ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در بلاروس

رشته چشم پزشکی در بلاروس

برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در بلاروس دانشجویان گزینه های محدودی را در دسترس دارند که اکثر آن ها نیز از نظر علمی در سطح ضعیف هستند. بلاروس از جمله کشورهایی است که در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است ولی این در حالی بوده که کیفیت آموزش در این کور قابل قبول نیست و بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار ندارند و در نتیجه می توان گفت که پس از دریافت مدرک در این کشور، امکان بازگشت به ایران برای کار وجود نخواهد داشت. در حال حاضر بلاروس نسبت به گذشته متقاضیان کمتری پیدا کرده است اما همچنان یکی از کشورهای جذاب برای ایرانیان است.

محدودیت های بعد از تحصیل در این کشور سبب شده است تا رفته رفته جایگاه این کشور از دست رفته و کمتر کسی به فکر مهاجرت به این کشور باشند. با همه این تفاسیر نمی توان در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیار متقاضیان قرار نداد چراکه این مسئله می تواند کلید راه و روشن گر مسیری باشد که نمی توان آن را با ارزش دانست. در شرایط کنونی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل در رشته چشم پزشکی در بلاروس به عنوان یکی از کشورهای پر متقاضی در اروپا خواهند پرداخت و برخی از مهم ترین دغدغه های علاقمندان را پاسخ خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان بلاروس را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل در اروپا دانست؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در بلاروس چقدر است؟
  • محدودیت های مهم تحصیل در این کشور چیست؟
  • شرایط رسیدن به کار در بلاروس به عنوان چشم پزشک چیست؟

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در بلاروس

بلاروس یکی از کشورهای شرق اروپا و جدا شده از اتحادیه جماهیر شوروی است که همچنان شرایط تحصیلی مشابهی دارد و به همین دلیل است که برخی از افراد این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. باید در نظر داشت که تحصیل در روسیه از کیفیت بسیار مناسب تری به این کشور در تمامی رشته های تحصیلی برخوردار است و به همین دلیل بهتر است که علاقمندان این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

دانشگاه های بلاروس در رشته چشم پزشکی نتوانسته اند رتبه مناسبی به دست آورند و به همین دلیل است که انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیل می تواند یک ریسک به حساب بیاید. برای تحصیل در رشته چشم پزشکی، دانشجویان باید زبان رسمی این کشور را نیز بیاموزند چراکه امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی وجود ندارد. دوره تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی در حدود 4.5 سال خواهد بود و پس از آن فرد به عنوان یک چشم پزشک شناخته می شود و آماده ورود به بازار کار این رشته یا این که ورود به دوره فوق تخصص خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در بلاروس

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در بلاروس

افرادی که بلاروس را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا هزینه های کمی را برای تحصیل پیش رو خواهند داشت و به همین دلیل است که افرادی که تمکن بالایی در اختیار ندارند، این کشور را مقصدی مطمئن برای مهاجرت می دانند. با این حال باید در نظر داشت که با توجه به کیفیت آموزش در این کشور، می توان کشورهای برجسته تر اروپایی را نیز پیدا کرد که هزینه های کمتری برای تحصیل خواهند داشت.

هزینه تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور در حدود 2900$ تا 4200$ (دلار) در سال است و در حالی که دانشجویان خارجی شانس محدودی برای دریافت بورسیه دارند، نمی توان انتظار داشت که بتوان به راحتی هزینه های تحصیل پزشکی در بلاروس را تامین کرد.

هزینه های زندگی در بلاروس اما به نسبت هزینه های زندگی در بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است و می توان آن را در شرق اروپا نیز مناسب دانست. دانشجویان در بلاروس می توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند اما نمی توان شانس بالایی برای کاریابی در این کشور در نظر گرفت.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی و زندگی در بلاروس

شرایط کار چشم پزشکان در بلاروس

از بلاروس می توان به عنوان یکی از کشورهایی یاد کرد که شرایط مناسبی برای کار پزشکان ایجاد کرده است و افرادی که این کشور را برای کار انتخاب می کنند، شانس مناسبی برای یافتن شغل خواهند داشت. باید به این نکته توجه کرد که از نظر سطح درآمد، پزشکان در بلاروس به نسبت بسیاری از مشاغل، درآمد بهتری دارند اما در کل سطح درآمد آن ها چندان مناسب نیست.

یک چشم پزشک در این کشور به طور متوسط 5700BYN (روبل بلاروس) درآمد ماهانه کسب می کند و این مبلغی قابل توجه در این کشور است. با این حال کیفیت زندگی در این کشور قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نیست و به همین دلیل است که توصیه می کنیم تا پیش از هرگونه اقدام، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا بهترین کشورهای جهان در این رشته را به شما معرفی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *