ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در اندونزی

رشته چشم پزشکی در اندونزی

علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در اندونزی باید آگاه باشند که دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه کار ندارند. البته این زیاد هم بد نیست زیرا بیش تر می توانند بر روی دروس خود متمرکز شده و زمان بیش تری برای آن ها اختصاص دهند. همچنین دانشجویان می توانند بیش تر به بیرون و گردش بروند و با مردم، فرهنگ ها و زبان های محلی این کشور آشنا شوند. اندونزی صدها زبان، مناظر متنوع و کلسیونی از فرهنگ ها دارد. هر ساله دانشجویان بین المللی بیش تری برای تحصیل در دانشگاه های اندونزی به این کشور می روند.

البته خبر خوب این که دانشجویان می توانند پس از پایان برنامه تحصیلی خود در این کشور بمانند و کار کنند. دانشجویان بین المللی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی در اندونزی بمانند، باید قبل از فارغ التحصیلی شغل پیدا کنند. یکی دیگر از گزینه های ماندن در اندونزی ادامه تحصیل در این کشور آسیایی در مقطع بالاتر است، در غیر این صورت دانشجویان باید به کشور خود برگردند. برای کار و زندگی قانونی در اندونزی به ویزای اجازه کار نیاز است. برای واجد شرایط بودن جهت درخواست مجوز کار، باید شغلی به فرد پیشنهاد شود تا کارفرما بتواند از درخواست او حمایت کند. کارفرما باید یک اعلانیه از وزارت نیروی انسانی دریافت کند و پس از دریافت آن می توان ویزای اندونزی را دریافت کرد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در اندونزی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در اندونزی کدامند؟
  • وضعیت حقوق چشم پزشکان در اندونزی چگونه است؟
  • هزینه های زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در اندونزی چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در اندونزی

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای چشم پزشکی در اندونزی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها براساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه چشم پزشکی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در اندونزیرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه اندونزیDepok1206615
دانشگاه گاجا ماداSleman2229677
دانشگاه پاجاجارانSumedang3331875
دانشگاه ایرلانگاSurabaya4364994
دانشگاه سریویجایاPalembang5368999

حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در اندونزی

شخصی که به عنوان چشم پزشک در اندونزی کار می کند معمولاً حدود 27800000IDR (روپیه اندونزی) در ماه حقوق می گیرد. حقوق چشم پزشکان در این کشور آسیایی بین 13300000IDR (کم ترین) تا 43600000IDR (بیش ترین) (روپیه اندونزی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه چشم پزشکان در اندونزی را نشان می دهد:

حقوق سالانه چشم پزشکان در اندونزی

مطابق نمودار بالا، حقوق چشم پزشکان در اندونزی از 160000000IDR (روپیه اندونزی) در سال (حداقل حقوق) تا 523000000IDR (روپیه اندونزی) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. همه چشم پزشکان حقوق یکسانی دریافت نمی کنند زیرا عواملی بر میزان حقوق آن ها موثر هستند. جنسیت یکی از عوامل تاثیرگذار بر میزان حقوق دریافتی چشم پزشکان در اندونزی می باشد. نمودار زیر تاثیر این عامل را نشان می دهد:

تاثیر جنسیت بر بر میزان حقوق دریافتی چشم پزشکان در اندونزی

این نمودار نشان می دهد که چشم پزشکان مرد در اندونزی به طور متوسط 8% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند. نمودار زیر نیز تاثیر تجربه کاری و سن بر میزان حقوق دریافتی چشم پزشکان در اندونزی را نمایش می دهد:

تاثیر تجربه کاری و سن بر میزان حقوق دریافتی چشم پزشکان در اندونزی

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که تجربه تاثیر شگرفی بر میزان درآمد چشم پزشکان دارد. به عنوان مثال، چشم پزشکی با کم تر از دو سال تجربه در این کشور تقریبا 187000000IDR (روپیه اندونزی) در سال حقوق می گیرد در صورتی که یک چشم پزشک با دو تا پنج سال تجربه 265000000IDR (روپیه اندونزی) در سال درآمد دارد، یعنی 42% بیش تر!

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در اندونزی

بررسی هزینه زندگی در اندونزی نشان می دهد:

  • هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره بدون اجاره 42GBP (پوند انگلیس) است.
  • هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد بدون اجاره 87GBP (پوند انگلیس) است.

مقایسه اندونزی و ایران از نظر هزینه های زندگی نشان می دهد هزینه زندگی در این کشور به طور متوسط 3.21% کم تر از ایران است. بررسی اجاره ماهانه در اندونزی نیز نشان دهنده ارقام زیر می باشد:

عنواناجاره ماهانه بر حسب پوند انگلیس
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر207.56GBP
آپارتمان یک خوابه با فاصله از مرکز شهر125.74GBP
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر484.13GBP
آپارتمان سه خوابه با فاصله از مرکز شهر294.45GBP

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در اندونزی

مقایسه اندونزی و ایران از نظر اجاره بها نشان می دهد اجاره بها در این کشور به طور متوسط 43.4% کم تر از ایران می باشد! بررسی توزیع هزینه های زندگی در اندونزی نشان دهنده درصدهای زیر است:

  • حمل و نقل: 15.2%
  • پوشاک و کفش: 3.5%
  • ورزش و سرگرمی: 5.8%
  • خرید از بازار: 40.9%
  • خدمات رفاهی (ماهانه): 6.7%
  • اجاره ماهانه: 19.5%
  • صرف غذا در رستوران: 8.3%

قیمت برخی کالاهای مصرفی در اندونزی به صورت زیر است:

  • پنیر محلی (یک کیلوگرم): 5.81GBP (پوند انگلیس)
  • سیب (یک کیلوگرم): 1.83GBP (پوند انگلیس)
  • پرتقال (یک کیلوگرم): 1.30GBP (پوند انگلیس)
  • فیله مرغ (یک کیلوگرم): 2.40GBP (پوند انگلیس)
  • گوشت گاو (یک کیلوگرم): 6.08GBP (پوند انگلیس)
  • گوجه فرنگی (یک کیلوگرم): 0.76GBP (پوند انگلیس)
  • پیاز (یک کیلوگرم): 1.42GBP (پوند انگلیس)
  • برنج سفید (یک کیلوگرم): 0.66GBP (پوند انگلیس)
  • سیب زمینی (یک کیلوگرم): 0.93GBP (پوند انگلیس)

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی در اندونزی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *