ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در سنگاپور

رشته چشم پزشکی در سنگاپور

رشد علم و تکنولوژی سبب شده است تا تحصیل در رشته چشم پزشکی در سنگاپور به یکی از گزینه های ممکن علاقمندان به تحصیل در آسیا تبدیل شود. سنگاپور یکی از کشورهای آسیایی است که جمعیت بسیاری را در خود جای داده است اما دانشگاه های مطرح این کشور به شمار انگشتان یک دست نمی رسد. در چنین شرایطی می توان گفت که سنگاپور مقصدی جدی برای مهاجرت تحصیلی همه افراد نیست اما کسانی که به طور خاص این کشور را دنبال می کنند، به خوبی از جایگاه علمی دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی باخبر هستند و به همین دلیل است که بر روی تحصیل در این کشور اصرار دارند.

رشته چشم پزشکی به عنوان یکی از رشته های اصلی در جهان امروز شناخته می وشد و افرادی که در این رشته به ادامه تحصیل می پردازند، معمولا در زندگی خود به موفقیت های چشم گیری از نظر مالی دست پیدا می کنند. برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور، تنها 2 دانشگاه معتبر وجود دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان خارجی زیادی بتوانند سالیانه این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده و در دریافت پذیرش تحصیلی در این کشور موفقیت کسب کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند ورود به دانشگاه های این کشور در رشته چشم پزشکی خواهند پرداخت.

  • آیا تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور از درجه اهمیت بالا برخوردار است؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در سنگاپور چقدر است؟
  • شرایط تحصیل چشم پزشکی در کدام دانشگاه های این کشور مناسب تر است؟
  • آیا می توان سنگاپور را به عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل و کار معرفی کرد؟

روند پذیرش رشته چشم پزشکی در سنگاپور

افرادی که سنگاپور را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته چشم پزشکی انتخاب می کنند، باید مدرک تحصیلی معتبری در رشته پزشکی داشته باشند. به طور کلی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور از دیرباز یک چالش جدی برای شهروندان خارجی بوده است چرا که اولا محدودیت های بسیار زیادی برای پذیرش وجود دارد و در مرحله دوم، تحصیل در دانشگاه های این کشور می تواند هزینه های بسیار سنگینی را به دانشجویان تحمیل کند.

برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور، متقاضیان می توانند دانشگاه ملی سنگاپور را برای تحصیل خود انتخاب کنند که رتبه 25 جهان و سوم آسیا در رشته چشم پزشکی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه تکنولوژی نانیانگ در این کشور نیز رتبه 544 در این رشته را به خود اختصاص داده و همچنان یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته چشم پزشکی به حساب می آید.

دانشجویان برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور اولا باید یک مدرک معتبر در رشته پزشکی را در اختیار داشته باشند که در سنگاپور معادلسازی شده باشد. دریافت مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 6.5 آیلتس یا معادل آن در سایر آزمون های معتبر نیز از دیگر الزامات تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور است. افرادی که سنگاپور را برای تحصیل خود در این رشته انتخاب کرده باشند، باید یک دوره 4 ساله آموزشی را پشت سر بگذارند.

برخی از مهم ترین نکات در رابطه با تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور عبارتند از:

مهم ترین نکات در رابطه با تحصیل رشته چشم پزشکی در سنگاپور

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در سنگاپور

افرادی که سنگاپور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور هزینه های بسیار زیادی را به همراه دارد و آن ها باید از نظر مالی در شرایطی بسیار استاندارد قرار داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 35500$ تا 42000$ (دلار) در یک سال تحصیلی است. این مسئله سنگاپور را به یکی از کشورهای بسیار گران قیمت برای تحصیل در رشته چشم پزشکی تبدیل کرده و آن را بیش از گذشته دور از دسترس می کند.

هزینه زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان خارجی می تواند سنگین باشد تا جایی که می توان گفت دانشجویان برای تحصیل در این کشور به حدود 10000$ تا 13000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت. البته به دانشجویان امکان کار ضمن تحصیل برای 16 ساعت در این کشور داده شده است که می توان از آن استفاده کرد تا بخشی از هزینه های زندگی در این کشور از این طریق تامین شود.

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در سنگاپور

شرایط کار یک چشم پزشک در سنگاپور

اگر چه سنگاپور یکی از کشورهای کوچک جهان برای زندگی است اما جمعیت زیادی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از بیمارستان های این کشور با کمبود نیروی کار مواجه شده اند. دریافت مدرک چشم پزشکی در این کشور می تواند به نوعی ضامن ورود به بازار کار و دسترسی به 15200$ (دلار سنگاپور) در ماه به عنوان حقوق باشد. چشم پزشکان در سنگاپور نیز به درآمد بسیار مناسبی دسترسی دارند و این همان چیزی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

با این وجود باید در نظر داشت که هزینه های زندگی در سنگاپور در کنار هزینه های تحصیل در این کشور می تواند فشار بسیار زیادی را به دانشجویان خارجی وارد کند پس به همین دلیل است که به شهروندان ایرانی توصیه می شود پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند تا بتوانند بهترین مسیر را برای خود انتخاب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *