ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در ایتالیا

رشته چشم پزشکی در ایتالیا

تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا می تواند یکی از مهم ترین انتخاب هایی باشد که از نظر سطح علمی و همچنین شرایط مالی دارای استاندارد جهانی است. از گذشته های بسیار دور، در کنار یونان و فرانسه، ایتالیا یکی از کشورهای تولید کننده علم در جهان بوده است و به همین دلیل است که امروزه سیستم آموزشی اروپا به نام بولونیا، یکی از دانشگاه های قدیمی در ایتالیا، شناخته می شود. هزینه های تحصیل در ایتالیا بسیار مناسب است و این در حالی است که دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های بین المللی را به خود اختصاص داده و خود را در کنار برترین دانشگاه های جهان در رشته چشم پزشکی قرار دهند.

رشته چشم پزشکی یکی از رشته های تخصصی گروه پزشکی است و به همین دلیل است که برای تحصیل در این رشته، دانشجویان در اکثر دانشگاه های جهان نیاز به شرکت در آزمون های ورودی خواهند داشت و باید مدرک معادلسازی شده پزشکی را نیز در اختیار داشته باشند. برای تحصیل در رشته چشم پزشکی، دانشجویان باید رقابتی سخت برای ورود به اکثر دانشگاه های جهان را پشت سر بگذارند و این مسئله ای است که اهمیت رزومه تحصیلی و کاری افراد را تا حد زیادی بالا می برد. از آن جا که ایتالیا یکی از کشورهای تراز اول جهان برای تحصیل در رشته چشم پزشکی است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل در این رشته در ایتالیا می پردازند.

  • بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا چقدر است؟
  • آیا می توان در رشته چشم پزشکی از بورسیه استانی استفاده کرد؟
  • محدودیت های تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور چیست؟
  • شرایط کار رشته چشم پزشکی در این کشور چگونه است؟

معرفی دانشگاه های رشته چشم پزشکی در ایتالیا

برای تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا، بیش از 30 دانشگاه وجود دارد و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند گزینه های بسیار زیادی را پیش روی خود داشته باشند. دانشگاه های برتر ایتالیا، در سطح بین المللی نیز توانسته اند رتبه های مناسبی را به دست آورند و این خود یکی از مهم ترین دلایل رقابتی شدن شرایط تحصیل در این کشور است. برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور می توان یکی از دانشگاه های زیر را انتخاب کرد ولی باید در نظر داشت که دانشگاه های ارائه کننده رشته چشم پزشکی در این کشور به لیست مندرج در جدول زیر ختم نمی شوند.

نام دانشگاهرتبه در اروپارتبه بین المللی
دانشگاه میلان1072
دانشگاه ساپینزا رم1890
دانشگاه ویتا سلوته سن رافئل31119
دانشگاه پادوا34130
دانشگاه جنوا46159
دانشگاه سیه نا47160
دانشگاه فلورانس48161
دانشگاه تورورگاتا در رم52171
دانشگاه بولونیا53172
دانشگاه ورونا54173

در چنین شرایطی می توان با اطمینان خاطر یکی از دانشگاه های ایتالیا را برای تحصیل در رشته چشم پزشکی انتخاب کرد و شرایط مناسبی برای آینده کاری خود نه تنها در این کشور بلکه در جهان برای خود ایجاد نمود.

معرفی دانشگاه های رشته چشم پزشکی در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در ایتالیا

به منظور تحصیل در رشته چشم پزشکی دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نخواهند داشت و می توانند به سادگی و حتی بدون پرداخت پول، تحصیل پزشکی در ایتالیا را به پایان برسانند. افرادی که از نظر مالی شایسته دریافت بورسیه استانی در این کشور شناخته شوند، می توانند بدون نیاز به پرداخت شهریه، هزینه های تحصیل خود در این کشور را تامین کنند و به همین دلیل است که ایتالیا به یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل شده است.

هزینه زندگی در ایتالیا نیز از طریق کار کار دانشجویی قابل تامین است ضمن اینکه بخشی از بورسیه تحصیلی را نیز می توان به عنوان کمک هزینه زندگی در این کشور متصور شد. در چنین شرایطی می توان گفت که ورود به ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین روندهای مهاجرتی برای علاقمندان به رشته چشم پزشکی است. چراکه علاوه بر عدم نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه، می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را نیز در این کشور دریافت کنند.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی و زندگی در ایتالیا

شرایط کار چشم پزشکان در ایتالیا

بسیاری بر این باور هستند که شرایط کار در ایتالیا چندان مناسب نیست اما شرایط برای پزشکان در وضعیتی متفاوت قرار دارد و این افراد می توانند به راحتی پس از تحصیل در این کشور، ویزای تحصیلی ایتالیا را به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور اقامت به دست آورند. متوسط درآمد یک چشم پزشک در این کشور بیش از 7400€ (یورو) در ماه است و به همین دلیل می توان گفت که تحصیل در ایتالیا مقدمه ای مناسب برای رسیدن به اقامت این کشور، یا حتی کشورهای مطرح دیگر اروپایی است.

در صورتی که در جستجوی شرایط زندگی در بهترین کشورهای جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به تجربیات خود در این زمینه، شما را همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *