ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در روسیه

رشته چشم پزشکی در روسیه

تحصیل رشته چشم پزشکی در روسیه یکی از گزینه های در دسترس برای افرادی است که می خواهند در کشوری نزدیک به ایران تحصیل کنند. باید در نظر داشت که دانشجویان خارجی برای تحصیل در روسیه باید مراحل مشخصی از جمله پادفک را پشت سر بگذارند و به همین دلیل است که تحصیل در این رشته می تواند بسیار طولانی تر از روند عادی آن در سایر کشورهای جهان باشد. افرادی که روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، در شرایط عادی حداقل یک سال بیش از سایر دانشجویان به ادامه تحصیل می پردازند و این مسئله ای است که می تواند در روند انتخاب روسیه به عنوان مقصد تحصیلی بسیار حائز اهمیت باشد.

رشته چشم پزشکی در این کشور از جمله رشته هایی است که می توان آن را با کیفیت نسبتا متوسط و رو به ضعیف در روسیه پیدا کرد و این عامل دیگری است که می توان از آن به عنوان یک نکته منفی در روند انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود یاد کرد. دانشجویان برای تحصیل در روسیه نیازی به ارائه رزومه های قدرتمند نخواهند داشت اما در اختیار داشتن مدرک پزشکی یکی از الزاماتی است که همه دانشجویان باید آن را در اختیار داشته باشند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته چشم پزشکی در روسیه خواهند پرداخت تا علاقمندان به این کشور بتوانند با اطلاعات کامل تری در این مسیر حرکت کنند.

  • شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در روسیه چیست؟
  • بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا روسیه مقصد گران قیمتی برای تحصیل در رشته چشم پزشکی است؟
  • شرایط رسیدن به کار در این کشور پس از تحصیل چیست؟

معرفی دانشگاه های برتر روسیه در رشته چشم پزشکی

افرادی که رشته چشم پزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های روسیه از نظر علمی در جایگاهی عالی قرار ندارند و به همین دلیل است که نمی توان از دانشجویان با رزومه عالی خواست تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. دانشگاه دولتی مسکو به عنوان بهترین دانشگاه روسیه در رشته چشم پزشکی رتبه 699 جهانی را به خود اختصاص داده است و این نشان از ضعف علمی دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی در رشته چشم پزشکی دارد.

مرکز علمی دانشگاه پزشکی پاولوف در روسیه نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر این کشور که در سنت پترزبورگ واقع شده است، با قرار گرفتن در رتبه 850 جهان نمی تواند یک انتخاب شایسته برای افرادی باشد که روسیه را مقصدی مناسب برای تحصیل رشته چشم پزشکی می دانند. با تحصیل پزشکی در روسیه، روند دریافت پذیرش خود را به شدت تسریع بخشند و شانس بالاتری برای ورود به دانشگاه های این کشور داشته باشند ولی باید در نظر داشت که این دانشگاه ها از نظر علمی چندان مناسب نیستند.

برخی از مهم ترین نکاتی که می تواند روسیه را به کشوری درجه چندم در رشته چشم پزشکی تبدیل کند عبارتند از:

نکات مهم در خصوص رشته چشم پزشکی در روسیه

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در روسیه

افرادی که روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا هزینه های زیادی برای تحصیل در این کشور پرداخت نمی کنند و به همین دلیل است که می توانند با آسودگی خاطر نسبتا زیادی، مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور از 3500$ (دلار) در سال شروع می شود و دانشجویان در این رابطه می توانند روسیه را به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته چشم پزشکی بدانند. در روسیه شانس بسیار کمی برای دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی وجود دارد و به همین دلیل نمی توان از این حیث روسیه را کشور مناسبی دانست.

هزینه زندگی در روسیه نیز به شدت به شهر محل زندگی دانشجویان بستگی دارد اما مسکو و سنت پترزبورگ دو شهر اصلی این کشور برای تحصیل دانشجویان هستند که هزینه زندگی در آن ها در حدود 450$ تا 650$ (دلار) در ماه بسته به سبک زندگی افراد است. دانشجویان به تازگی در روسیه امکان کار ضمن تحصیل را نیز پیدا کرده اند و این خود تنها کمک هزینه ای است که می توان برای تحصیل در روسیه از آن استفاده کرد.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در روسیه

متوسط درآمد یک چشم پزشک در روسیه

با پایان یافتن دوره آموزشی فرد در روسیه، مسیر رسیدن به کار در این کشور باز می شود و می توان انتظار داشت که فردی که مدرک خود را در روسیه دریافت کرده است، برای کار در این کشور نیز اعلام آمادگی کند تا نیازی به معادلسازی دوباره مدرک تحصیلی خود در سایر کشورها نداشته باشد. یک چشم پزشک در این کشور به طور متوسط 190000RUB (روبل) در ماه درآمد کسب می کند که این مقداری مناسب برای زندگی در روسیه است.

با وجود چالش های اخیر بوجود آمده در روسیه، توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را برای مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *