ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در رومانی

رشته چشم پزشکی در رومانی

تحصیل در رشته چشم پزشکی در رومانی می تواند به عنوان یک برگ برنده در رزومه تحصیلی فرد برای ورود به کشورهای برتر اروپایی باشد. دانشگاه های رومانی در رشته های مختلف تحصیلی از نظر علمی جایگاه مناسبی را به دست نیاورده اند اما باید در نظر داشت که این دانشگاه ها در اروپا مورد تایید هستند و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند پس از تحصیل در این کشور، شرایط مناسبی برای رسیدن به کار در بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی پیدا کنند. در رومانی دانشگاه های محدودی برای تحصیل در رشته چشم پزشکی وجود دارد و این مسئله می تواند رقابت برای دریافت پذیرش در این کشور را دشوار کند.

در صورتی که فردی قصد دارد پس از تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور به ایران بازگردد، انتخابی نادرست انجام داده است چراکه دانشگاه های رومانی در رشته های پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند و این مسئله یک چالش جدی به حساب می آید. افرادی که این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند، فرایندی نه چندان سخت را پیش رو خواهند داشت و به همین دلیل می توان رومانی را مقصدی سهل الوصول برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد. در راستای توجه به این مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در رومانی خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل در رشته چشم پزشکی کدامند؟
  • آیا رومانی مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته چشم پزشکی است؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در این کشور به کشورهای برتر جهان مهاجرت کرد؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در رومانی، به عنوان چشم پزشک در این کشور کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در رومانی

رومانی یکی از کشورهای اروپایی است که به عضویت شنگن در نیامده است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد نمی خواهند این کشور را برای زندگی خود انتخاب کنند. فرایند مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل چندان دشوار نیست و برخلاف مورد قبل، این یک امتیاز مثبت برای تحصیل در رومانی است. تحصیل پزشکی در رومانی بهترین هموار کننده مسیر برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور است و افرادی که در این مسیر گام بر می دارند، معمولا به موفقیت های بزرگ تر و سریع تری دست پیدا می کنند. طول دوره تحصیل چشم پزشکی در این کشور 5 ساله است و فرد در همین بازه زمانی شرایط کار در محیط های درمانی به عنوان یک چشم پزشک را نیز می آموزد.

دانشگاه گریگور پوپا که یکی از دانشگاه های پزشکی رومانی است، رتبه 909 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده و از دانشگاه های ضعیف رومانی برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. دانشگاه پزشکی و داروسازی کلوژ ناپوکا را می توان به عنوان دومین دانشگاه این کشور در رشته چشم پزشکی معرفی کرد که رتبه 853 جهان را به دست آورده است. بهترین دانشگاه رومانی برای تحصیل در این رشته نیز دانشگاه کارول داویلا است که رتبه 650 جهان را در اختیار خود دارد.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در رومانی

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در رومانی

رومانی یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است و به همین دلیل دانشجویان دغدغه زیادی برای تحصیل در این کشور از نظر مالی نخواهند داشت. هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار کم است و به همین دلیل دانشجویان با کمترین فشارهای اقتصادی می توانند دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند به صورت نیمه وقت کار کنند و بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در چنین شرایطی باید اشاره داشت که این یکی از معدود مسیرهای تامین هزینه های زندگی در این کشور است چرا که دانشجویان در رومانی به بورسیه های تحصیلی دسترسی نخواهند داشت.

مجموع هزینه های سالیانه تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی در رشته چشم پزشکی در این کشور به شرح زیر ارزیابی می شود.

مجموع هزینه های سالیانه تحصیل و زندگی در رومانی

شرایط کار یک چشم پزشک در رومانی

رومانی به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد که با پایان گرفتن دوره تحصیلی خود، در این کشور به کار مشغول شوند. با این حال و با توجه به این که مدرک تحصیلی افراد در رومانی، دارای اعتبار در اروپا است، بسیاری از افراد می توانند برای کار وارد این کشورها شده و شرایط مناسب تری را برای زندگی خود ایجاد کنند. با این حال یک چشم پزشک در این کشور به طور متوسط 16500RON (لئو) در ماه درآمد کسب می کند و در دسته افرادی قرار می گیرد که دارای ثروت مناسب برای زندگی در این کشور هستند.

به طور کلی می توان گفت که شرایط ورود به رومانی برای تحصیل در بسیاری از رشته های تحصیلی مناسب است و افرادی که رزومه های سطح متوسط در اختیار دارند می توانند در رومانی به ادامه تحصیل بپردازند. در صورت که شما نیز قصد مهاجرت به این کشور اروپایی را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *