فردی بتواند به عنوان چشم پزشک در این کشور به کار مشغول شود، باید یک مدرک معتبر در استرالیا دریافت کرده باشد یا این که بتواند به عنوان یک پزشک که مدرک خود را از کشور دیگری دریافت کرده است، مدرک خود را در استرالیا معادلسازی کند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که استرالیا به دنبال جذب افراد متخصص در این مسیر است و به همین دلیل است که افراد با رزومه های مناسب را به خود جذب می کند.

یک چشم پزشک در این کشور به طور متوسط 200000$ (دلار استرالیا) در سال درآمد کسب می کند و از این طریق به بهترین کیفیت زندگی در این کشور دسترسی داشته باشد. مهاجرت به استرالیا در سال های اخیر به یک چالش جدی بدل شده است و به همین دلیل حضور یک وکیل کار کشته می تواند بسیار ارزشمند باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *