ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در بلژیک

رشته چشم پزشکی در بلژیک

تحصیل رشته چشم پزشکی در بلژیک یکی از فرصت های مهم تبدیل شدن به یک پزشک در یکی از کشورهای مهم حوزه شنگن است. افرادی که بلژیک را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا محدود هستند و کم تر کسی را می توان یافت که بلژیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشد. تحقیقات گسترده در زمینه شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی اما نشان خواهد داد که بلژیک نیز می تواند یکی از گزینه های در دسترس برای تحصیل در این رشته باشد چراکه کیفیت برخی از دانشگاه های این کشور در رشته مذکور بسیار مناسب ارزیابی می شود.

افرادی که در بلژیک تحصیل می کنند، معمولا از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار دارند و دغدغه های آموزشی تنها دغدغه آن ها خواهد بود. با این حال باید در نظر داشت که شرایط دریافت ویزای تحصیلی در این کشور چندان مناسب نیست و به همین دلیل بسیاری از ایرانی ها با رد درخواست دریافت ویزای تحصیلی روبرو می شوند. این خود یکی از مهم ترین چالش هایی است که در مسیر پذیرش از دانشگاه و ورود به این کشور وجود دارد. در راستای توجه به این که بلژیک یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته چشم پزشکی در همین کشور خواهند پرداخت و برخی از مهم ترین ابهامات در این زمینه را پاسخ خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • آیا بلژیک مقصد مناسبی از نظر هزینه ها برای تحصیل است؟
  • شرایط کار در بلژیک برای یک چشم پزشک چگونه است؟
  • متوسط درآمد یک چشم پزشک در این کشور چقدر است؟

معرفی دانشگاه های رشته چشم پزشکی در بلژیک

برای این که فردی بتواند در بلژیک به عنوان دانشجوی رشته چشم پزشکی به ادامه تحصیل مشغول شود، باید یک مدرک پزشکی معتبر در اختیار داشته باشد. دانشجویان برای سهولت تحصیل خود در این رشته بهتر است تحصیل پزشکی در بلژیک را برای خود انتخاب کنند اما باید در نظر داشت که معادلسازی مدرک پزشکی در این کشور نیز کفایت می کند.

دانشگاه کاتولیک لئون بهترین دانشگاه این کشور در رشته چشم پزشکی است که رتبه 50 در اروپا و همچنین 165 جهان را به خود اختصاص داده است. در دومین رتبه بهترین دانشگاه های بلژیک در رشته چشم پزشکی نیز دانشگاه آنتورپ قرار دارد که رتبه 123 اروپا و همچنین 378 جهان قرار دارد. در نتیجه می توان گفت که یک دانشگاه مهم و با اعتبار عالی در این کشور برای تحصیل در رشته چشم پزشکی وجود دارد. دانشگاه خنت در بلژیک نیز رتبه 410 جهان را در اختیار دارد و دانشگاه لیژ نیست رتبه 463 جهان را در اختیار دارد.

برخی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور به همراه دارد عبارتند از:

مهم ترین امتیازات تحصیل رشته چشم پزشکی در بلژیک

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در بلژیک

افرادی که بلژیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته پزشکی انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با هزینه های مناسبی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. شهریه دانشگاه برای دانشجویان در رشته چشم پزشکی در حدود 2300€ تا 7600€ (یورو) در سال است و در برخی از دانشگاه های این کشور به دانشجویان برتر بورسیه کامل تحصیلی نیز تعلق می گیرد اما نمی توان به صورت قطع در رابطه با آن صحبت کرد چراکه رزومه تحصیلی سایر دانشجویان در دوره تحصیلی افراد نامشخص است.

هزینه زندگی در بلژیک نیز درست مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی در حدود 1000€ (یورو) در ماه است و به همین دلیل نمی توان آن را گران دانست. بسیاری از دانشجویان خارجی در ضمن تحصیل پزشکی در بلژیک، به کار مشغول می شوند تا از این طریق بتوانند هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کرده و شرایط مناسب تری را برای خود از نظر مالی ایجاد کنند.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در بلژیک

فرایند کار یک چشم پزشک در بلژیک

در صورتی که فردی مدرک چشم پزشکی خود را در خارج از خاک بلژیک دریافت کرده باشد، می تواند یکی از زبان های رایج در این کشور را بیاموزد و برای معادلسازی در این کشور آماده شود و در صورت موفقیت در این زمینه به جستجوی کار در بلژیک بپردازد. با این حال افرادی که مدرک تحصیلی خود را از بلژیک دریافت کرده باشند، می توانند به راحتی وارد بازار کار شده و نیازی به طی کردن این پروسه ها نخواهند داشت.

در حال حاضر می توان گفت که یک چشم پزشک در این کشور 11500€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و از نظر سطح رفاهی در دسته افراد مرفه قرار می گیرد. با این حال باید در نظر داشت که شرایط سخت دریافت ویزای تحصیل در بلژیک می تواند برای بسیاری ناخوشایند باشد. در صورتی که در صدد مهاجرتی آسان به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *